Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ZamBeZi = Dennis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ZamBeZi = Dennis

Ook maar even een draadje aangemaakt; 'zat vooral vroegah veel op Gummen, tegenwoordig wat passiever (druk druk druk etc.)

Even m'n autogeschiedenis:

- Opel Kadett D 1.2 ('91-'93)
    - Opel Kadett E 1.2 ('93-'99)
    - Opel Corsa B 1.4i ('99-'01)
    - Opel Astra B 1.4i ('01-'03)
    - Seat Leon Topsport 1.8 20VT, zwart, xenon ('03-'07), lease, precies 3x zo veel pk als voorloper
    - VW Jetta Comfortline Buisiness 1.4 TSI, zwart, bi-xenon, licht/zicht ('07-heden), lease

Je ziet: als ik het zelf moet betalen ben ik een redelijke krent en ga ik voor de Lidl-optie, als de baas het betaald pak ik beter uit

Fijnste auto tot op heden was toch de Leon; de VW is luxer en ruimer (wat echt erg fijn is i.v.m. modelvliegen) en ziet er mooi uit, maar stuurt minder spannend en de 1.4 TSI motor mist wat karakter.
    Op zich is van 180 pk naar 140 pk geen ramp, maar het voelt allemaal wat kunstmatig in zo'n 1.4-tje.

Ik heb ook nog een motorlijstje:

- Suzuki TS 250 ER, 2-tact offroad ('90-'91)
    - Kawasaki ZX-6 ('00-'03)
    - Ducati M750ie ('03-heden)

Het behoeft geen betoog dat de Duc de fijnste fiets is. De eerste jaren dat ik 'm had keek ik wel eens voorzichtig naar een mogelijke opvolger die nog beter voor mij zou zijn, maar telkens kwam ik weer tot de conclusie dat dit gewoon helemaal mijn fiets is. Vandaar dat ik 'm nog steeds heb!
    Met een kindje op komst liggen de financiele prioriteiten ook niet bij een andere motor, dus wat mij betreft blijft de Duc nog zo lang mogelijk.
    Mocht door een of andere reden er toch een andere fiets moeten komen, dan lijkt een lichte offroad mij ook wel weer wat; snelwegjakkeren is nooit m'n hobby geweest
    “You’re gonna need a bigger boat”

Mooie overgang idd, van oude Opels naar een snelle nw Leon turbo. :-)

Je bent nog steeds welkom in elk geval!
    Hoe bevalt die 1.4tsi?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
      Mooie overgang idd, van oude Opels naar een snelle nw Leon turbo. :-)

Je bent nog steeds welkom in elk geval!
      Hoe bevalt die 1.4tsi?
      De TSI is wel een leuk concept; vlot en zuinig - duidelijk veel betere keuze dan een 1.6 FSI. Qua top, invoegen, inhalen kom je echt niets te kort. Laatst een ritje gemaakt richting Brabant waarbij ik weinig haast had; gewoon op de cruise-control met 110 km/h en dan 1:19,2 is dan gewoon een leuke constatering.
      Wel vind ik de motor wat karakterloos en om vlot weg te rijden bij een verkeerslicht moet je echt even je aandacht er bij houden; 'gaat niet zo natuurlijk allemaal. Een atmosferisch stadsautotje krijgt gewoon een dot gas en schiet er vandoor; een zware Jetta met een aan alle kanten mechanisch geholpen blokje moet even met aandacht bediend worden om dan pas vlot weg te schieten. Het kan dus wel, maar nodigt dus niet er toe uit.
      “You’re gonna need a bigger boat”

Comment

Working...
      X