Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen: stof dus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstellen: stof dus

Hi all,

​Soort van hernieuwde voorstelronde; volgens mij had ik me jaren geleden ook al eens aangemeld met het doel wat aktiever mee te gaan lurken, maar dat account bestaat blijkbaar niet meer sinds 'we' (of is het jullie?) het forum ineens zo modern gemaakt hebben.

Nouja, ik ben dus stof, Matthijs voor wie het interesseert, en ik lurk al sinds (denk ik) ongeveer 2005 regelmatig (als in bijna dagelijks) mee op dit forum. Grappig, dan voelt het alsof je veel mensen kent. In een enkel geval (bijv via andere fora of een eerder leven) is dat ook zo. (Hi Tazio!) Op (auto)mobiel gebied de laatste tijd weinig spannende wijzigingen: in het verleden wisselde ik van auto als de banden versleten waren, de motorolie op de apk-datum te dichtbij kwam, maar ik ben burgerlijker geworden. Heb tijdens en in de jaren na mijn studententijd heel wat <500 euro (of <100 euro als ik de kans kreeg) auto's opgereden en in een enkel geval zelfs met winst weer verkocht. Serieuze(re) banen brachten steeds serieuzere (saaiere) auto's en zo komt het dan dat je van Alfa 75's, 33's, fiat panda's, een enkele Sierra, een Uno, Subaru mini-jumbo (2cil!), Mitsubishi Lancer, seat ibiza, fiat doblo, Volvo C30, en ik vergeet er een heleboel - volgens mij heb ik tot op heden iets van 40 auto's gehad van groot tot klein en van peukengeld (maar ik rook niet) tot duurder. Wat nu?

1. Volvo V40 dec 2014 (nog net 14% meegepikt, diesel werk & familievervoer)
    2. Alfasud Sprint '82 (origineel 1.5 Veloce, nu 1.7 16v op carbs - onderhuids niets origineels - 160 pk en 190NM op de rollenbank)
    3. Ducati 750 SS Nuda '92 ( om af en toe eens uit te waaien als de Sprint weer eens een probleempje heeft, upgrade krijgt of deels uit elkaar ligt omdat... nouja het een oude alfa is)

Waarom dit? Ik zag een goed initiatief van Donderdag - meer aktieve forummers = leuker. Bovendien wou ik eindelijk al die plaatjes wel eens kunnen zien.

Waarom nog meer? Omdat ik k eens een (hoop ik?) gummenwaardige vraag heb:

Binnenkort ander werk. Vulvo moet dan ingeleverd worden. Jammer enerzijds (gemak! goedkoop!) niet zo erg anderzijds (lang verhaal). Wat dan? Waarschijnlijk geen volgende leaseslet... dus iets zelf kopen. Dat moet zijn: benzine/diesel/gas maakt me niet uit ik zweef rond 't omslagpunt. Station. Groot. Automaat. Beetje lekker rijden. En niet voor lul rijden. Soort van representatief. En niet te duur. En iets wat ik nog nooit eerder gehad heb. Omdat 't kan :-) - budget 3-6k. Zelf kom ik dan op (bijv) Volvo V70 (lijkt me saai?) 3serie Touring (groot...?) Saab 9-5 estate (eigenlijk een opel? en ik hou niet van opels. Period.) Alfa 159 SW (mooi! maar ruim? mwah. En wel erg zwaar?)

Wat/welke opties zie ik over het hoofd?

Anyway; hallo allemaal :-) als ik iets vergeten ben vraag maar.

welkom. Leuk, zo'n Sprint! Helemaal omdat ie leuk is omgebouwd en getuned. Plaatje?
    over die daily driver: een 3 touring is niet zo groot van binnen, een V70 moet je qua binnenruimte vergelijken met een bmw 5.
    Mercedes C-klasse stationcar? Audi A4 Avant? Skoda Octavia wagon? een 9-5 zou ik niet meer aan beginnen, te oud ontwerp.
    Jappen? Mazda, Toyota, Lexus. Prima boven gemiddeld betrouwbaar spul. Als je het zelf moet gaan betalen wordt dat aspect belangrijk.

Comment

Welkom hier.

Een vriend van mij overweegt zijn Volvo V70 D5 te verkopen. Prima wagen met recent onderhoud en veel opties.

Comment

Welkom, nog een Alfisti erbij.
        De 159 is niet zo ruim, dus als het om een achterbank gaat is een Mercedes S204 is een stuk ruimer van binnen. Maar die ga je niet vinden binnen het genoemde budget, ik heb echter geen idee hoe de S203 is qua ruimte. VW Passat Variant of zoiets lijkt mij ook de ruimte te bieden. Van de Jappen is waarschijnlijk een Avensis of een Verso voor dat geld een alternatief net als de Honda Accord.

Hier in de buurt rijdt er een motorfiets (ik meen een Laverda of een Ducati) met een Sud boxermotor ingebouwd, is een mooie combi van de hobby's.

Comment

Welkom, leuke Alfa, zo'n Sudje Sprint.

Ook leuk dat we meteen je geld uit mogen geven. Daar zijn we hier heel goed in. Die 6K bovengrens is natuurlijk te laag gesteld.

Ik zou denken aan een Subaru Legacy. Met een boxermotor dus, dat moet jou aanspreken. Natuurlijk neem je dan een 3 liter versie, een 6 cil dus. Voor minder doet een gummer het tenslotte niet :-)

0284497185002.jpg
          http://ww3.autoscout24.nl/classified...185?asrc=st|as

Ben je mooi mee gematst, want hij is maar 250 eur boven budget...

Comment

zomaar 2 willekeurige foto's, n waarop hij echt niet-normaal mooi gepoetst was (voor mijn doen dan) en een waarop hij euh... minder mooi gepoetst was, afgelopen najaar. Hij staat nu weer eens stil... beetje uitgelopen winteronderhoud. Bak lekte olie als hij goed warm was, niet handig. Carbs waren nodig aan revisie toe. En kleinere dingen als versie bougies, brandstoftoevoerprobleempje etc. Komt goed, over een paar weken weer eens een weekend tijd vinden voor een leuk ritje richting Ardennen of Eifel.

​O en over die auto's: het gaat me niet zo zeer om de achterbank (de kleine is nog klein genoeg) als om de kofferbak. Ik word gek van die V40, je hoeft maar een keer een nachtje weg te gaan en het is al proppen/passen/meten. Ok ik maak het specifieker; het moet op de een of andere manier een beetje leuk zijn (een V70 is leuk vanwege de 5cil turbo, een 3 serie is leuk vanwege... nouja een bmw en rwd, een 159 is leuk want heb ik altijd heel mooi gevonden, etc). En; niet onbelangrijk; er moet een flinke kar achter kunnen als het een keer nodig is. Trekgewicht min 1500kg. (NEE, geen caravan - denk eerder aan een aumbulance met de sprint erop..)

En in z'n algemeenheid: ik vind een beetje ok-station per definitie mooier/sjieker/lekkerder rijden dan een of andere mpv-achtige. Zo 8)

Comment

Welkom. Wat een schitterende Alfasud!

Comment

zo'n Subaru vind ik leuk trouwens! dat is nog eens een leuk out of the box-idee. >4 cilinders vind ik sowieso leuk, heb lang genoeg in saai viercilinderdieselgeneuzel rondgereden. BMW5 touring ook leuk maar euh... binnen zelfgesteld maximum kom je dan wel in een erg oud hok terecht...

V70 D5 klinkt ook interessant. En euh... iets ouder dan ik in gedachten had en tja, dat zelf-alles-betalen-aspect, maarre....

Anyway ik krijg hier dus geen link geplakt maar er staan 2 audi RS6'en op gaspedaal voor net geen 6k.......
                Last edited by stof; 30-04-16, 19:15. Reden: linken is ingewikkeld blijkbaar

Comment

Een eerste serie Sprintje ook nog (veel mooier dan de latere facelift versie). Heel mooi ding.

Comment

Die Subaru is gaaf inderdaad. RS6 voor 6k zou ik niet aandurven. Voor 60k ook niet geloof ik, alleen al omdat het helaas eerder de vraag lijkt "wanneer?" ie gejat wordt in plaats van "of?".

Comment

Welkom..
                      Maar ehm...
                      Lijkt mij erg stug, RS6 onder de 6k.
                      S6 wel, maar da's niet te vergelijken .. :)
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Welkom Stof ! een Sud Sprint is wel gaaf !

Comment

excuus. Je hebt gelijk. S6."http://www.marktplaza.nl/auto/audi/a6/Audi-A6-Avant-4.2-V8-quattro-S6-Advance-55023357.html" - werkt dit dan wel? met die linkoptie heb ik steeds ruzie. Ook leuk (?) trouwens: Passat W8 station - helaas geen trekhaak. Maarre nee zoiets wordt het niet. Hell, ik moet al wennen aan het idee van m'n dagelijkse auto zelf betalen ;(

Comment

ik zal eens een Mijn Auto'tje doen over de sprint, zoveel positieve reacties :) - ik heb 'm nu ca 11 jaar en hij is in (een heleboel) stapjes van 300 euro-schuurvondst-zonder-motor-en-ramen naar dit gegaan. Complete (maar budget-)restauratie, compleet ander onderstel, compleet ander blok, grotere remmen, custom uitlaat, er zitten van heel wat andere types alfa (en een aantal niet-alfa's) onderdelen en upgrades in.

Comment

Van waar de naam Stof? Het tegenovergestelde van leer of een eufemisme voor roest (ik heb een 78'er Alfetta in mijn collectie) ;-)
                              Last edited by 58_spyder; 30-04-16, 19:52.

Comment

Heeft er al iemand om meer foto's gevraagd ??

Comment

Welkom hier! Maar eigenlijk ben je al een oudgediende dus :)
                                  Die Sprint is cool!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Cool, ik zit ook een beetje te zoeken in hetzelfde segment en zelfde prijsklasse. Ik wil even een paar jaar een grote station voor alle babymeuk, zodra dat voorbij is liefst weer een maatje kleiner. Voor mij wel een handbak aub. Als er file staat pak ik wel de fiets :-)

Ik kocht met een studiemaatje ook met enige regelmaat brikkies voor weinig. Zijn pa werkte voor een opsmuk-leverancier, dus met wat geverf en gepoets gingen die auto's gelijk weer in de verkoop. En dan met de opbrengst weer op zoek naar de volgende frikandel :-) Dit eindigde aan het eind van de studie met een rovertje 114gta met rotte achteras. Ach, we waren met bijna niks begonnen.

Comment

Watjes, babymeuk, stationcar.... :)
                                      Groot, goedkoop, representatief, automaat, luxe, gaat goed dwars als het moet, geen grote innemer, verzekering en hsb vallen mee.
                                      https://www.facebook.com/groups/8044...0140710025030/

Comment

Ha, die (dat?) Stof;

Welkom. Voelt het al een beetje als thuiskomen? Ik zag de suggestie voor een Legacy hierboven: toevallig heeft Chrisv dit weekend zo'n auto mee naar huis (vierpitter, weet niet wat voor inhoud) en hoewel hij de auto erg lekker vindt rijden/sturen (zijn mening telt niet, hij is inmiddels 100% Subaholic) vond hij het met zijn 1m93 niet echt meevallen qua ruimte. Jammer, want ik vind dat zelf ook erg leuke auto's.
                                        Scherven brengen gelul.

Comment

Ik ben maar 1.88, dus wie weet... neem het zeker mee in overweging. Ik mag de V40 nog een paar weken houden dus echte spoed is er nog niet. Niets rijdt goedkoper dan dit ;). Overigens mooie foto gevonden van het setje, die gelijk de trekhaak-behoefte illustreert. (ja, dit is op het randje, ik weet het)

58_spyder; stof is al een roepnaam vanaf de middelbare school... er waren teveel Matthijs'en. Anders dan dat het het eerste stukje van mijn achternaam is slaat het niet echt per se ergens op.

meer foto's... moet ik eerst de ruzie met m'n NAS bijleggen. Grr.

Comment

Welkom!

Ik heb een V70. Mijn vorige priv auto was een XK8 cabrio. De V70 is zeker saaier. Maar: met een fraaie Sud en een Duc ernaast, is een betrouwbare daily toch geen ramp? De vijfcilinder klinkt hartstikke leuk, het comfort is super, de auto is ruim, en mag (zelfs met de 140pk basismotor die ik heb) 1800 kg trekken.

Ik vind het een goede beslissing vooralsnog!
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Hoi Matthijs!! Eindelijk iemand met een oude bekende forumnaam ;)
                                              Oja ik was Andretti DUS , dat lastpak op het Alfamannetjes forum haha :-P
                                              Succes met de keuze tussen een betrouwbare Subaru en een ....Volvo...:(

Comment

Keuze nog niet gemaakt... heb nog een week of 6-7 ook. Genoeg andere dingen te doen, en een auto regel je binnen een dag of 2 toch, als je wilt... Tijd niet gesproken Dre!

Comment

Working...
                                                X