Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Helloes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Helloes

Hoi hoi, ben ik ook weer.

Tijdje de website niet meer bezocht en nu tot de ontdekking gekomen dat er nogal wat veranderd is, ziet er goed uit zo !

Voor de bezoekers van het "oude" groene forum : ik ben/was Michel H.
    Voor de "nieuwelingen" : Ik ben Michel, 27jr en woon in Brunssum. Helemaal autogek en regelmatig te vinden op de verschillende circuits maar vooral de Nordschleife.

De meeste zullen de Corolla GTi nog wel kennen, die heb ik niet meer. Ik heb nu een Toyota Starlet 1.3 XLi voor de dagelijkse saaie km's en voor de recreatieve km's heb ik een Toyota MR2.

De Corolla in betere tijden :

De Starlet is 100% standaard m.u.v. velgen en banden. Ondanks dat het ding hartstikke traag is heb ik er toch al 3 trofeeën mee gewonnen op Midland haha. Eigenlijk is het ding absoluut niet bedoeld voor dit soort dingen maar omdat de MR2 kaput is.. tsja je moet toch wat. :)

De MR2 is origineel een Duitsertje met 2.0 16v motor.. een GTi dus. Leren stoelen, airco, targa daken.. interieur en exterieur is standaard. Onderstel is wel al wat aangepast : Koni geel rondom, Intrax verlagingsveren en Prothane urethaan ophangingsbussen. Helaas is de motor inmiddels al overleden en staat de MR2 bij de garage. De huidige motor zal vervangen worden voor een 3.0ltr V6 (200pk/280Nm) en het kan nog wel even duren voordat de auto weer rijdende is, ik verwacht ergens in November.

Groetjes en adieje. :)
    BMW E36 323ti 1998

Welkom!!

V6 motor in de MR2? Cool man!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hey Harry :)

Wanneer/hoe weet ik wanneer je mij omzet tot donateur ?
      Het geld zal deze week zeker binnen zijn. Krijg ik dan een berichtje of merk ik dat aan iets anders ?
      BMW E36 323ti 1998

Comment

Ik zal even kijken. John is op vakantie dus die heeft jouw donatie al omgezet in een cola bacardi denk ik. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

*haalt stofdoek tevoorschijn*

De MR2 is inmiddels hier en daar een beetje aangepast. Het V6 gebeuren is van de baan, vanuit Japan kon een dergelijke motor (de 3.5 VVTi uit de Lotus Evora, Lexus RX350 etc.) niet voor een betaalbare prijs geleverd worden en een groupbuy vanuit de VS is door gebrek aan belangstelling gestrand. Gelukkig zijn er genoeg andere opties en de meest voor de hand liggende was de aloude 3S-GTE, da's een turbo motor die oorspronkelijk ook in de MR2 geleverd is. Samen met een LSD 5bak is de auto nu nog wat uhm.. uitdagender geworden :) De motor is gewoon standaard, behalve de uitlaat vanaf de katalysator is vervangen voor eentje in formaatje rioolpijp..gelukkig dempt de turbo veel geluid.. Deze motor zou oorspronkelijk 225pk/310Nm moeten leveren, ik weet niet wat daar nog van over is maar het gaat best rap.

De originele wielen hebben plaats gemaakt voor een setje (zeldzame) Racingharts CP035, welke een heel stuk lichter zijn en het ziet wat minder duf uit :) De 15" wielen wegen 4,9kg en de 16" achterwielen een kleine 5,2kg.

De achterlichten zijn vervangen door exemplaren met een wat frissere uitstraling, deze zijn vanaf 1994 op de MR2's geschroefd.

Ook in de sneeuw kan er leuk gespeeld worden met de auto :)

Verder heb ik nog wat zaken op de plank die binnenkort gemonteerd zullen worden omdat ik de auto een beetje klaar wil hebben voor evenementen zoals Time Attack en, als de kans zich voordoet, een bezoekje aan Zandvoort via Gummen/DF. Helaas heb ik er al een aantal moeten overslaan maar ik hoop de schade toch een beetje te kunnen inhalen, ik bezoek Gummen nu toch al een kleine 7 jaartjes en kan me toch wel wat leuke dingen herinneren van de verschillende dagen op Midland en Zandvoort :)

De lederen stoelen worden vervangen door lichtere, sportievere stoelen, de remmen moeten rondom vervangen worden (schijven, blokken, remleidingen en fatsoenlijke remvloeistof) en een ander setje rubber staat ook nog op het verlanglijstje (Advan Neova AD08 waarschijnlijk). Al met al nog genoeg te doen.. maar morgen ga ik eens beginnen met een poets beurtje, want ook dat moet (helaas) ook wel eens gebeuren :)
          BMW E36 323ti 1998

Comment

Welkom hier kerel!
            Citroen BX :)

Comment

Rijdt vast wel leuk idd!
              Misschien moet je hem eens uitproberen op Zandvoort. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Welkom op dit hoogstaande platform.
                I fart in your general direction

Comment

Leuk zo'n MR2. Waarom is die motor eigenlijk stuk gegaan? Toyota's sloop je toch niet zomaar?

Comment

Toyota's sloop je niet zomaar maar er zitten een aantal motoren tussen die niet vies zijn van een slokje olie :) Meestal komt dat door versleten klepseals en/of zuigerveren, in mijn geval waren het de zuigerveren.. vorige eigenaar heeft er niets aan gedaan en ik kwam vlak na aankoop erachter dat het een oliebootje was :) Is opzich niet zo'n ramp want ik was toch al niet van plan om met die motor te blijven rijden..
                    BMW E36 323ti 1998

Comment

Okay. Ik kan me herinneren dat er ook redelijk wat Celica's voor teruggeroepen zijn, dat olieprobleem.

Comment

Welkom! Leuk om wat meer auto's uit het land van de rijst-en-de zon te zien hier.
                        ---------------------------
                        Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Welkom Michel, leuke shot daar in de sneeuw.

Comment

Working...
                          X