Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dennis 'Cavallino'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Dennis 'Cavallino'

    In de huidige vorm heb ik me maar even aangemeld met mijn voornaam erbij, al luister ik dus ook gewoon naar Cav en Cavallino. Sterker nog, veel mensen denken dat dat echt mijn achternaam is, omdat ik me tijdens meetings ook vaak voorstel als Dennis Cavallino. :)

    De naam Cavallino heb ik destijds gekozen omdat het slaat op het paardje dat voorkomt in mijn twee lievelingsmerken, Ferrari en Porsche. Ook op Cavallino Engineering die destijds reed met de Lexus IS200 in de DUTCH, lekker eigenwijs en met een voorliefde voor het onbekende. Daar houd ik zelf ook wel van. En de naam Dennis is niet echt uniek, dus dan raakt iedereen in de war. Mijn achternaam kun je via google zo herleiden, maar dat is dat is dan toch een stukje privacy dat ik inbouw, omdat ik verder vrij openhartig ben.

    Erg jammer als het oude forum voor goed gaat verdwijnen, want de simpelheid van het oude forum zorgde voor veel leesbaarheid en een bepaald soort humor dat ik enorm weet te waarderen. Ook was het mobiel goed leesbaar, in tegenstelling tot vBulletin en Pphpb2hrppppgrmbl :)

    Anyway, ik hoop dat we hier de draad snel weer oppakken, want 'gummen' maakt al sinds 2000/2001 deel uit van mijn dagelijks leven. Klinkt misschien triest, maar het is een stukje afleiding van de dagelijkse beslommeringen. En ik heb dankzij gummen mijn eerste 'circuit' ervaring opgedaan. De smaak van gehaktballen, ook 3 dagen na een evenement, kan ik me ieder moment voor de geest halen. Tranen met tuiten heb ik gelachen om hilarische draadjes, grappen en tegelijk heb ik een deel van de goegemeente hier omarmd als vrienden en kennissen, met alle ups en downs die erbij horen.

    Ik heb een brede interesse in auto's, ben niet merkblind en dat iets wat me op gummen o.a. altijd een goed gevoel geeft. Als je een keer kiest voor iets aparts, dan snapt niet iedereen dat, maar het wordt wel gewaardeerd. En veel adviezen leiden er soms ook toe dat er niet tot aanschaf wordt overgegaan. Kortom, ik ben blij dat gummen in de lucht is, ook al ziet 't er nu echt niet uit. Hulde voor de mensen achter de schermen en ik heb er alle vertrouwen in dat 't mooier en beter wordt binnenkort.

    Groeten,

    Cav.

  • #2
    Welkom, junior member.....
    Veritatis simplex oratio est

    Comment


    • #3
      Ja hallo, moet ik me nou ineens opnieuw gaan voorstellen aan diezelfde groep lelijke eikels die me al 8 jaar kennen?? :)
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
        Ja hallo, moet ik me nou ineens opnieuw gaan voorstellen aan diezelfde groep lelijke eikels die me al 8 jaar kennen?? :)

        Nee hoor, junior member......
        Veritatis simplex oratio est

        Comment


        • #5
          Mijn waggies op dit moment:

          Daf 66 Coupé uit 1975. Een rijdend project om op te knappen en te prepareren voor de klassieke 'rally' en kaartleessport.


          De BMW E30 325 racer. Bedoeld voor de zomeravondcompetitie E30 standaard cup.


          En de auto waarmee mijn vriendin dagelijks naar haar werk rijdt. Een Saab 900 2.0i 16v Classic (5 deurs) op LPG. Inmiddels meer dan 3 ton op de teller en hij ziet er heel goed uit. Helaas vorige week een klein krasje op de neus gereden. Erg zonde, want hij was schadevrij en zgan van binnen en buiten.


          Ik twijfel op dit moment heel sterk om mijn vorige Saab 9000 2.3t Griffin terug te kopen.

          Foto's van bijna alle auto's die ik heb gehad:
          http://picasaweb.google.com/dennisdrenthe/MyRides

          Comment


          • #6
            Autoresize werkt nog niet echt.

            Comment


            • #7
              Dat is er een voor het wensenlijstje....
              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

              Comment


              • #8
                Is dat ook mijn ex-9000 2.3T Griffin? Was inderdaad een zeer fijn rijdende auto.

                Comment


                • #9
                  Als jij Erwin Zagato bent wel ja. :)

                  Comment


                  • #10
                    Hebben we dat weer... :-)

                    Comment


                    • #11
                      Maar even hier wat ouwehoeren over onze Saab 900 zonder er meteen een vakantiedraadje van te maken.

                      Afgelopen donderdag zijn we teruggekomen na zo'n 3700 kilometer door Duitsland, Polen en Tsjechie. De Saab heeft zich keurig gedragen, LPG tanken was soms met al 400 gereden km's wel lastig, omdat de LPG her en der simpelweg op was. We hebben heel rustig aan gedaan, max. 140 km/u en 4000 rpm, maar toch zijn we minstens 2 keer geflitst.

                      Maar goed, ondanks de zéér slechte wegen in Tsjechie en Polen (we reden vooral over kleine binnendoorweggetjes), gaf de Saab geen krimp. Helaas hebben we toch schade... Na de overnachting in Dresden op de heenweg controleerde ik even de olie en vloeistofniveau's. Alles keurig (ook na de reis trouwens geen druppel koelvloeistof en olie verbruikt!) en toen ik de kap dicht wilde doen stond er wat wind. Bij het volgende tankstation zat ik opeens klem. Ik kreeg mijn deur amper open. En toen was het kwaad eigenlijk al gescheid. Een paar hele lelijke krassen van de punt van de motorkap op mijn linker voordeur. :(
                      Ik had dit jaar ook al wat krassen op de motorkap zelf veroorzaakt toen ik bij het achteruit inparkeren in een krappe parkeerplek over een stoepje reed en de Saab neus een slagboomgewicht raakte... hele vreemde manier van schade rijden, ik weet 't, maar ik kon er eigenlijk niet veel aan doen, dan dat ik gewoon ergens anders had moeten parkeren.

                      Nu wil ik dus op zoek gaan naar en motorkap en deur(en) in dezelfde kleur, of een donor-900. Of ik moet het zelf bij gaan werken, maar ik ben bang dat ik dan alsnog heel de deur of motorkap over moet spuiten. Een lakstiftje zal niet voldoende zijn om het echt mooi te krijgen, maar misschien is het voorlopig wel voldoende om roest te voorkomen.

                      We hebben intussen 21000 km gereden sinds de kerst, incl. een vakantie in Noord Nederland, een lang weekend Limburg, een meivakantie aan de Belgische kust en Brabant en nu dus een zomervakantie in Tsjechie. Volgens mij hebben we dus net zoveel vakantie km's gemaakt als woon-werk verkeer van mijn vriendin. En dat alles simpelweg omdat de Saab goed rijdt, lekker goedkoop is op LPG en we dus veel meer rijden dan gepland. Het komt ook omdat ik nu bewust een niet-praktische dagelijkse auto heb in de vorm van de Daf, waarmee we nooit lange afstanden maken. Maar goed, we zijn er dus nogal blij mee dat we deze auto hebben gekocht en opgeknapt.

                      Ik zal nog wat foto's online knallen eerdaags.

                      Comment


                      • #12
                        LPG op? :-)
                        Heb ik weleens vaker gehoord, maar kon dat eigenlijk niet geloven.
                        Voor de rest is het prima LPG tanken in Oost-Europa, alleen de prijzen vallen wat tegen. Net zo duur als hier in NL, alleen Oekraine was wel iets goedkoper.
                        In mijn Oos-Europa toer in juni heb ik van de 6000km ongeveer 200km op benzine gereden, dus het vinden van LPG is aardig gelukt. Overigens zonder steeds bij ieder tankstation bij te tanken waar maar LPG te krijgen was.

                        Comment


                        • #13
                          Ja, wij hebben voor de zekerheid ook maar wat op benzine gereden. Tanken ging op zich overal wel, in Tsjechie hebben ze altijd een adapter voor je, want mijn Franse LPG adapter lijkt op de Tsjechische, maar toen zat ik dus onder dat koude gas. :)

                          In Duitsland heb ik gewoon een adapter gekocht, die zijn langs de snelweg bij iedere pompwinkel wel te koop. In de meivakantie kwam ik er voor 't eerst achter dat je in het buitenland adapters moet hebben, want wij waren in Belgie en konden met moeite een lpg-station vinden (zondag) en langs de snelweg hadden ze bij de eerste pomp geen adapter. Onze benzinepomp was toen defect (de nieuwe had ik al wel bij ons, maar ik kreeg hem niet ingebouwd omdat een ring vast zat), dus benzine tanken had geen nut. Dat was wel even spannend, Het Nieuwe Rijden tot in extremo. :) Op de allerlaatste gasdampen haalden we 2 stations verder een LPG tank + een te lenen adapter. Ach ja, dat maakt het buitenland, ook al is het allemaal EU, toch nog avontuurlijk. :)

                          Comment


                          • #14
                            Trouwens laatst op de A12 bij de Shell bij De Meern was de LPG ook op.
                            Tussen Praag en Plzen stond er bij een LPG tank, waar wij om +- 10 uur 's ochtends langsreden een bordje: LPG vanaf 15.30 uur. lol, alsof je daar de hele dag gaat wachten.

                            Comment


                            • #15
                              Er zijn een aantal vulsystemen, Italiesysteem en Duitslandsysteem zijn de meest voorkomende. Als je die adapters hebt, kun je overal tanken, behalve geloof ik in Spanje.
                              Je bent als LPG-tankstation natuurlijk wel een absolute no-brain als je niet een leen adapter hebt liggen. Zo'n ding kost 5 euro inkoop en je kan veel meer LPG verkopen natuurlijk.

                              Comment


                              • #16
                                http://www.gas-tankstellen.info/menu.php?language=nl_NL

                                Deze is handig, mocht je hem niet kennen. Je kan op veel verschillende manieren zoeken, op prijs, op in de buurt van de snelweg, op omgeving, etc.
                                Weergave via google maps, of als bestand.

                                Het 'duurste en goedkoopste' tooltje klopt niet helemaal.
                                In Frankrijk heb ik 81(!) cent betaald voor LPG en hier in nijmegen tank ik weer voo 57,9 cent. Maar over het algemeen klopt het aardig wat er staat.

                                Comment


                                • #17
                                  In Duitsland was het ook +- 77 cent langs de autobahn. In NL verschilt de prijs enorm tussen snelweg en de kleine stations binnen de bebouwde kom. Ook valt mij op dat bij hetzelfde bediening van het gaspedaal het verbruik per merk/station heel erg kan verschillen. Duurdere lpg per liter is niet altijd zuiniger valt mij op. Dus dat is wel lastig om uit te zoeken.

                                  Comment


                                  • #18
                                    LPG kent wel de nodige kwaliteitsverschillen inderdaad. Langs de snelweg is duur in Duitsland, want ze maken misbruik van het feit dat ze maar een van de weinigen zijn die het verkopen. Daarom is die site juist handig.
                                    De laatste tijd zie je ook steeds meer Autohofs verschijnen. Een hoop daarvan hebben ook LPG. Niet de allergoedkoopste die je kunt vinden, maar wel een stuk gunstiger dan Tankstelle am Hockenheimring of die bij Niederzissen. (beide langs de A61)
                                    Ik heb afgelopen maanden steeds voor onder de 70 ct kunnen tanken in DLD en prima LPG kwaliteit. Let wel op: bij sommige kun je alleen met EC-kundenkarte tanken. Die hebben wij niet, dus die tankstations moet je niet in je TT zetten.

                                    Afgelopen vakantie (ja ik vind het leuk om zo een beetje te klungelen) heb ik via die site gewoon om de 350km LPG-stations gezocht, die in de TT gezet + een reserve in de buurt en zo van LPG-station naar LPG-station gereden. Hierdoor helemaal geen tijdsverlies door het zoeken naar LPG in een of ander vaag dorp. Aangezien je ook om de 3 uur even de benen wilt strekken, was dit een mooie WIN-WIN situatie :-).

                                    Comment


                                    • #19
                                      Klopt, in D wint LPG flink terrein. Zeker langs de A2 kun je op heel veel plekken tanken.

                                      Nadeel is wel dat er soms rijen Polen voor staan. Die ALTIJD staan te klooien met lekkende adapters of anderszins wrakke LPG-installaties. God wat heb ik soms een blinde haat op die figuren. :-)

                                      Over dat gas-tankstellen.info: als je jezelf even registreert op de site, kun je de database als complete lijst laten zien. Die HTML-pagina sla je vervolgens op je laptopje of mobiele telefoon op. Heb je de hele zooi altijd bij de hand.

                                      Ik heb twee lijsten: eentje voor heel Duitsland en eentje voor alle tankstations op en vlak bij autobahnen. Superhandig.
                                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Geen last van als ik via de tankstations rijd die wat minder vindbaar zijn.
                                        Aan de A2 richting Berlijn tank ik ergens halverwege bij de afslag waar je ook naar de VW fabrieken rijdt. Onderaan de afslag echter niet linksaf, maar rechtsaf en zit er eentje een paar honderd meter verder. Goedkoop en geen Polen :-).
                                        Laptop laat ik lekker thuis en mijn gsm is niet zo slim. Ik print het lijstje gewoon even uit voor de snelwegen waarover ik ga rijden, voor de zekerheid. Op het werk natuurlijk he, zonde van het papier anders :-).

                                        Comment


                                        • #21
                                          Hey Dennis.

                                          Tijdens mijn vakantie in Itaië kwam ik zelfs het plaatsje Cavallino tegen.

                                          Goeten Rens.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ja klopt, mijn zus neemt ook altijd een souvenir mee van d'r vakantiestekkie. :) Het is een soort Renesse bij Venetie zeg maar. lol

                                            Comment


                                            • #23
                                              In de huidige vorm heb ik me maar even aangemeld met mijn voornaam erbij, al luister ik dus ook gewoon naar Cav en Cavallino. Sterker nog, veel mensen denken dat dat echt mijn achternaam is, omdat ik me tijdens meetings ook vaak voorstel als Dennis Cavallino. :)
                                              Lol, doe ik meestal ook. Leukste reactie: vriendin van een mede-E30rijder die meteen uitroept: "Oh, dat is wel heel leuk, zelfde naam als je auto!"

                                              Maar geloof dat ik met mijn achternaam nog redelijk safe zit...er zijn meer Jeroen Janssen's in Nederland.

                                              Gr Jeroen
                                              Alle Baur's in de Baurnhof

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ik ben ook niet de enige met mijn naam. Lang leve google en hyves.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Aangezien wat mensen om mij heen willen weten waar ik zoal mee bezig ben, met name als schrijver, heb ik alles maar centraal op een nieuw blog geplaatst: http://dennisdrenthe.wordpress.com wellicht dat sommigen van jullie het ook wel leuk vinden om te lezen. Het zijn weliswaar veel linkjes naar de artikelen die ik schrijf voor de buren en Youngtimerblog, maar er komen ook artikelen op die ik hier zelf ga 'publiceren'.

                                                  Wat staat er zoal op? Testverslagen, roadtrips, columns, autonieuws, specials over bijzondere (oude) auto's, coureurs en andere zaken zoals autokunst.

                                                  Waar het allemaal naartoe zal leiden weet ik nog niet, maar ik kan er lekker mijn ei in kwijt en dat voelt goed. Dus ik ga er gewoon mee door. :)
                                                  Last edited by Dennis Cavallino; 23-03-10, 01:07.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    En als ik zeg "Kleintje" dan kijken ze me met ongeloof aan.....

                                                    :-)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ziet er netjes uit Cav!
                                                      Maar wat is dit steeds? "#mce_temp_url#"

                                                      Moet je dat nog invullen?

                                                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                      BMW 320Ci (van GF)



                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Leuk iniatief Dennis! Je timmert leuk aan de weg op deze manier. Ook grappig om te zien wat Jordy vandaag de dag doet.
                                                        ''Thank God for the internet experts''

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                          Ziet er netjes uit Cav!
                                                          Maar wat is dit steeds? "#mce_temp_url#"

                                                          Moet je dat nog invullen?
                                                          Hoi Harry, ik stoor me ook aan die "#mce_temp_url#" bug, dat zit sinds een paar dagen in wordpress.com, ik hoop dat ze snel een update hebben waar dat weg is, als je de mouseover gebruikt zie je de juiste linknaam (en een preview van de pagina waartoe de link leidt).

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Het probleem met die vreemd ogende linkjes op mijn weblog heb ik (als n00b) eindelijk opgelost.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X