Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mark-J stelt zich voor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mark-J stelt zich voor

Goedemorgen allemaal,

Mijn naam is Mark en al enige tijd lees ik allerlei topics op dit forum. Zelf ben ik op het moment in het bezit van een Alfa Romeo MiTo van 2014, hieronder een aantal foto's van de auto. Tot op heden bevalt de auto erg goed, rijdt prettig en nog best wel sportief ondanks het geringen vermogen (105 pk). Het verbruik is dan wel weer heel gunstig, 1 op 18 is geen enkel probleem.

Voor de Alfa was ik in het bezit van een Fiat Grande Punto uit 2007 en heb ook nog een aantal motoren gehad, allemaal Kawasaki ZX6R'en (wel verschillend bouwjaar).

Verder werk ik in het dagelijks leven bij de bioanalyse afdeling van DSM. Andere hobby's zijn drones en RC heli's en modellen.

Tot zover!

-Mark

Welkom!
    Een Mito heb ik ook nog gehad maar dan zo’n jtd met te weinig pk’s ivm de bijtelling :)
    was niet snel en niet zuinig, wel comfortabel en voorzien van alle opties.
    Ik vond ze nog steeds leuk trouwens!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

De mijne heeft ook redelijk veel opties ja! Mijn Fiat had had een 1.4 T-jet, die was was wel wat vlotter boven de 100 km/h. Onder de 100 doet de Alfa niet echt onder voor de Fiat, vind het prettig rijden.

Comment

Welkom Mark !

Fraaie Mito in een heel mooie kleur.

Comment

Ook nog wat foto's van de Fiat.

Comment

Welkom hier. Ik rijd momenteel ook in een MiTo diesel. Weliswaar met chip, dus dat maakt hem toch een erg fijne auto. Ik lever hem donderdag in voor mijn Giulia, maar ik weet nu al dat de MiTo hier in huis gemist gaat worden. Mdv rijdt er ook graag in.

Enige minpuntjes vind ik de korte wielbasis en het cuppen van de banden. Daar had een andere MiTo van mij ook last van. In totaal heb ik er drie binnen mijn bedrijf gehad, en qua onderhoud vond ik ze niet bepaald goedkoop.
            Verbruik vond ik juist weer erg goed. Die tank lijkt niet leeg te kunnen.

​​​​​​

Comment

Grappig om te horen! Wat maakte de auto duur in onderhoud? Bij de benzineversie die ik heb wordt al geen distributieriem gebruikt en zijn er maar 2 bougies te vervangen :) Heb ook nog 1,5 jaar garantie. Al een keer gebruik van gemaakt voor een draadbreukje in de draden naar de achterklep.

Comment

Hey, een iemand met een alfa erbij op gummen, dat is nooit erg. Welkom!

Comment

Welkom! Leuke Alfa hoor
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Leuke Mito, goede kleur en karaktervol motortje. Die TwinAirs vind ik best leuk rijden, lekker gretig en herkenbaar geluid. (dat is best bijzonder voor moderne motor die niet in een sportauto zit)
                    IIk vond 't verbruik wel altijd eenm beetje tegenvallen, maar wellicht ligt dat dan aan mijn rijstijl.

Mito blijft ook een leuk en fris model, gaat al weer zijn 11e(!!) levensjaar in hè! Ik heb i.p.v. mijn Giulietta QV ook een Mito QV overwogen, leuke karretjes met superfijne 1.4!
                    Last edited by Veloce; 11-02-18, 19:57.
                    Giulia 1600 Super '65
                    Abarth 595 Competizione '15

Comment

Welkom! Het is een Twinair neem ik aan? Ziet er goed uit, maar heel eerlijk gezegd lijkt me een Punto T-jet nog iets leuker.

Comment

Het is inderdaad een 0.9 TwinAir motor. De T-Jet reed wel wat vlotter ja, ik vind de Alfa wel strakker op de weg liggen. Zou ook kunnen zijn doordat de schokdempers 7 jaar nieuwer zijn. Op de Nurburgring merkte ik vooral dat de T-Jet wel wat vlotter was.

Comment

Op zich zijn de specs redelijk gelijk aan de 147 Twin Spark die ik heb gehad. Alleen kwam die niet in de buurt van 1:18. Zie je toch dat downsizing werkt, ook al is het opgegeven verbruik onhaalbaar. De Mito ken ik alleen als 1.4 135pk; dat is echt een leuk ding.

Comment

Heb ook nog wel naar een QV zitten kijken, maar dat vond ik het uiteindelijk toch niet waard. Wel een mooi ding, en erg bruut om ~180 pk in zo'n compacte auto te hebben!

Comment

Welkom hier! Heb een hele tijd geleden eens proefgereden in de MiTo en dat beviel prima. De T-Jet ken ik uit een Fiat Bravo die ik een tijdje heb gereden en dat vond ik wel aardig. 140pk versie was dat toen. De TwinAir ken ik dan weer uit een Fiat 500 Cabrio die ik een keer een weekend heb gehad. Gaat best vooruit al vond ik het wel even wennen voor wat betreft het motorgeluid.

Comment

Daar was ik ook bang voor, dat de 2 cilinder motor mij teveel zou trillen. In de praktijk is het alleen bij wegrijden wat anders dan mijn Fiat, vind het verder echt prima rijden!

Comment

Welkom en leuke aanvulling!
                                  Laatst voor nood een week in een 500 met twinair gereden, dat vond ik erg tegenvallen, enorm trillen en onrustig. Terwijl de Panda van mijn schoonmoeder ook een twinair heeft en dit een stuk minder irritant is. Gisteren nog even in gereden en dat voelt een stuk fijner.
                                  http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                                  Citroen 2CV 1982
                                  Saab 9-3 2.0T 2002
                                  Citroen C1 2014
                                  Solex 3800

Comment

Heb ook eens een Fiat 500 als leenauto meegekregen. Reed inderdaad wel minder, wel best vlot voor zo'n klein autootje!

Comment

Vlot was die zeker, dat was ook leuk, even op het gas met 85pk en daar ging die, maar dat was ook het enige lollige aan het ding, vlot op het gas, sportief in geluid, maar als je normaal ging rijden rammelde je alle kanten op
                                      http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                                      Citroen 2CV 1982
                                      Saab 9-3 2.0T 2002
                                      Citroen C1 2014
                                      Solex 3800

Comment

Welkom, als uitzondering heb ik ook een MiTo gereden ... 4 jaar lang... (1,4T) en nu weer een comfortabele auto... leuke skelter maar ik miste teveel... Neemt niet weg dat je er erg veel lol in kan hebben en het grappige karretjes zijn hoor!
                                        Let op dat je te allen tijde de juiste olie gebruikt (naast visco ook C3!!!) en je altijd tijdig ververst. Enige manco aan die auto's lijkt de gevoeligheid van het MuktiAirblok mbt olie.
                                        Fijne kmters gewenst in je MiTo!

Comment

Heeft zo'n TwinAir eigenlijk ook een MultiAir-unit?
                                          Giulia 1600 Super '65
                                          Abarth 595 Competizione '15

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                                            Heeft zo'n TwinAir eigenlijk ook een MultiAir-unit?
                                            een halve :-P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drelise Bekijk bericht

een halve :-P
                                              Lol. MultiAir unit is inderdaad gevoelig voor de juiste olie en vervangingstermijn. De oliekanaaltjes zijn vrij dun, dus als je een jaartje de wissel over slaat dan kun je een verstopping krijgen waardoor uiteindelijk je hele blok in de soep gaat. Maar als je gewoon netjes je aan het schema houdt hoef je er niet bang voor te zijn. TwinAir Turbo in de 500 vind ik geniaal, ook bij de Panda. Daarbij past dat koffiemolengeluidje ook. Een paar deuren verder heeft iemand een MiTo TwinAir, en die klinkt toch een stuk minder knullig. Maar zo maakt de Giulietta 1.4 ook een stuk meer lawaai dan een Delta of Bravo 1.4.

Comment

Dank heren! Ik ben van plan de auto ieder jaar bij de garage waar ik hem gekocht heb (Fiat en Alfa garage) voor onderhoud. Rij jaarlijks 15.000/20.000 km, dus dat lijkt me prima.

Comment

Working...
                                                X