Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wifi repeater

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wifi repeater

Zag afgelopen week in het Aldi krantje een wifi repeater staan, leuk apparaatje dacht ik, maar werkt het?

Nu heb ik vandaag de "nieuwe" computer weer eens aangesloten met windows 8 (ding stond al 3 maanden op de plank) en heb wat meer aan de gang gekregen als bij andere pogingen, maar wat ik opvallend vindt is dat constant de verbinding met internet weg is.
    Met de oude computer was mijn wifi signaaltje ook niet optimaal (UPC 25 MB internet) maar kon toch films downloaden en normaal surfen.

Is windows 8? of de computer er gevoeliger voor? Heeft het nut zo'n repeater te kopen?

Oorspronkelijk geplaatst door zoefie Bekijk bericht
    Zag afgelopen week in het Aldi krantje een wifi repeater staan, leuk apparaatje dacht ik, maar werkt het?

Nu heb ik vandaag de "nieuwe" computer weer eens aangesloten met windows 8 (ding stond al 3 maanden op de plank) en heb wat meer aan de gang gekregen als bij andere pogingen, maar wat ik opvallend vindt is dat constant de verbinding met internet weg is.
    Met de oude computer was mijn wifi signaaltje ook niet optimaal (UPC 25 MB internet) maar kon toch films downloaden en normaal surfen.

Is windows 8? of de computer er gevoeliger voor? Heeft het nut zo'n repeater te kopen?

Voor het doorzetten van een zwak signaal werkt een repeater prima, ons betonnen kantoorgebouw heeft er meerdere op iedere verdieping hangen zodat je overal en op iedere verdieping goeie wifi hebt. werkt prima.

Hoe oud is je wifi apparaat? En de firmware die erop zit? Misschien eerst eens na checken of er op het www misschien nieuwere/betere firmware voor op je wifi-apparaat te vinden is die beter compatible is met win8 ? Installeer die dan eerst eens. Dan nog eens proberen. Die repeater kan dan altijd nog.

Comment

Ik heb eentje zodat ik ook achterin de tuin nog wifi heb.
      Werkt prima.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zal er eens nakijken janspeed.
        Is van UPC, en nu 3,5 jaar oud, de 'dongel',. Modem is al meerdere keren vervangen

Comment

Windows 8 is niet slechter met wifi hooguit zijn de drivers nog niet helemaal uitontwikkeld. En het zal door een schone installatie weer op de meest energiezuinige stand staan (wifi is een stroomvreter). Dit kun je om aanpassen en kijken het beter gaat. Het kan ook zijn dat de wifi antenne in de nieuwe computer wat zwakker is. Je kunt ook computer en router wat dichter bij elkaar zetten en kijken of het probleem kleiner wordt. Zo ja, dat kan een repeater de moeite waard zijn.

Comment

Zorg om te beginnen voor up to date drivers en firmware. Kijk ook eens kritisch naar de plaatsing van de router. Verder kun je met een programma als inssider eens kijken wat er nog meer aan netwerken te zien zijn en op welk kanaal die zitten. Zit die van de buren op kanaal 1, ga dan zelf op 11 zitten enzovoort. Volgens mij zijn 1, 6 en 11 de meest gebruikte kanalen. Mocht dat allemaal niet helpen, dan is een repeater natuurlijk een prima oplossing, voordeel is dat je dan weer een sterk signaal hebt, het kan wel verlies in snelheid geven en dan vooral je latency. Wil je dat snelheidsverlies niet dan zou ik voor een echt access point gaan en die met een kabel aansluiten op je router.

Windows 8 is trouwens niet slechter met wifi dan Windows 7, beter zelfs vind ik. Vooral het verbinden met een wifi netwerk gaat veel sneller.

Comment

Oké, bedankt voor het meedenken.

Ga er binnenkort mee aan de slag, nu komt het er niet van.

Comment

Toevallig deze week een WiFi versterker gemonteerd omdat de PTT Experia-box niet het gehele huis bestreek. En ziet met een TP-Link Model nr. TL-WA85ORE is nu het hele huis plus tuin afgedekt.
                Slechts € 30 bij Conrad en voor dezelfde prijs bij de lokale PC dozenschuiver in Dorpstraat Ons Dorp.

Adri
                Zweven is een ongekende ervaring
                Xantia V6 3,0i Break

Comment

Wat ik ooit heb gedaan is van 1 netwerk 2 netwerken gemaakt. Dus mijn Time Capsule (Airport) geeft het signaal af voor de begane grond en dan heb ik vanuit de TC een bedraad netwerk naar mijn iMac. Tevens heb ik een draad liggen naar een routertje met daaraan weer een wifi ding.

Nadeel is dat ik dus in huis 2 netwerken heb en dat niet elke keer het sterkste signaal wordt gekozen.

Maar hang ik dus zo'n repeater aan mijn TC? En wat heb ik nodig voor een woning met 3 verdiepingen (bouw 1938)?

Want zoals het nu is werkt het niet echt lekker.

Comment

Een (of meer, afhankelijk van de haalbare dekking in je huis) AirPort Express lijkt me in jouw geval de meest logische uitbreiding.

http://www.apple.com/airport-express/

Met de bijbehorende utility voor je Mac kan je ook relatief eenvoudig je netwerk beheren. Al denk ik dat je met een AirPort Express op de verdieping al een eind zal komen.
                    Last edited by MartijnL; 31-12-13, 15:58.
                    ------------------------------------------------
                    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Ik ben mijn kantoor thuis aan het inrichten.
                      En heb dus matig netwerk op het kantoor (zolder ik schat hemelsbreed 12 meter).
                      Trap is een groot gat, met vide etc dus ik dacht dat red ie makkelijk.
                      De ventilator stoot aardig wat signaal rond (ook wireless bestuurd) en het lijkt erop dat dat ding het wifi signaal "wegdrukt".
                      Dus ik wil ook een repeatertje op zolder hangen, bovenaan de trap heb ik vol bereik, maar daar staat mijn bureau niet ;)
                      Denk dat ik een airport express pak.
                      Want het wordt hier toch al een redelijk MAC gebeuren :)
                      Ik zal de ervaringen wel even posten.
                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                        De ventilator stoot aardig wat signaal rond (ook wireless bestuurd) en het lijkt erop dat dat ding het wifi signaal "wegdrukt".
                        Hopelijk heb je meer verstand van die echt grote ventilatoren.
                        Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                          Denk dat ik een airport express pak.
                          Hou wel even rekening met onderstaande:
                          .Extend an existing Wi‑Fi network’s range.
                          If you already have a wireless network in your home and want to extend its range, AirPort Express can help. Just place it in range of your primary base station — an AirPort Extreme, AirPort Time Capsule, or another AirPort Express — and near the area where you want your wireless connection. Launch the easy‑to‑use AirPort Utility app on your iOS device or Mac, and you’re mere minutes away from long‑range Wi‑Fi enjoyment.
                          Dat is namelijk de reden waarom ik het voor Kleintje zijn situatie aangeef als meest logische oplossing.

En uiteraard gaat een kabel betere performance opleveren dan extenden over wifi. Het hangt een beetje van je gebruik af.
                          Last edited by MartijnL; 07-01-14, 22:58.
                          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Nou ik heb weer een werkweekje Hamburg achter de rug, mooie rit terug, en wat staat daar op de keukentafel :)
                            Mooi doosje echt apple, over the top dus.
                            Maar man 3x klikken en het werkt.
                            Ongekend gebruik gemak. Echt te gek !

Comment

Snelheid lijkt idd een drama maar deze post is over de AE gegaan en de e-mail komt ook binnen.
                              Ook loopt Exact Online goed, en daar was het om te doen.
                              1080i youtube gaat wel maar dan moet je eerst een buffertje opbouwen.

Comment

Martijns advies nog niet opgevolgd maar wel even iets geschreven op Onemorething...

Heb groot huis (problemen…problemen…problemen….) en altijd slecht draadloos internet. Eerst hing mijn Airport TC in de meterkast en had ik op de eerste verdieping achter een hubje een draadloos accespointje. We hadden dus [email protected] en [email protected]

Maar we hebben ook een zolder (met 2 dochters met ipads, telefoons en een ouwe Mac) en op veel plekken in het huis geen bereik. Nu klinkt het huis mega maar het is gewoon beneden 70m2 beneden en 2x50m2 1ste en zolder verdieping.

Na vanavond dit forum te hebben afgestruind heb ik diverse opties;

Ik hang in elke kamer een repeater;

http://www.devolo.com/en/Products/devolo-WiFi-Repeater zoiets…

Of ik ga voor dittum;

http://www.devolo.com/en/Products/dL...Fi/Network-Kit

Tot een bepaalde hoogte gaat het niet om geld maar om gemak.

Het moet gewoon 1 netwerk zijn. Dus gewoon vanaf mijn mobieltje kunnen streamen op mijn Apple TV (deze hangt, net zoals mijn iMac, bedraad in het netwerk achter de Airport TC).

Ik wil gewoon mijn huis binnen kunnen lopen zonder dat ik steeds gevraagd wordt welk netwerk ik wil omdat mijn netwerk blijkbaar niet de sterkste is. Ik wil niet meer op de hoek van mijn slaapkamer liggen omdat ik geen bereik heb op mijn iPad mini terwijl de TC er nog geen 5 meter vandaan verwijderd is.

Ik wil gewoon baden in Wifi… (net nog artikel gelezen over gezondheid en Wifi…)

Voordeel van de oude Express was dat het een ding was met stekker er aan vast. Nu is het weer een los kastje. Mooie van Devolo is dat het gewoon in de stekkerdoos gaat. We hebben genoeg stroompunten die niet worden gebruikt.
                                Last edited by Kleintje; 10-10-14, 23:43.

Comment

Zet je WiFi voor de grap eens op een ander kanaal. Dat kan een groot verschil maken.

Ooit had ik een tooltje om te kijken welk WiFi-kanaal het minst gebruikt werd binnen de buurt, maar geen idee meer hoe 't heette.
                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ben uit principe geen fan van Powerline adapters. Trek dan een fatsoenlijke UTP kabel naar boven denk ik dan.

Comment

Ik heb al eens mijn ervaringen opgeschreven met devolo adapters. Wat een bende.

Comment

ik heb al een ander kanaal. Wat niemand in de buurt gebruikt.

Overal kabels keggen lukt niet. En een kabel naar je iPad of iPhone is best lastig.

Hoor verschillende reactie op die spullen. Misschien een dikke schotel in huis plaatsen? :-)

Mac en Apple TV hangen wel aan draad.

Comment

Misschien zeg ik nu iets verschrikkelijk doms, maar dat neem ik op de koop toe: waarom geef jij je draadloze netwerken verschillende namen? [email protected], [email protected], enz.
                                          Noem alles op elke access point gewoon @kleintje, dan zit je niet meer te hannesen met verschillende netwerken, en dan zullen je apparaten het sterkste signaal opzoeken.
                                          Groeten,
                                          Bats
                                          wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                          *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                          Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                          Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                          Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                          de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                          Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                          Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Dom? Nee joh. Zo had ik het eerst maar dat wilde ik dus niet meer. Was onderdeel van de vraag :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                              Ik heb al eens mijn ervaringen opgeschreven met devolo adapters. Wat een bende.
                                              Ik ben er bijzonder tevreden over, werkt eigenlijk zonder haperen.

Comment

Ik gebruik de Apple netwerk spullen en dat werkt prima.

In de meterkast een TimeCapsule als Router en WiFi basisstation en daarvandaan 3 bedrade Apple WiFi accespoints.

Nog een tijdje gewerkt met de accespoints draadloos als repeater en dat gaat bijna altijd goed (soms een reset nodig).

Comment

Ik mis wat in mijn verhaal; heb de TC uit de meterkast gehaald en naar de eerste verdieping gebracht. Ik dacht; als een TC midden in een huis staat heb je zowel boven als beneden een beter bereik. Niet dus. Slechter.mveel slechter. Lijkt wel of mijn TC nu slechter werkt dan voorheen. Ik typ dit vanaf mijn slaapkamer terwijl de tc ongeveer om de hoek staat maar ik heb maar 1 bolletje bereik op het Wifi icoontje.

Comment

Ik kan natuurlijk een 100.- stuk gooien op zo'n setje. Want nu is het gewoon vervelend..

Comment

TC terug naar de meterkast en vanaf daar bedrade accespoints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                                        Dom? Nee joh. Zo had ik het eerst maar dat wilde ik dus niet meer. Was onderdeel van de vraag :-)
                                                        Dan snap ik je probleem niet.
                                                        Meerdere accesspoints die uitzenden met dezelfde naam is toch prima? En als het bereik beperkt is plant je er eentje bij.
                                                        Wat ik uit ervaring wel weet is dat die applezooi kieskeurig is voor wat betreft acecespoints, en dan met name bonjour. wat je nodig hebt voor airplay. Ik heb nu van die dlink accesspoints, en daar werkt het prima mee. Op bepaalde sitecoms werkt het niet, niet alleen bij mij niet, maar bij niemand niet, volgens Google.
                                                        Groeten,
                                                        Bats
                                                        Last edited by bats; 11-10-14, 09:41. Reden: Typo, kut iPad
                                                        wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                                        Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                                        Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                                        Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                                        Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                                        Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Wat vreemd is dat ik TC op 802.11n heb staan (kanaal 12 wordt niet gebruikt in onze buurt) en de verbinding dramatisch is. XBOX staan nu draadloos 3 meter van de TC vandaag (met een dun muurtje ertussen) maar krijg maar 30% verbinding en valt regelmatig uit. Ook iPads en iPhones in de buurt slecht ontvangst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                            Zet je WiFi voor de grap eens op een ander kanaal. Dat kan een groot verschil maken.

Ooit had ik een tooltje om te kijken welk WiFi-kanaal het minst gebruikt werd binnen de buurt, maar geen idee meer hoe 't heette.
                                                            Bijv Fing op een Android.

Comment

Fing op iPad scant alleen ip-adressen, geen WiFi kanalen.
                                                              Groeten,
                                                              Bats

Comment

Working...
                                                              X