Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Access; help!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Access; help!

Ik zit met een vraagstukje als Access n00b;

ik heb een lijst met 2500 crediteuren met daarbij de omzet ervan; en een lijst van 100.000 facturen. Van de crediteuren heb ik nu vastgesteld (door rekeningnummers te vergelijken in Access) dat er verschillende dubbel zijn, echter met verschillende namen. Nu wil ik dus graag met een query de omzetten van de regels met hetzelfde rekeningnummer samenvoegen.

Kan iemand me vertellen hoe ik dit het makkelijkste doe?
    '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
    Ik zit met een vraagstukje als Access n00b;

ik heb een lijst met 2500 crediteuren met daarbij de omzet ervan; en een lijst van 100.000 facturen. Van de crediteuren heb ik nu vastgesteld (door rekeningnummers te vergelijken in Access) dat er verschillende dubbel zijn, echter met verschillende namen. Nu wil ik dus graag met een query de omzetten van de regels met hetzelfde rekeningnummer samenvoegen.

Kan iemand me vertellen hoe ik dit het makkelijkste doe?
    Naar huis gaan en hopen dat iemand anders het voor je doet. Werkt soms uitstekend :)
    Let's kick some ass and chew bubblegum...
    ----------------------------------------------------------------------------
    '71 Alfa Romeo Giulia Super
    '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
    '00 BMW E39 528iA Touring
    '06 BMW Z4M Roadster
    '96 BMW E36 328i trackracer
    '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

ff naar Excel in een pivot stoppen ?

Anders krijg je in SQL een groupby sum query

Comment

stuur anders de db maar even met alleen een paar testrecords erin en geanonimiseerde data.

Of een schermprintje van de datastructuur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
          stuur anders de db maar even met alleen een paar testrecords erin en geanonimiseerde data.

Of een schermprintje van de datastructuur
          Zie je wel Toon? Gaat helemaal goedkomen :-)
          Let's kick some ass and chew bubblegum...
          ----------------------------------------------------------------------------
          '71 Alfa Romeo Giulia Super
          '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
          '00 BMW E39 528iA Touring
          '06 BMW Z4M Roadster
          '96 BMW E36 328i trackracer
          '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht
            Naar huis gaan en hopen dat iemand anders het voor je doet. Werkt soms uitstekend :)
            Hmm, doel van de oefening is dus dat ik dit onder knie krijg, dus dat geen optie. En ik werk al thuis, dus naar huis gaan gaat ook al niet ;)

Scud; stuur je ff PBtje, thanks alvast!
            '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Heb van Access niet zo'n verstand, maar dit zou je ook kunnen oplossen dmv VLOOKUP in excel lijkt me? Tenminste als die lijst van van je crediteuren en facturen een gezamenlijke noemer hebben. (account nr bijvoorbeeld.)

Comment

Heehoo, heb het nu opgelost door eerst in Access de dubbele bankrekeningnummer met een selectiequery te groeperen, en vervolgens de lijst in Excel op te schonen en een vernieuwe tabel te maken.

Thanks all voor het meedenken, Cees in het bijzonder.

Comment

Working...
                X