Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tablet met stylus voor handgeschreven nota's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tablet met stylus voor handgeschreven nota's

Heren, dames (voor zover die er nog zijn),

zijn er onder jullie mensen die ervaringen hebben met tablets (liefst 10 inch) met een stylus die toelaat om handgeschreven nota's te nemen? Ik ben de inkt van slechte pennen op mijn hand beu als linkshandige, en wil vooral het risico op verloren gegane nota's beperken door ze electronisch op te slaan en eventueel te synchroniseren via Evernote o.i.d..
    Ik weet dat Samsung zo een toestel heeft (de Note 10.1) maar na eerdere wat mindere ervaringen met Samsung Galaxy S2 telefoons ben ik niet echt snel geneigd om terug naar dat merk te stappen.

Om goeie nota's te nemen is eigenlijk een stylus nodig met een fijne punt (en niet die dikke rubberen bulten die op de meeste zitten) die best ook interageert met het tablet zodat bij gebruik de tablet geen rekening houdt met de pols die er eveneens op rust, maar enkel met de input van de stylus.

Liefst van al zou ik de Sony Xperia Z tablet gebruiken (heb de smartphone uit dezelfde reeks tot grote tevredenheid), maar die heeft geen standaard stylus, de optionele stylus van Sony is niet meer verkrijgbaar en ik vind zeer weinig info over andere active styli die daar goed mee samenwerken dus richt ik me maar weer eens tot de community die over alles wel een ervaring en vooral een mening heeft.

Alvast bedankt,

Bob
    There are no stupid questions,
    but there are a LOT of inquisitive idiots.

De Note wordt hier inderdaad voor aangeraden. Je kan volgens mij ook met een Windows tablet uit de voeten.
    ------------------------------------------------
    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

De tablet waarmee ik dit bekijk (HTC) heeft ook zo'n pennetje, maar die is inmiddels overleden door een lekkende battery. Om te schrijven werkte dat voor geen meter. Is een toetsenbordje niet veel fijner en handiger om aantekeningen te maken?

Comment

Joep,

nota's met een toetsenbord nemen lukt wel, maar dan heb je veel minder mogelijkheid om dingen te schetsen zoals process flows, grafieken, berekeningen, ...

Verder is een toetsenbord ook een uiterst storend geluid op de achtergrond, zeker als je (zoals in de meeste van mijn gevallen) in conference calls werkt met tabletop conference room phones.
        Wat me ook steeds stoort aan laptops in een meeting is het feit dat mensen (onzichtbaar achter hun schermpje) vanalles anders zitten te doen (gummen.org) dan mee te werken waardoor hun inbreng ontbreekt of zaken meermaals herhaald moeten worden omdat ze net even niet opgelet hadden terwijl hen iets gevraagd wordt.

Een tablet ligt net iets meer in het zicht en spreekt dus minder aan om dat groene scherm volcontinue open op tafel te leggen.

Bob

Comment

Ik bedoel ook een tablet, met daarbij een toetsenbord en wellicht ook wel een pen voor wat schetsen bijvoorbeeld. Schrijven met zo'n pennetje is (in het geval van de HTC die niet meer verkocht wordt iig) niet fijn en maakt meer lawaai dan een toetsenbord.

Comment

Je kan ook natuurlijk een app gebruiken om nota's te maken: https://itunes.apple.com/us/app/invoice2go/id322773082

zal er vast ook voor Android zijn. Is alleen niet handgeschreven...
            Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

S note heet het op de Samsung S3 kan je zowel typen als schrijven. Zal vast ook wel te krijgen zijn voor andere telefoons met android.

Comment

Op de iPad gebruik ik de Notability app. Het voordeel daarvan vergeleken met Evernote is dat je voor handgeschreven notities in Evernote altijd weer Penultimate nodig hebt. In Notability kan je allebei door elkaar gebruiken in een notitie. Ik heb ook Notability zo ingesteld dat hij automatisch een PDF van de notitie wegschrijft in mijn Dropbox. Heel handig.

Schrijven op een iPad is echter niet iets wat je de hele dag moet willen doen want dan gooi je het ding op een gegeven moment het raam uit. Ben wel heel benieuwd naar de nieuwe Adonit actieve stylus maar om even $75 stuk te gooien op een proefballonetje gaat me nog even te ver.

Ik gebruik nu een Wacom Bamboo stylus maar dat is er dus een met een dikke punt.
                Last edited by MartijnL; 06-12-13, 09:26.
                ------------------------------------------------
                We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Een collega hier maakt continue zijn notities op zijn Galaxy note met S note en hij is daar erg tevreden van.
                  Ik zou hetzelfde willen doen maar dan op een niet Samsung toestel.

Ik heb gisteren de Surface Pro 2 geprobeerd en dat viel me ook heel goed mee (ondanks zijn Windows 8 OS) qua werkbaarheid, maar dat is eigenlijk meer een laptop (zowel door zin afmetingen als door de manier van werken) dan een tablet en daar ben ik niet naar op zoek.

Bob

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AJB Bekijk bericht
                    Je kan ook natuurlijk een app gebruiken om nota's te maken: https://itunes.apple.com/us/app/invoice2go/id322773082

zal er vast ook voor Android zijn. Is alleen niet handgeschreven...
                    Mooi man, één volk verdeelt door dezelfde taal. Een Belg spreekt over nota's maken en een Nederlander denkt een rekeningen en facturen sturen. :-)

Comment

ik had het ook gezien, maar wou er niet op ingaan en heb subtiel mijn woordgebruik aangepast :-)

Comment

Working...
                      X