Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spelcomputer advies

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Spelcomputer advies

Mijn laatste spelcomputer was een Playstation 2, en die staat ergens in een doos, sinds we in dit huis kwamen wonen in 2007. Maar junior is inmiddels 5 en dan wordt het misschien tijd voor een spelcomputer. Hij speelt er bij vriendjes al mee en vindt het uiteraard erg leuk.

Maar ik weet er werkelijk geen fuck van. Welke zou je nou moeten nemen? Voor mij hoeft het geen nieuw ding te zijn. Wel zou het leuk zijn als het een online ding is (dus spelletjes gewoon downloaden ipv fysiek kopen). En het moet met HDMI op de pauper-OLED aangesloten kunnen worden.

De buren hebben en X-Box 360 en dat lijkt me wel wat, kun je ook refurbished krijgen voor niet al te veel.

Maar zijn er nog andere opties die ik zou moeten overwegen?
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Dan even wachten tot de PS5 er is en dan een zgan PS4 voor weinig van MP halen? Ik gok dat die PS5 wel in november op de markt komt hier.

Ik (ok, m'n zoon) gebruik nu m'n PS4 sinds die er net een half jaar was. Jaren dus. Nog steeds stabiel en ideaal met online games aanschaffen etc. Gewoon een super ding.
    Enige nadeel: toch wel beperkte opslag. Waardoor maar zo'n 20% van alles wat ik heb ook echt op dat ding staat, klaar voor gebruik. Dus, weer eens een andere game spelen = eerst een hoop deleten.

Comment

Aanbod games voor de PS4 vond ik voor de leeftijdscategorie van junior tegenvallen. We hebben naast een PS4 daarom een Nintendo Switch thuis staan en dat ding is een groot succes bij mijn kinderen. Groot voordeel is naast het games-aanbod voor kleinere kinderen dat je via TV/Scherm kan spelen maar de console ook mee op pad kan nemen.
      2019 Volvo V60 T6

Comment

Ik heb hier nog een PS3 staan. Die wordt eind dit jaar vervangen door een PS5 en een 65 inch Oled scherm.
        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Of een Xbox one S, kan je ook blu-ray 4K films op afspelen als je dat wilt.

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
          1984 Saab 900 Turbo T8
          1981 Mercedes RMB 207D
          1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
            Wel zou het leuk zijn als het een online ding is (dus spelletjes gewoon downloaden ipv fysiek kopen). En het moet met HDMI op de pauper-OLED aangesloten kunnen worden.
            Voor online geen 360 want die kunnen problemen krijgen met het Xbox Live account (hadden wij ook). Dus een Xbox One S, zijn ook wel redelijk 2e hands te krijgen.
            ------------------------------------------------
            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Er ontstaat langzaam een wat minder diffuus beeld. Dank zover heren!
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Een XBox 360 is onderhand ook écht gedateerd. Xbox One zijn zoals gezegd 2ehands/refurbished prima beschikbaar.
                ''Thank God for the internet experts''

Comment

Onze oudste is 5 en heeft niet zo veel met de PS4, ondanks games als Paw Patrol, Cars. Sinds een paar maanden hebben we een Nintendo Switch erbij, en die slaat wel aan: Mariokart, Sonic etc. worden grijsgespeeld. Kortom, hetzelfde beeld als Floris hierboven al schetst: Nintendo ja, PS4 nee

Comment

Dus Jasper, jij denkt een spelcomputer. Maar eigenlijk moet je er gewoon drie kopen ;)
                    Als Junior veel plezier haalt uit een Xbox 360 bij de buren (klopt dit?), dan zou ik kijken voor een Xbox One. Alle Xbox 360 games kan je namelijk ook op een Xbox One spelen.

Comment

Wij hebben nog steeds in de huiskamer de WII staan. En ondanks dat de kinderen 17-19-22 zijn wordt er nog wel gebruik van gemaakt. Voor de kleintjes echt de leukste spelen en je kan ze vaak voor weinig met veel spelen krijgen op MP.

Comment

Deze past hier:
                        https://nos.nl/artikel/2348641-game-...ox-bekend.html
                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                          Mijn laatste spelcomputer was een Playstation 2, en die staat ergens in een doos, sinds we in dit huis kwamen wonen in 2007. Maar junior is inmiddels 5 en dan wordt het misschien tijd voor een spelcomputer. Hij speelt er bij vriendjes al mee en vindt het uiteraard erg leuk.

Maar ik weet er werkelijk geen fuck van. Welke zou je nou moeten nemen? Voor mij hoeft het geen nieuw ding te zijn. Wel zou het leuk zijn als het een online ding is (dus spelletjes gewoon downloaden ipv fysiek kopen). En het moet met HDMI op de pauper-OLED aangesloten kunnen worden.

De buren hebben en X-Box 360 en dat lijkt me wel wat, kun je ook refurbished krijgen voor niet al te veel.

Maar zijn er nog andere opties die ik zou moeten overwegen?
                          De junior van hier heeft een Nintendo Switch, mooie daarvan is dat ie op de TV kan (dmv bijgeleverd docking station) maar hij kan ook mee in de auto of op visite bijvoorbeeld. Dan is het een handheld. Hij kan ook samen met vriendjes spelen omdat de controllers eraf kunnen, en bijvoorbeeld Youtube kan ook. Gaat dagenlang mee op de batterij. Tot nu toe geen spijt van! Via Marktplaats goede gescoord met aantal spellen erbij.

Comment

Ik zou voor een PS5 gaan, maar ga toch voor een Game PC met die nieuwe 3080RTX kaart. Mocht GTA 6 alleen op PS5 uitkomen, dan zal ik hem wel aanschaffen.
                            ----------------------------------------------------
                            F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                            ----------------------------------------------------

Comment

Ik ben van de Forza dus zit in Xbox land. Launch titels van de Series X zijn echter niet zo spectaculair dus ik hoef niet vooraan in de rij te staan.

GamePass heeft dan weer wel ruimschoots zijn geld opgebracht tot nu toe.
                              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

en al mensen de PS5 gepreordered?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht

De junior van hier heeft een Nintendo Switch, mooie daarvan is dat ie op de TV kan (dmv bijgeleverd docking station) maar hij kan ook mee in de auto of op visite bijvoorbeeld. Dan is het een handheld. Hij kan ook samen met vriendjes spelen omdat de controllers eraf kunnen, en bijvoorbeeld Youtube kan ook. Gaat dagenlang mee op de batterij. Tot nu toe geen spijt van! Via Marktplaats goede gescoord met aantal spellen erbij.

Mijn zoon wil heel graag een Nintendo Switch maar we proberen hem er een beetje vanaf te houden omdat hij er helemaal ingezogen wordt. Hij speelt nu games op iPad die tot 6 jaar oud zijn en dan is hij echt compleet onbereikbaar (wat volgens mij normaal is voor kinderen, maar dat terzijde). Dit gebeurt ook bijna altijd onder mijn toezicht en ik zou er zeker geen liefhebber of voorstander van zijn om hem nu al online te laten spelen.

Comment

Dat is wellicht wat jong ja. Maar over een paar jaar wordt hij er echt wel ingezogen, ja. Zie dat bij onze zoon van bijna 12 en bij al zijn vriendjes. Hij heeft ook een Switch (idd fijne spelcomputer) maar wil nu ook een PS5 kopen. Alleen vindt hij dat er dan ook wel even een 4K scherm op aangesloten moet worden :-)))))

Comment

Op de Switch kun je een aantal gratis spellen downloaden welke voor de junior's prima voldoen.

Beetje jammer dat je bij al die consoles met een paar aangeschafte spellen zo boven de aanschaf prijs van de console zelf zit.

Maargoed, hier dus ook een Switch in huis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht

Mijn zoon wil heel graag een Nintendo Switch maar we proberen hem er een beetje vanaf te houden omdat hij er helemaal ingezogen wordt. Hij speelt nu games op iPad die tot 6 jaar oud zijn en dan is hij echt compleet onbereikbaar (wat volgens mij normaal is voor kinderen, maar dat terzijde). Dit gebeurt ook bijna altijd onder mijn toezicht en ik zou er zeker geen liefhebber of voorstander van zijn om hem nu al online te laten spelen.

Dit is inderdaad redelijk normaal tegenwoordig.
                                        In het begin is het even lastig, maar het is ook een kwestie van opvoeding en gewenning.

Hier stond op de iPad vanaf het begin een tijdslimiet. Voor de Switch niet nodig gehad.

Comment

We hebben voor elk kind (3 in totaal) een oudere iPad gekocht. Doordeweeks een half uur per dag, in het weekend een uur.
                                          Dat gaat best goed.
                                          Switch lijkt me een erg mooie investering, met name onze zoon ziet dat wel zitten.
                                          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Op de switch kun je ook tijdslimiet en zetten via app voor ouderlijk toezicht. Dus als je dat nodig vind kun je beperkingen instellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
                                              Op de switch kun je ook tijdslimiet en zetten via app voor ouderlijk toezicht. Dus als je dat nodig vind kun je beperkingen instellen.
                                              Oh, dat is wel een goeie. Dat wist ik niet. Wij doen hetzelfde als gait156, een half uur of een uurtje per dag nu op de iPad.

Comment

Grappig, hier in huis wordt ook gekeken naar een Switch als eerste spelcomputer voor de mannen (5 en 7). Hij prijkte prominent bovenaan de verlanglijstjes, maar de sint geeft hier geen cadeaus van zulk formaat. Compromis is dat ze beiden uit de spaarpot meebetalen.

nu nog ff kijken of we al bestellen of wachten tot cyber monday/black friday etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                                                  Grappig, hier in huis wordt ook gekeken naar een Switch als eerste spelcomputer voor de mannen (5 en 7). Hij prijkte prominent bovenaan de verlanglijstjes, maar de sint geeft hier geen cadeaus van zulk formaat. Compromis is dat ze beiden uit de spaarpot meebetalen.

nu nog ff kijken of we al bestellen of wachten tot cyber monday/black friday etc.
                                                  ik zat laatst eens te kijken naar een 2e hands Switch.....belachelijk wat een waarde die dingen houden zeg!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht

Als de verwachting is dat 'ie weinig aan de TV gaat hangen en alleen als handheld in gebruik gaat zijn kan je ook voor een Switch-lite kijken. Scheelt ruim 100 euro.

Mediamarkt heeft nu wel een aardige Fortnite bundel aanbieding. Maar voor 5 en 7 is Fortnite nog niet bepaald geschikt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht

ik zat laatst eens te kijken naar een 2e hands Switch.....belachelijk wat een waarde die dingen houden zeg!
                                                      Lekker een nieuwe kopen. Het nieuwe type is net een jaar uit.
                                                      En dan heb je gewoon garantie.

Op MP heb je heel veel switch handel, maar ook heel veel oplichters.

Comment

Ik heb nog even de mening van onze zoon over de Switch gevraagd, nu hij drie jaar gebruikservaring heeft. 'Dat is een spelcomputer voor kleine kinderen, pap.' Let wel; hij moet nog 12 worden :-)

Nadelen vd Switch t.o.v. een PS5 volgens hem: De WiFi ontvangst is zwak, dus je hebt een sterk signaal nodig. Het geheugen is wat klein (maar met micro SD uit te breiden, wat hij op een irrationele manier maar niks vindt. :-) ). De controlers van een PS5 zijn schijnbaar fijner. De PS5 is een stuk sneller en de beeldkwaliteit zou beter moeten zijn.

Allemaal relatief en met een flinke bias. Hij heeft zijn zinnen op iets nieuws gezet dus nu is het oude ineens niks meer :-) als hij de PS5 heeft zal hij wel weer door gaan sparen voor een ander beeldscherm, denk ik. Omdat hij anders nog steeds maar weinig verbetering in de beeldkwaliteit krijgt.

Bij al zijn vriendjes zie ik een beetje dezelfde trend. Een paar jaar heel tevreden met de Switch, en nu begint het te kriebelen om iets anders te kopen.

Comment

Working...
                                                        X