Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Office 365

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Office 365

Binnen enkele maanden zullen we afscheid gaan nemen van onze rekensoftware binnen een Citrix omgeving en kunnen we gelijk afscheid nemen van ASP. Vanaf dan werken we nog alleen maar met online software.

Dan kunnen we ook, voor mail, word en excell, overstappen op Office 365. We hebben alleen veel oude data. Oude mails, oude brieven ect.

Gaan die dan mee naar de Office omgeving of worden die lokaal opgeslagen? Iets wat ik juist niet wil.

Of heb je daar dan weer een aparte dienst voor?

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
    Binnen enkele maanden zullen we afscheid gaan nemen van onze rekensoftware binnen een Citrix omgeving en kunnen we gelijk afscheid nemen van ASP. Vanaf dan werken we nog alleen maar met online software.

Dan kunnen we ook, voor mail, word en excell, overstappen op Office 365. We hebben alleen veel oude data. Oude mails, oude brieven ect.

Gaan die dan mee naar de Office omgeving of worden die lokaal opgeslagen? Iets wat ik juist niet wil.

Of heb je daar dan weer een aparte dienst voor?
    Die kan je op een OneDrive of in SharePoint zetten. De vraag is echter of je bepaalde documenten wel in de Cloud mag zetten (persoonlijke, financiŽle gegevens) aangezien die mogelijk buiten de EU worden opgeslagen.

Verder is de OneDrive opslag gebonden aan een gebruiker en niet aan een bedrijf. Je hebt ook daar dus met privacywetgeving te maken betreffende het benaderen van de data in de map van een ander.

Verder moet je opletten op de back-up: SharePoint kan versiebeheer maar dat staat standaard uit bij O365 en OneDrive kan je voor zover ik weet nog steeds niet centraal een back-up van maken zonder externe tooltjes.

Ik zou de data voorlopig nog lekker lokaal houden.
    ------------------------------------------------
    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Volgens mij kun je die opslaan in je OneDrive.

Comment

Het gaat niet om klant gegevens maar om paar MB aan concept brieven. Excel sheets ect. Klant gegevens staan al in the cloud maar dan in Nederland. Dat is helemaal afgeschermd en geregeld. Naar waar staat je email archief? Want die is wel heel belangrijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
          Het gaat niet om klant gegevens maar om paar MB aan concept brieven. Excel sheets ect. Klant gegevens staan al in the cloud maar dan in Nederland. Dat is helemaal afgeschermd en geregeld. Naar waar staat je email archief? Want die is wel heel belangrijk.
          Als je mail via O365 gaat dat staat die bij Microsoft. (Of lokaal als je dat zo instelt, maar dat moet je ook een lokale Exchange server draaien).

Let ook op dat afhankelijk van je abbo je verwijderde mails maar kan terughalen tot 14 dagen geleden. Daarna zijn ze weg.
          Last edited by MartijnL; 25-08-14, 09:23.
          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Wat bedoel je daar nu mee?

Comment

Je mails staan bij Microsoft in de Cloud (als je hun maildienst gaat gebruiken). Je moet dus zeker weten dat die gegevens in ieder geval in de EU staan. Je kan ook zelf een mailserver draaien en de mail lokaal bewaren maar wel integreren in O365. Dan staat je mail in NL.

Maar ik zou verwachten dat mail centraal via geregeld is bij jullie? Of heb je je mailarchief in een los bestand op kantoor staan?

In O365 is de maximale bewaartijd van verwijderde mails 14 dagen. Verwijder je een mail dan kan je tot 14 dagen na verwijdering hem nog terughalen. Daarna is de mail voorgoed verdwenen.

Comment

De vraag waar je data staat, staat min of meer los van Ofice 365. Het grootste verschil is het licentiemodel, koop je in 1 keer een licentie voor iedereen, of betaal je per maand met wat extra benefits (webversie van Word/Excel etc en hosted exchange (mail bij microsoft))

Je data kun je in de cloud opslaan maar ook lokaal, zo je wilt.

Voor e-mail is het iets complexer, maar je kunt ook office 365 gebruiken met een eigen exchange server, alleen bij mijn weten betaal je altijd voor hosted exchange dus je betaalt dan aan iets wat je niet gebruikt.

E.e.a betekent natuurlijk wel, als je je data lokaal blijft opslaan dan je nog steeds lokatiegebonden bent, en met opslag in de cloud kun je altijd, overal vandaan bij je data.

Comment

Onze mail is wat ingewikkeld. We hebben een CRM pakket waarbij onze mail gewoon in NL wordt opgeslagen.

Daarnaast hebben we nog eigen mail adressen. En die mails staan nu in Office maar dan via ASP.

Geen zin om weer een netwerk aan te leggen met servers enzo. Daar ben ik nou net 10 jaar van af.

Nou ja. Misschien moet ik maar even wachten of onze HQ ergens mee gaat komen. Want op een gegeven moment gaan we stoppen met ASP.

Dank mannen.

Comment

Working...
                  X