Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag voor videobewerkers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag voor videobewerkers

Ik heb exact het zelfde probleem als de heren hier: https://getsatisfaction.com/gopro/to...igger_than_4gb

Vakantievideo is 33 minuten. Wordt ca. 5,5 Gb, dus meer dan 4 Gb en dus een corrupte MP4.
    Heb nu het eindproduct naar AVI weggeschreven; is een bestand van 50 Gb geworden.

Maar hoe maak ik daar een MP4 van? Handbrake heeft er geen zin in!

Als het echt lastig wordt ga ik de video maar in twee delen publiceren, maar dat is natuurlijk geen oplossing...
    “You’re gonna need a bigger boat”

ik gebruik de gratis opensource Freemake video converter. Convert alles naar alles. Als je een rappe pc heb gebruikt ie ook alle Cores + Cuda als je een Nvidia kaart hebt. 33 minuten zou volgens mij geen >4GB moeten zijn overigens al is het HD.
    ----------------------------------------------------
    F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
    ----------------------------------------------------

Comment

Freemake geprobeerd een paar dagen geleden: werkte niet op dit (best grote) bestand en m'n labtop zat gelijk vol met spyware; wat een troep

Handbrake is wat ik meestal gebruik, maar die deed het ook niet

Voor GoPro is 32 minuten = dik 5 Gb vrij normaal
      Waarom je een complete Bluray-rip in prima kwaliteit ook op 5 Gb krijgt... geen idee

Comment

Kan je filesysteem wel bestanden van meer dan 4GB aan?

Waarom encode je niet met een wat lagere bitrate?
        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Ik gebruik al jaren BlackMagic Design DaVinci, er is een gratis "Lite" versie (wat eenvoudiger, minder high-end functionaliteit) die ook export naar MPEG4 ondersteunt.
          The American economy is getting so bad that Americans have started emailing Nigerians asking for help with wiring money.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
            Kan je filesysteem wel bestanden van meer dan 4GB aan?

Waarom encode je niet met een wat lagere bitrate?
            Ja; die AVI van 50 Gb heeft GoPro Studio ook uitgepoept. Probleem is alleen dat GoPro Studio dus geen goede MP4's kan maken die groter zijn dan 4 Gb.

Comment

Gelukt; bitrate gehalveerd (thanks GH) en toen kreeg ik een bruikbare MP4. Op een of andere manier had de mediaspeler daar moeite mee (kleinere MP4's gaat wel), dus met Handbrake omgezet naar MKV en toen ging het wel. Resultaat is zeer goed; niet waarneembaar minder dan MP4's die met hogere bitrate zijn uitgepoept...

Comment

Working...
              X