Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac Yosemite

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mac Yosemite

Iemand ervaring met dat nieuwe Yosemite IoX of hoe dat ook heet ?

Mijn Wifi vliegt er steed uit, ik moet een java app downloaden maar die site van oracle is nogal stigmatiserend voor de IT industrie in het algemeen, en op de MBA van mijn vrouw flikkert het halve beeldscherm.
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Wellicht wel, maar dan zonder wifi ;-)

Comment

Ik draai al een tijdje yosemite. Eigenlijk geen problemen mee tot nu toe. Ik zal hem zo eens updaten naar de definitieve versie, misschien begint de ellende dan :)

Comment

Vanochtend geupdate, maar de gehele dag probleemloos op WiFi kunnen werken.
        Collega draait al maanden de beta en ook geen WiFi issues.

M.vr.gr.,
        Sander AKA ZKH
        Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

Java 8 is alleen voor 64 bits browsers, latest Chrome is dat dus niet :( Kan nu zelf lokaal niet meer end to end tests draaien en heb dus met 7 een truukje moeten doen. Verder nul issues. Best rigoreus hoe ze mobiel en desktop samenvoegen ook in ontwikkeling.

Comment

Hier ook geen issues met wifi Op Yosemite. Wel lijkt het erop dat mijn accu van de MBP wat minder lang mee gaat, maar dat is misschien subjectief.

Grappig trouwens dat je over Chrome begint. Ik baal er nog steeds van dat Chrome op de Mac eigenlijk niet lekker loopt. Die browser vraagt wel meer CPU kracht dan Safari. Ergens loopt het dus niet lekker.
            Aprilia RSV Mille '01

Comment

Geen problemen met Chrome op mijn MBP. Misschien heb je een slurpende plugin?

Ga nu even Yosemite er op knallen, trouwens. Fingers crossed! Wish me luck!
              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Nou, het staat er op. Loopt prima, ziet er iets gelikter uit...

Comment

Wel fijn dat Apple precies weet waar je naar gezocht hebt en waar je was toen je dat deed:
                  http://www.wired.com/2014/10/how-to-...semite-search/
                  ------------------------------------------------
                  We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Thanks. Gefixt, die shit.

Comment

Nou ik ben gematigd positief.
                      Het update management na installatie Yosemite blijkt niet helemaal automatisch te verlopen, heb nu wat dingetjes handmatig gedaan, loopt al een stuk beter :)
                      Resolutie probleem is bijna de wereld uit ;)
                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

hm wat IP-conflicten vandaag (te veel hotspots gebruikt?)
                        of zou het een subtiele hint van Apple zijn..

ik ga straks ook maar eens aan Yosemite. dat kan er vandaag nog wel bij.
                        It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

Wat bedoel je met 'IP-conflicten'?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                            Wat bedoel je met 'IP-conflicten'?
                            1e post vanaf Yosemite... so fah so good.
                            Duurde wel even trouwens... 2x 8 min. en iets langer.

IP, internet protocol gedoe: vandaag frequent "Another device with the same IP..." samen met frequent: "unable to connect to Ziggo12345... cancel or diagnose". Iets wat ik afgelopen maanden heel af en toe wel eens gehad heb, maar vanmiddag plotseling urenlang.. Frustrerend. (heb ook het modem even power-down-up gedaan, lijkt ook te helpen).

En alleen de MBP heeft (had) daar last van, andere devices werken gewoon.
                            De windows laptop (een HP verwarmingselement, met daarop geloof t of niet: corporate-client-vista - superveilig, schijnt t) heeft geen last (maar wat is tie traaaag).
                            Twee samsung phones (S3 en S5) en een samsung tablet Tab3/7: geen last (die gratis ziggo-tablet is trouwens ook retetraaaag, zit ook bijna vol)

Aldus vermoed ik dat het toch iets met de MBP is... (was, want het is alweer tijdje over).

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

Er zijn twee apparaten op jouw netwerk dat hetzelfde IP-adres (willen) gebruiken. Ik neem aan dat je op alle apparatuur via DHCP de IP-adressen toe laat kennen, of heb je ze handmatig ingesteld?
                              In het eerste geval moet je het probleem bij je router (annex dhcp-server) zoeken, in het tweede geval loop je zelf te klooien :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                Er zijn twee apparaten op jouw netwerk dat hetzelfde IP-adres (willen) gebruiken. Ik neem aan dat je op alle apparatuur via DHCP de IP-adressen toe laat kennen, of heb je ze handmatig ingesteld?
                                In het eerste geval moet je het probleem bij je router (annex dhcp-server) zoeken, in het tweede geval loop je zelf te klooien :-)
                                ok, Thx.
                                ik heb voorzover ik weet nergens harde IPs. alles gaat DHCP.
                                Ik heb zelfs al eens alle devices behalve de MBP powerdown gedaan, maar dat leek ook niet te helpen.
                                Ik dacht nog aan drive-by-wifi-usage.

Maar zoals jij het presenteert dan zal de reset (powerdown) van de (ziggo-delivered) router/modem het verholpen hebben.
                                volgende keer meteen naar de meterkast.

Dank!

Comment

oja, terug On Topic,
                                  Yosemite nu 2x 30min in gebruikt. so far so good...
                                  (en zo hoort het volgens mij - ik heb die mbp om van dat gerommel van "beheer" af te zijn)

Comment

Working...
                                  X