Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huisnetwerk vraagje: vreemde iPhone gedetecteerd. :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Huisnetwerk vraagje: vreemde iPhone gedetecteerd. :)

Ik heb net van die Ziggo Wifi pods geinstalleerd, voor betere dekking in het hele huis. Ging allemaal prima en volgens mij is er niks gecrasht op Schiphol.

Nou dan open je die app en dan zie je wat er allemaal aan je netwerk hangt. Allerlei bekende apparaten, sommige wat obscuur omschreven, maar dan klik je door en oh ja, dat is dat en dat ding.

Behalve dan "iPhonevnSusanne". Die ken ik niet. :)

Deel dit netwerk eigenlijk nooit met anderen, de code is volgens mij niet makkelijk te kraken. Maar nou komt het. Mijn EIGEN iPhone (die "iPhone van Jasper" heet in de settings, ziet hij dus NIET in de app. Terwijl hij wel aan het netwerk hangt. Maar: hij staat ook op privéadres in de wifi netwerk settings en misschien zie je hem dan niet in zo'n Ziggo app?

Wat is hier aan de hand? Scenario 1: ik heb een refurbished iPhone 8 (zou goed kunnen natuurlijk) en die was vroeger van Susanne?

Scenario 2: er is iets anders aan de hand, zie bv hier waar de naam opduikt in een serie subdomains op deze website: WHOIS 80.255.245.237 | HTCE Sitemanagement BV | AbuseIPDB

Maar wat het dan is? Vind het wel maf.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Wat staat er in jouw iPhone onder Instellingen—Algemeen—Info—Naam? Wat daar staat zien anderen als jouw telefoon. Bijvoorbeeld via Bluetooth AirDrop en zo, en ook in een netwerk.

Comment

Dat zeg ik al: "iPhone van Jasper" staat daar.
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Dat had ik zo snel niet gelezen. Nou, dan weet ik het ook niet :-)

Comment

Dan moet je de iPhone van Suzanne pauzeren in de app. Merk je vanzelf hoe en wat..
          Veritatis simplex oratio est

Comment

Scenario 3: Suzanne is de schuilnaam van MevrouwB en dit is haar verborgen iPhone :)
            "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

Misschien een setje gebruikte gekregen? Ik weet niet of er gekeken word of het een actieve verbinding is? Laat maar weten als er hulp nodig is ;-)

Comment

En ??? Suzy al op pauze gezet ??

Comment

Ja dat had ik gisteren meteen gedaan. Ik heb nog niemand horen klagen. :)
                  Mini Cooper Clubman
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Ergens in Den Haag kijkt Hugo de Jonge nu geërgerd naar z'n iPhone en belt met de AIVD, afdeling Corona Mind Control. "Kijk even naar onderdaan Amstelveen-08344B, die functioneert niet meer."
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

LOL! Nou ja, die functioneerde altijd al vrij matig, hoor.
                      Mini Cooper Clubman
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Je hebt toevallig niet dat Ziggo Wifispots aan staan? Ik geloof dat dat een feature is dat andere Ziggo-klanten dan op jouw wifi (maar niet jouw netwerk) zouden kunnen. Ik zie net dat het standaard aan staat:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/...wifi/wifispots

Mijn advies: uitzetten die handel. Domste idee ooit dit. Uitzetten kan op deze pagina: https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/producten/#internet
                        Last edited by Stéphane; 23-11-21, 16:18.

Comment

D92EE3C4-87C0-4514-A860-89B7FD706158.png

Geen idee of het bij mij aan staat. De instructie onder profiel verwijderen klopt ook nog eens niet volgens mij. Vaag.
                          Mini Cooper Clubman
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht

Mijn advies: uitzetten die handel. Domste idee ooit dit. Uitzetten kan op deze pagina: https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/producten/#internet
                            Ah thanks! Meteen gedaan. Jou vertrouw ik wel, zo langzamerhand. ;)
                            Mini Cooper Clubman
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

Ah thanks! Meteen gedaan. Jou vertrouw ik wel, zo langzamerhand. ;)
                              Ik weet niet 100% zeker of die iPhone daarmee te maken heeft, maar het is wel meest voor de hand liggend omdat het standaard aan staat bij Ziggo. Vertrouwen komt met de jaren en we zijn al een jaar of 20 met elkaar bekend zo onderhand dus dan mag het ook wel ;)

Comment

Nou jongen, het vertrouwen wordt niet beschaamd. Susanne is opgetieft! :)
                                Mini Cooper Clubman
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                                  Je hebt toevallig niet dat Ziggo Wifispots aan staan? Ik geloof dat dat een feature is dat andere Ziggo-klanten dan op jouw wifi (maar niet jouw netwerk) zouden kunnen. Ik zie net dat het standaard aan staat:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/...wifi/wifispots

Ik heb die lang geleden meteen bij de invoering daarvan uitgezet, maar zojuist maar even gecontroleerd of het eigenlijk nog wel uit staat. Dat bleek gelukkig nog zo te zijn, maar ik had er bij Ziggo niet van staan te kijken als het na al die tijd ineens aan blijkt te staan :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                    Nou jongen, het vertrouwen wordt niet beschaamd. Susanne is opgetieft! :)
                                    Meauj. Goed dat het gewerkt heeft. Kan ook zijn dat Susanne gewoon gevlucht is natuurlijk ;)

Comment

Spanning en sensatie....

Comment

Je moet wat om het quarantaine leven een beetje op te fleuren he!
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

LOL.

Overigens heb ik dat WifiSpots gewoon aan.
                                          Nooit problemen gehad.

Comment

Working...
                                          X