Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Google Chrome

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Google Chrome

Hier al gebruikers van Google's laatste nieuwe software?
    Heb hem nu sinds een paar uur in gebruik en ben toch wel enthousiast (gebruikte vroeger FF en later IE7 en heb geen echte fetisj voor een specifieke browser, gebruik gewoon wat snel en stabiel is op mijn machine).

Bob
    There are no stupid questions,
    but there are a LOT of inquisitive idiots.

werkt alleen nog niet helemaal lekker:

(bron NU.nl)

AMSTERDAM - Binnen een dag na zijn verschijning hebben gebruikers tenminste twee veiligheidsproblemen ontdenkt in Googles nieuwe webbrowser Chrome.

De eerste bug is een oude bekende: de zogenoemde 'tapijtbom' die eerder opdook in Apples webbrowser Safari. Door het lek kan een webpagina automatisch bestanden van internet downloaden naar het Bureaublad van kwetsbare computers.

Apple dichtte het lek enige tijd geleden. Google heeft zich bij de ontwikkeling van Chrome echter gebaseerd op een oudere versie van Webkit, de technologie achter Safari, waarin de fout nog niet is gerepareerd.

Crash

Opmerkelijker is het tweede lek. Dat kan de hele browser laten vastlopen als de gebruiker zijn cursor over een bepaalde link beweegt. Klikken is niet nodig.

Het lek is opvallend, omdat Google beweert dat Chrome is ontworpen om zulke crashes te voorkomen: iedere webpagina wordt getoond en uitgevoerd in een geïsoleerd deel van het geheugen van de computer.

Dat zou er voor moeten zorgen dat een vastloper alleen de betreffende webpagina treft, zodat andere pagina's en de browser als geheel blijven functioneren.

Comment

Rare naam voor een brâhser trouwens. Ik dacht eerst dat 't een soort wereldomvattende Autotradersite van Google was ofzo...
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk bericht
        werkt alleen nog niet helemaal lekker:
        Het is ook een beta.
        Al lijkt dat tegenwoordig een excuus te zijn om slechte software de wereld in te strooien.

Ik heb em nog niet (schandalig als webdevver:)).

Comment

gmail is meer dan een jaar lang beta geweest. google earth volgens mij ook. In die (proef) tijd waren er erg weinig bugs op beide applicaties. Volgens mij is google office nog steeds in beta (dacht ik).
          When men were men

Comment

Even geïnstalleerd, bug geprobeerd (die werkt), en er 5 minuten mee gebrowsed. Mouse-gestures mis ik meteen. Bovendien word ik wat zenuwachtig van alle keren dat mijn firewall afgaat omdat chrome "weet ik veel wat" wil doen (lokaal of op het internet). Voorlopig blijf ik bij opera.
            When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk bericht
              gmail is meer dan een jaar lang beta geweest. google earth volgens mij ook. In die (proef) tijd waren er erg weinig bugs op beide applicaties. Volgens mij is google office nog steeds in beta (dacht ik).
              Tja beta is vaak ook een excuus om software maar zo snel mogelijk de wereld in te brengen, en omdat het beta is kunnen ze aansprakelijkheid afschuiven. Er is zelfs software welke nooit is uitgebracht als definitieve release maar altijd als beta, juist om die reden.
              Testen is iets wat intern moet gebeuren. Een beta laat je dus toe aan een selectieve groep gebruikers. Software waar de maker geen defintief versienummer aan durft te hangen maar wel naar de volledige buitenwereld brengt vind ik wat zwak. Een autofabrikant moet ook niet op de markt komen met een auto waar misschien nog foutjes inzitten.
              Heb niks tegen beta software maar het wordt te pas en onpas gebruikt en maar heel normaal bevonden dat er nog es een foutje in op kan treden, want ja, dat weet je vantevoren als je beta software gebruikt.
              Maargoed da's mijn mening.

Comment

Als het het etiket Beta heeft, moet je het ook gewoon zo behandelen. Als je niet als beta tester gebruikt wilt worden, dan maar niet downloaden. Chrome heb ik iig meteen weer er af gegooid. Die was wel heel erg beta :-)
                Last edited by ingmar; 04-09-08, 10:56. Reden: Tering, wat een spelfouten
                When men were men

Comment

Die was wel heel erg beta :-)
                  Meer een alpha dus?

Alpha's probeer ik eigenlijk nooit. Roest vanuit de folder, je kent het wel :p
                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Een autofabrikant moet ook niet op de markt komen met een auto waar misschien nog foutjes inzitten.
                    Kuch.
                    Rock on. RS.

Comment

Foutjes als in 'zonder reden uit zichzelf crashen'. Dat zou in de autobranche wat minder geaccepteerd worden ;)
                      Forza!

Comment

Klein bugje in de EULA(inmiddels opgelost overigens): http://tweakers.net/nieuws/55484/goo...-klachten.html

Don't be evil, just do it. ;-)
                        Every second of your life is a part of your song

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                          Rare naam voor een brâhser trouwens. Ik dacht eerst dat 't een soort wereldomvattende Autotradersite van Google was ofzo...
                          Mijn eerste gedachte was: hé, een John-versie van Google?

:-)
                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

En als je dan ook nog kijkt naar de blijkbaar karige motorische uitrusting van Google Chrome, dan kan het niet anders dan dat John z'n nieuwe browser heeft ontdekt!
                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ook ik heb uiteraard even gechromed.

Eigenlijk vind ik het een uiterst plezierige browser, ik ben namelijk gek op snelheid en deze browser laad snel, werkt snel en blijft snel.

Ikzelf heb nog een enkele bug gezien maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het gebruik zoals de programmeurs dat doen. :P
                              Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Zit er nu een dag in ... tja. Ik ben een FF adept, dus ik kan dit wel apprecieren. Kijken wat het geeft.
                                Rock on. RS.

Comment

Kijk, twee positieve reacties. Dan ga ik ook maar es kijken :p
                                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Vandaag ook even geprobeerd. Wel aardig. Vind het eigenlijk weinig toevoegen aan de huidige browsers. Dat elke tab in een eigen process draait is leuk/goed maar als gebruiker heb je er weinig aan (behalve dat het wel lekker snel is, maargoed, FF3 vind ik ook niet meer zo snel als vroeger dus ben benieuwd hoe Chrome is over een paar versies).

Sowieso boeien browsers mij niet zo. Gebruik IE7, FF3 en Safari echt random door elkaar namelijk. Het maakt allemaal weinig uit naar mijn idee, type een URL in en de site verschijnt op je scherm. Basisfunctionaliteit is in elke browser hetzelfde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
                                      Sowieso boeien browsers mij niet zo. Gebruik IE7, FF3 en Safari echt random door elkaar namelijk. Het maakt allemaal weinig uit naar mijn idee, type een URL in en de site verschijnt op je scherm. Basisfunctionaliteit is in elke browser hetzelfde.
                                      Nee, de browsers die een site niet laten verschijnen, na het intypen van een url. Dat wordt helemaal da bomb :-)
                                      When men were men

Comment

Ja hoor, we hebben een bijdehandje ... :-)
                                        Rock on. RS.

Comment

Snel is ie, op mijn Latitude D500, met 1 Gig intern en een brakke verouderde 11 Mbit wifi. Sneller dan IE/Firefox in elk geval. Qua Opera in elk geval niet langzamer. Nog geen bug gezien overigens.

Comment

Een erg lang doch mijns inziens interessant artikel over Google en het waarom van Chrome:
                                            artikel

Comment

Nieuwe versie: http://tweakers.net/meuktracker/1852...4930-beta.html
                                              When men were men

Comment

Nieuwe versie:
                                                Aangezwengeld door deze draad Chrome weer eens opgestart. AutoUpdate werkt meteen bij. (0.2.149.30 hiero)
                                                Wel zo snel :)

Comment

Chropme brengt wel weer vuiligheid mee:
                                                  http://antivirus.about.com/od/window...ogleupdate.htm
                                                  Die updater wordt niet verwijderd, op het moment dat je Chrome verwijderd. Ik kwam er toevallig achter toen ik in de scheduled tasks zat te kijken. Waardeloos.
                                                  When men were men

Comment

Heb chrome er na een paar dagen afgesodemietert, echter is er een duitse firma welke chrome van alle google meuk heeft ontdaan, een beetje heeft geupgrade en opnieuw uitgebracht onder de naam "Iron" ... dan is het ineens een alleraardigst browsertje ...

wellicht een tip ...
                                                    VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

Comment

Chrome 2 Beta .

Zo snel hoort een browser te zijn. Rare gewaarwording dat de browser sneller is dan de verkenner ;)

Er is overigens ook een Iron gebaseerd op Chrome 2.
                                                      Last edited by slibbe; 24-05-09, 09:05.

Comment

Er is zelfs een PortableIron beschikbaar.

Comment

Working...
                                                        X