Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
datacenter (!)
Collapse
X
-
Mooi verhaal. Wat me alleen nog niet duidelijk is: merkten die studenten die er woonden dan niet dat er van hun 10Mbit een groot deel werd gebruikt voor de torrents? En: waarom hadden die studenten niet zelf een datacenter draaien? Beetje domme studenten.When men were men
-
-
De issue is voorzover ik het begrijp dat die loodgieter dit zonder medeweten van heeft kunnen runnen. En ja, ik heb ook wel wat vragen.
Ben benieuwd wat er voor nodig is om door de politie als datacenter aangemerkt te worden. Hoeveel Gummers hebben dan een datacenter thuis draaien?* Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
* Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door slibbe2 Bekijk berichtDe issue is voorzover ik het begrijp dat die loodgieter dit zonder medeweten van heeft kunnen runnen. En ja, ik heb ook wel wat vragen.
Ben benieuwd wat er voor nodig is om door de politie als datacenter aangemerkt te worden. Hoeveel Gummers hebben dan een datacenter thuis draaien?
Comment
-
-
Verrassende uitspraak:
De rechtbank van Amsterdam heeft geoordeeld dat het zonder toestemming gebruiken van andermans internetverbinding niet strafbaar is. Bandbreedte kan volgens de rechters niet beschouwd worden als een goed, dat gestolen kan worden.
De rechtbank van Amsterdam heeft geoordeeld dat het zonder toestemming gebruiken van andermans internetverbinding niet strafbaar is. Bandbreedte kan volgens de rechters niet beschouwd worden als een goed, dat gestolen kan worden.
De zaak was aangespannen tegen zes verdachten, van wie er één had gewerkt als loodgieter in een studentenflat en de beschikking had gekregen over gekopieerde sleutels van de flat. In chatsessies op internet bood hij aan om stiekem servers te installeren, die gebruik konden maken van de 100Mb-internetverbinding in de flat. Vijf mensen gingen op dit aanbod in, en begin 2005 installeerde de loodgieter achter het plafond een klein datacenter, dat hij aansloot op de internetverbinding en het lichtnet van de flat. De servers werden gebruikt voor het delen van muziek, video en games.
Op 27 september 2005 hoorde de huismeester een zoemend geluid uit het plafond komen en stelde een nader onderzoek in. Achter de plafondplaten ontdekte hij vijf servers en enkele routers, die op internet en het lichtnet waren aangesloten. Hij waarschuwde de politie, die de volgende dag de apparatuur in beslag nam en een onderzoek begon. Het spoor leidde al snel naar de loodgieter en zijn vrienden, die wegens diefstal van bandbreedte en dataverkeer werden aangeklaagd, evenals wegens schending van auteursrechten.
De rechtbank oordeelde echter dat noch dataverkeer, noch bandbreedte vallen onder de omschrijving van 'enig goed' in artikel 310 van het Wetboek van Strafrecht, dat diefstal strafbaar stelt. Omdat dit in de tenlastelegging niet goed genoeg was omschreven, sprak de rechtbank de verdachten eveneens vrij van auteursrechtschending. Al in 1921 heeft de Hoge Raad geoordeeld dat diefstal van elektriciteit strafbaar is, maar dit was de verdachten niet ten laste gelegd, zodat zij allen werden vrijgesproken.When men were men
Comment
-
-
Phew! Gummers met datacenter thuis kunnen weer ademhalen :)
Dus vanwege de brakke ten laste legging, is er niets aan de hand. Het gaat overigens steeds over 2005. Waarom duurt het dan nog 3 jaar voor dat zoiets voor komt?* Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
* Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door slibbe2 Bekijk berichtPhew! Gummers met datacenter thuis kunnen weer ademhalen :)
Oorspronkelijk geplaatst door slibbe2 Bekijk berichtDus vanwege de brakke ten laste legging, is er niets aan de hand. Het gaat overigens steeds over 2005. Waarom duurt het dan nog 3 jaar voor dat zoiets voor komt?When men were men
Comment
-
-
Maar wat is nu de definitie van 'datacenter' volgens een gummer?
1 pc? 2 pc's die denken een 'server' te zijn? 5 'servers'? Of de functionaliteit en capaciteit van het apparaat?
Want is mijn dual xeon met 16gb geheugen 8TB disk space dan een klein datacenter of een grote? :-)
Comment
-
-
In mijn ouderwetse wereld is 't nog altijd een zwaar beveiligd gebouw met een boel computers erin.Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Comment
-
-
Een al dan niet beveiligd gebouw met een boel computers erin kan ook een rekencentrum zijn; een datacentrum is maar één van de mogelijkheden.
Aan de term datacentrum moeten ook enkele functionele randvoorwaarden hangen.* Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
Comment
-
Comment