Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies voor laptop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Dell apparaten zijn degelijk, de service is goed.
    Je moet wel zelf in staat zijn vast te stellen aan welke specs de laptop moet voldoen.

Mijn enige miskoop was een Dell tablet dat geleverd werd door een internethandelaar.
    Het ding heeft nooit fatsoenlijk met UMTS gewerkt, Wifi was wel goed.
    Nu een jaar later strijd ik er nog voor de aankoopprijs terug te krijgen na drie vergeefse reparatieverzoeken.
    Het duurde de eerste keer drie maanden voor ik het tablet terug kreeg.

Bij dat bedrijf gaat de aandacht alleen uit naar verkopen. De afdeling retouren is onderbemand.
    Retourzendingen blijven maanden lang liggen. Koop nooit iets bij ebay bedrijven met tienduizenden feedbacks.

Wil je serieus foto's bewerken/afwerken dan heb je een monitor nodig die geeikt kan worden.
    Dat zal met de doorsnee laptop niet lukken.

Comment

Heb ik ook aan zitten denken BeQuitAndDrive, maar ik weet niet of ik dat zal zien (net zoals je bij mij de beste speakers neer kunt zetten, zal toch een aantal noten missen) maar neem het zeker mee in mijn zoektocht.

Serieus foto's bewerken zal het nooit worden, vindt compleet bewerkte foto's meestal ook niet mooi.
      Beetje hobbymatig rommelen.

Comment

Dat verschil ga je zeker zien. Sowieso ook wat betreft "ruimte" op je scherm. Een hogere resolutie werkt simpelweg een stuk prettiger. En alles ziet er ook nog eens strakker uit.
        Aprilia RSV Mille '01

Comment

Oké, als ik die resolutie invoer op tweakers kom ik op dit rijtje uit: http://tweakers.net/categorie/496/la...MpF_PE2SBxqrR8

Waarbij ik een "voorkeur" heb voor de Acer, de Toshiba is weer duurder als dan ik in gedachten heb.

Comment

Het enige wat ik nog kan adviseren is een SSD schijf. Eventueel is zoiets achteraf ook nog wel in te bouwen trouwens. Maar een laptop met een trage harde schijf is echt heel erg irritant. Mijn vriendin heeft een laptop en ondanks dat het ding nieuw was en goede specs had, zat je continu te wachten. Dat kwam door die trage ouderwetse harde schijf. SSD erin gezet en dat ding vliegt werkelijk, Windows start letterlijk in 4 seconden op vanuit stilstand :)

Comment

Ik vind dit wel een heel aardige...

http://tweakers.net/pricewatch/44666...791g-51km.html

Ziet er strak uit (wel allemaal plastic natuurlijk) en heeft o.a. een 1080p IPS scherm. Je vorige voorbeelden hadden namelijk een TN scherm en dat is technologie waar je in mijn ogen niet meer mee wilt werken. Conformiteit van de kleuren is dan gewoon onmogelijk, doordat de kijkhoek bij TN panelen in extreme mate een rol speelt. Als je foto's wilt bewerken is dat wat mij betreft echt een no-go.

Verder heeft deze ook een SSHD schijf. Dat is al een stap beter dan de reguliere HDD. Verwacht er alsnog geen wonderen van hoor, een SSD is een stuk sneller, maar je gaat er in ieder geval op vooruit t.o.v. van de bejaarde 5400 t/pm schijven in de goedkopere laptops.

Overigens is er in de bovenstaande Acer als het goed is een plek vrij voor een extra HDD. Daar zou je dan dus een losse SSD in kunnen plaatsen. Want dit model is volgens mij precies hetzelfde, maar dan met twee schijven.

http://tweakers.net/pricewatch/43875...specificaties/
              Aprilia RSV Mille '01

Comment

ooit een Acer voor mijn ouders gekocht....wat een goedkope troep is dát zeg.
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ik heb tien jaar terug ook eens een Acer gehad, dat was toen wel zooi (hoewel, hij heeft het wel zes jaar volgehouden zonder probleem, behalve de bouwkwaliteit dan).

Tegenwoordig schijnt het beter te zijn, en wat ik ervan in de winkels zie, lijkt dat wel te kloppen ook. Ze hebben daar wel een stapje gemaakt, maar ze zitten dan ook niet meer zo extreem aan de onderkant van de markt qua prijzen als destijds het geval was.

Comment

Ik heb ook een Acer. 3 jaar oud, en flikkert uit elkaar van ellende. De USB ingangen weigeren regelmatig, het scherm vertoont strepen als ik het scherm verstel. De accus in binnen no time leeg. En langzaam natuurlijk. Best wel rotzooi.
                    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Tenzij uit tests blijkt dat Acer kwalitatief goed is, koop ik ze niet. Veel te veel slechte verhalen erover. Net als Packard Hell; dat koop ik van mijn leven niet meer.

Al gekeken naar modelletjes van Asus? Die hebben nu een garantie actie lopen: http://tweakers.net/nieuws/103999/as...reparatie.html
                      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Vandaag as we speak een nieuwe laptop gekocht voor mijn moeder, bij een kleine pc winkel. Liever dat ivm de service, dan een rood pauperpaleis of BCC. Bij die laatste koop ik uit principe niks. De laptop is een 15" Lenovo met AMD A8-6410 processor en 500 GB harde schijf. Leek me een prima ding voor licht gebruik. En hij was in de aanbieding, Hollanders als we zijn.
                        ''Thank God for the internet experts''

Comment

Gisteravond even snel bij de grote M gekeken ;-), maar vraag niet waarom, maar kom ieder keer toch weer bij Dell uit.

Gisteren ook even gechat met Rachid (e-melen of bellen kun je bijna geen bedrijf meer) en Dell's zijn niet in de winkel te koop.
                          Nu was ik nog even aan het googelen en kwam uit bij de Belgische keten: Carrefour die ze in ieder geval verkocht zou hebben. Ik koop wel vaker via www., maar bij zo'n bedrag zeker, heb ik het toch liever een keer in de hand gehad. Turnhout is voor mij niet zo ver, dus nog maar even rondkijken.

Budget heb ik gesteld op ong. € 750,- maar ja als ik een full hd wil ga ik daar al overheen (bij Dell).

Snelheid vindt ik niet het aller belangrijkste.
                          Alles wat ik er mee ga doen is hobbymatig/vrijetijds-besteding. En alles sneller als de 2 min. die ik nu bezig ben voordat de laptop draait is winst ;-)

Comment

Dank voor jullie input, "daardoor" voor een resolutie van 1920x1080 gekeken en voor een Asus gekozen: http://tweakers.net/pricewatch/45329...specificaties/

Ook een heel klein beetje door de laatste post van Eddieee, maar bij dat soort actie's moet ik altijd terug denken aan "midden" jaren '80 mijn vader had een Sierra 2.0 V6 en Ford introduceerde: eenmaal gerepareerd, altijd gegarendeerd.
                            Actie heeft niet zo heel lang gelopen ;-)

Denk dat ik eerst maar even draai met W8 en classic shell en dan over een tijdje W10 er op zet. Hoef nooit zo meteen nieuwe software te hebben. Laat het zich eerst maar bewijzen.

Comment

2.3 denk.

Comment

Nog enthousiaste verhalen over het vervangen van een laptop door en tablet? Ik heb mijn hp mini verkocht gisteren en zit nu te kijken wat ik ga kopen. Met name voor op de bank en meenemen op vakantie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                  Nog enthousiaste verhalen over het vervangen van een laptop door en tablet? Ik heb mijn hp mini verkocht gisteren en zit nu te kijken wat ik ga kopen. Met name voor op de bank en meenemen op vakantie.
                                  Ja, hier. Desktop vervangen door een Windows surface Pro 3 en ik ben er uitermate tevreden over, zeker in combinatie met het pennetje (erg lekker aantekeningen maken in PDF-jes)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MIOB Bekijk bericht
                                    Ja, hier. Desktop vervangen door een Windows surface Pro 3 en ik ben er uitermate tevreden over, zeker in combinatie met het pennetje (erg lekker aantekeningen maken in PDF-jes)
                                    Dat is appels met peren vergelijken, imho. Een surface 3 Pro is meer een laptop dan een tablet (ook qua prijs). Oké, je kunt hem los vasthouden en bedienen met het touchscreen, maar hij is veel te zwaar om zo lang comfortabel te gebruiken. En dan kun je je afvragen of een goede laptop niet veelzijdiger is. Want dat typt bijvoorbeeld weer veel fijner.
                                    Aprilia RSV Mille '01

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                      2.3 denk.

In den beginne werd de Sierra ook geleverd met de 2.0 V6, naast de 2.0 L4.
                                      De L4 leverde meer vermogen en zoop een stuk minder .. ;) (200 op de teller was net te doen met de L4)
                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

2.0 V6 ja (had even niet door dat het op de Sierra sloeg).

Vader kocht die auto in '85 (was een '83er GL) niet wetende dat het een V6 was, zag gewoon een mooie auto in de showroom en kocht h'm zonder proefrit ;-). En toen gingen de benzine prijzen omhoog.
                                        Bij gewoon gebruikt reed tie 1 op 8, als ik er mee reed later waarschijnlijk iets onzuiniger, maar wel een mooi grijs uitlaatje.

Had 5 rijlessen gehad toen m'n vader zei: rij jij maar naar huis (vanuit Vught naar Zaltbommel, deden dan de Lottoformulieren wegbrengen) na nog een paar lessen reed ik iedere vrijdag op en neer. Kreeg op een gegeven moment wel de opmerking van de instructeur: jij rijdt zeker illegaal?

Mooie tijd, leuke auto, jammer dat het dashboard gescheurde en de extra controle lampjes altijd of nooit branden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                          omdat het toch enigszins ontopic is. Ik heb inmiddels een Galaxy Tab S gekocht en ben er echt lyrisch over. Wat is dat een ontzettend fijn ding die mijn laptop echt prima vervangt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rossi Bekijk bericht
                                            Dat is appels met peren vergelijken, imho. Een surface 3 Pro is meer een laptop dan een tablet (ook qua prijs). Oké, je kunt hem los vasthouden en bedienen met het touchscreen, maar hij is veel te zwaar om zo lang comfortabel te gebruiken. En dan kun je je afvragen of een goede laptop niet veelzijdiger is. Want dat typt bijvoorbeeld weer veel fijner.

Ik vind hem veel veelzijdiger. Het is inderdaad meer een laptop, thuis gaat ie ook het dock in en is het gewoon een computer. Op mijn werk is ie echt top. Met de pen aantekeningen maken in pdfjes terwijl hij plat op tafel ligt, met de Microsoft wireless display adapter aansluiten op ons (smart) screen en dan tekenen, swipen etc.. terwijl je staand je presentatie geeft. Vandaag bij directieoverleg plat midden op tafel gelegd en iedereen kan meedoen. Maar ook wanneer ik hem als laptop gebruik vind ik de toevoeging van een touchscreen enorm handig. Verder bewerk ik mijn foto's (lightroom) en video's (Sony Vegas) er op, dat trekt hij makkelijk. Ow, en ik zit er nu vrolijk op te tikken.

Ik ben een laptop gewend en heb daarnaast thuis een desktop, maar de Surface is mijn absolute favoriet. De desktop thuis gaat zelfs bijna niet meer aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                              Tot mijn verbazing zag ik gister dat GF haar laptop, een Packard Bell, al meegaat vanaf 2008! Niet gek. Ding begint wel steeds meer herrie te maken. Ook maar even wat nieuws scoren binnenkort.
                                              Het moet er toch maar eens van komen. :) De eisen zijn niet zo vreselijk hoog, denk ik:

-15 inch scherm
                                              - 8GB intern
                                              - 500 GB schijf is prima
                                              - SSD hoeft niet
                                              - Klein beetje grafische power mag wel.
                                              -max 900 Eur.

Ik ben eigenlijk wel gecharmeerd van het concept van Dell, gewoon meteen bij de fabriek bestellen. Ze hebben nu een aanbieding van 3 jaar support voor ca 100E, lijkt me best prima.
                                              http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15...15-5559-laptop

Of anders een Toshiba met ongeveer dezelfde specs.
                                              http://www.bol.com/nl/p/toshiba-sate...0000049682853/

Of een HP, heb nu zo'n Ultrabook van werk, fijn ding en die alu-case is mooi, maar plastic mag ook.
                                              http://tweakers.net/pricewatch/41024...70nb-x360.html

Comment

Ik kan je een Lenovo Yoga aanraden. Weet even niet wat ze kosten. Ik heb iets van 1000 betaald.

Comment

Dat zijn tablet/laptop combi's zo te zien. Thanks, maar geef mij maar een traditionele laptop. :)

Comment

Nou, ik zet nu dit op de recent aangeschafte Surface 3 van GF te tikken, en dat is toch wel een fraai apparaatje. Die wilde ook een nieuwe laptop, maar zag deze en was meteen verliefd.

Comment

Doe nou please wčl een SSD. Echt, ook al is de rest van je hardware tip-top, je wilt tegenwoordig echt niet meer werken met een trage 2,5" HDD.

Verder valt een alu body absoluut te prefereren boven eentje van plastic. Het voelt veel luxer aan en het help aanzienlijk bij de afvoer van hitte, wat er op zijn beurt weer voor zorgt dat de fan minder vaak aan zal slaan (ik haat fans bij laptops, aangezien je er zo dicht met je neus (of eigenlijk oren) bij zit).
                                                      Aprilia RSV Mille '01

Comment

Point taken. :) Wat is een beetje fatsoenlijke SSD grootte? Ik zie ze vanaf 8 GB...

Comment

Met 250 GB kom je een heel end.
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Zeker, maar ik zou SSD dan alleen voor snel opstarten willen gebruiken. Deze Asus bijvoorbeeld heeft een 24 GB cache SSD, ik neem aan dat dat genoeg is om je OS op te zetten dan.

Comment

Met Acer heb ik zeer goede ervaringen. Ik heb deze:

http://tweakers.net/pricewatch/41768...-112-c0xy.html (heel fijn apparaat, alleen heeft ie een SSD nodig (wat heel makkelijk in te bouwen is) en 8 gig ram (std 2 gig) maar goed dat laatste is niet zo makkelijk in te bouwen en ik heb geen zin om dat ding uit elkaar te trekken in de garantieperiode, super stil apparaat (geen fan!) word niet warm waar je je handen op rust, en op schoot doe ik mijn laptop nooit).

Hij is recent stukgegaan. (HD was stuk, en touchpad werkte slecht). Gebeld naar Acer, opdracht aangemaakt en op hun kosten nieuwe HD, nieuwe touchpad en paar andere grut nieuw derin. Plus laptop helemaal van binnen en buiten gratis schoongemaakt. Oh ja, opsturen is ook op hun kosten.

4-11 opdracht aangemaakt (en paar dagen later opgestuurd overigens!) 17-11 teruggekregen. Laptop heeft wel gebruikerssporen van buiten en geen gezeik over of de laptop door mijn toedoen stuk was (of laptop is gevallen etc.) gewoon gefixed en weer teruggestuurd. Ze hoefden geen bon of lader, alles konden ze zien aan serie nummer.

Laptop is zelf iets meer dan een jaar oud.

Ben echt serieus onder de indruk van Acer en zou echt zo blind weer een Acer kopen.

Comment

Taeke, niet alle laptops hebben twee drive bays, dus wie weet zit je toch vast aan een grotere SSD

EG, ik heb juist hele andere ervaringen met Acer en hun "service".... Dat merk staat voor mij op de blacklist.
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Dit is een hybride SSHD Jasper, met maar liefst 1TB voor opslag en 24GB voor dingen die je vaak gebruikt. Zoals je OS. Dat is veel sneller dan een HDD, iets trager dan een SSD, maar wel veel goedkoper. Voor huis-, tuin- en keukengebruik een prima compromis.

Comment

Working...
                                                                  X