Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies voor laptop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• GJ
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
    Het afschaffen van de Magsafe-lader is echt een blunder van jewelste, maar verder is de Air die ik sinds dit voorjaar heb helemaal prima.
    Goede schop voor dit draadje. Moederbord van de Air is recent overleden en onder garantie vervangen. Ik krijg toch de indruk dat Apple iets minder degelijk lijkt geworden.

De vorige MacBook Pro heb ik zelfs van een metertje of 1,5 op een stenen ondergrond laten vallen en die was op wat deukjes na nog volledig operationeel.

Leave a comment:

• gait156
    replied
    Chromebook. Ideaal voor die toepassing.

Leave a comment:

• floris_s
    replied
    Dochter (9) moet steeds meer met een computer gaan doen, dus maar een laptop voor haar aanschaffen. Wil er nu nog niet teveel aan uitgeven (<300,-), twijfel nog tussen een Chromebook of een (refurbished) Windows laptop met i5 processor. Wat te kiezen?

Leave a comment:

• GJ
    replied
    Het afschaffen van de Magsafe-lader is echt een blunder van jewelste, maar verder is de Air die ik sinds dit voorjaar heb helemaal prima.
    Last edited by GJ; 01-03-20, 20:11.

Leave a comment:

• motard
    replied
    Macbook Air hier.
    Ik blijf voorlopig bij Macs.

Die Air ad ik eerder moeten doen: de MBP uit Jan-2014 was meer dan n Kilo zwaarder, en had een grotere voeding nodig (is weer extra volume+gewicht) en dat merk je toch.
    Huidige MBP modellen zijn iets lichter, maar nog steeds zwaar, en grotere voeding
    Het moet wel altijd mee op reis eh.
    Mijn "poweruser" days zijn over, alles zit wel ergens in een cloud... dus MBA is ruim voldoende.

De oude MBP is dus ruim 4jr mee gegaan. Dagelijks, Intensief, vrijwel Altijd+Overal mee.
    na 3jr : de batterij naadje, 2 mndn buiten de garantie en >1000 cycles dus... cunning folks bij apple.
    na 4jr: het keyboard met twee onwillige toetsen. tijd voor n nieuwe.
    oja: ook 3 voedingen versleten. 1 is geknalt, en 2x draadbreuk. dus kleine en goedkope voeding is geen slecht idee.
    Meerdaagse reizen consequent met 2 voedingen. 1 voeding ligt thuis tussen sofa en desk - altijd inplugbaar.

Nieuwe batterij + keyboard voor de MBP was 200 euri ofzo (je bent m wel een week kwijt.. en dat is pas echt lastig, dus eerst die MBAir gekocht en 2wkn later de oude ter reparatie aangeboden. Is nu reserve (hmm ik weet niet eens meer waar die ligt)

ik monitor nu de batterij van de MBA wat preciezer en heb wel de indruk dat die snel minder wordt.
    Lak slijt al van paar veelgebruikte toetsen..
    Ik ga proberen om na <3jr, net voor de garantie vervalt, nieuwe batt+keyboard te halen.

nadelen die ik zie:
    - de connectoren, altijd gedonder met adaptors. en geen magsafe meer, zo jammer.
    - toch batterij: wellicht dat een MBP met grotere batterij wel de hele dag kan zonder oplader, MBA is meestal om 1500 leeg.
    - voeding en adaptors: het business model is toch wel : draadjes-breken-betalen... Schurken.
    - apple walled garden, voelt wat meer restricted. maar dat merk ik bij MS-windows ook steeds meer.
    - prijs, maar ik denk "goedkoop=duurkoop" in dit geval.

ik weet uit eerdere windows ervaringen dat alleen sommige Dell en HP degelijk genoeg waren voor mijn lifestyle,
    en de "windows" software was meestal eerder "op" dan de laptop.

Al met al blijf ik toch maar op Mac.

(quote van dochter toen ze met de studie begon, 2012: "Ik moet een Macbook! Studenten met een Macbook studeren gewoon makkelijker pa")

Leave a comment:

• Stinger
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
    Apple is mooi, maar duur. Bovendien moet je erg in het "Applesysteem" (Cloud, muziek, apps/software enz.) zitten om het optimaal te kunnen gebruiken. Als je de centen hebt en idd in het Applesysteem zit is het erg mooi spul waar je prettig op kunt werken/je vermaken.
    Late reactie maar iOnline, de aanschaf is duur maar als ik zie hoe lang ze meegaan en veel beter performen op langere termijn. En de software die actueel blijft geen driver issues dan een Mac voor mij any day. Omdat ik er van overtuigd ben ze langere termijn goedkoper zijn dan ieder 2 jaar een goedkope HP/Dell kopen.

Leave a comment:

• w220l
    replied
    Nee, overigens bestel ik vaak bij 123accu.nl ;)

Leave a comment:

• Taeke
    replied

27 Euries slechts, als ik dit mag geloven ;). Kan ik me de spreekwoordelijke buil niet aan vallen, toch...

https://www.replacedirect.nl/product...SABEgK9rPD_BwE

Leave a comment:

• w220l
    replied
    Voor max 70 heb je weer een verse accu ;)

Leave a comment:

• Taeke
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
    Het is geworden de HP Pavilion 15AB140. Dus wel met SSD, dat werkt toch wel een stuk fijner en sneller. De behuizing is van buiten plastic maar het "werkblad" met het toetsenbord is alu, erg prettig. Gisteren met een dikke week vertraging binnen gekregen (Besteld bij hp.com en DHL was een beetje vergeten waar ze het pakje hadden gelaten, maar goed). Hij werkt geruisloos (nog niet echt zware dingen mee gedaan) de toetsjes voelen wat glad aan maar de eerste indruk is positief. Het nu van dat Edge snap ik ook niet, wellicht komt dat nog.
    Skup.

Na een kleine 4 jaar is de accu van bovenstaande HP overleden, laadt niet meer op. Dat valt toch wel tegen, had gehoopt de 5 jaar te halen. Maar weer eens wat gaan regelen voor budget 500-700 E, geweldige tips zijn welkom :). Het is voor MdV die toch vooral haar tablet gebruikt. Ik zit aan een budgetmerk te denken aangezien die HP het verder wel gewoon goed doet, maar van die accu had ik meer verwacht.

Leave a comment:

• iOnline
    replied
    Apple is mooi, maar duur. Bovendien moet je erg in het "Applesysteem" (Cloud, muziek, apps/software enz.) zitten om het optimaal te kunnen gebruiken. Als je de centen hebt en idd in het Applesysteem zit is het erg mooi spul waar je prettig op kunt werken/je vermaken.

Leave a comment:

• motard
    replied
    Had ik eerder moeten doen: Macbook Air gekocht.

Toen ik 5jr gelden aan de (macho, trendy) MBP ging was die nog 2+ kg, en ik vond m vanaf dag 1 wat zwaar.
    het went, maar het blijft een beetje een loden-ding. de plastic-corporatre-issue windows van die ene klant was stukken lichter (en traaaag)
    en nu is vooral de batterij van de mbp helemaal op (vervangen duurt zeker 5 dgn...)

Dus.. nu een MB-Air, laatste generatie. 13inch, met dual-core, 16GB, 512GB.
    tech tip opgevangen: het geheugen is belangrijker dan de multi-core processoren. en moderne mb-air heeft lekker _snel_ geheugen...
    daarmee kan de huidige Air prima meekomen met de MBPs, die zijn halve kilo zwaarder, 1000E duurder, warmer, en grotere powerbrick.

verkoopster, zag een "zakelijk gebruiker" voor zich: doet u vaak dingen tegelijk.. ja, maar niet extreem, nee, ik hoef die MBP niet.. doe mij de air maar, met veel geheugen en veel SSD.

Pro:
    - voelt vederlicht,
    - kleiner, en de voeding is ook veel kleiner. de rugzak kan weer terug naar model 2005, toen ook 13inch laptoppie..
    - zeker niet langzamer dan de oude MBP.
    - touch-id: fingerprint-unlock, lekker snel. nu vind ik de screen-lock-policy een stuk minder ergerlijk.
    - oh : en de batterij gaat weer een hele dag mee.. Lekker!!

nadelen, overkomelijk...
    - ook extra nieuwe voeding moeten kopen (ik heb er graag twee, die dingen gaan nl wel eens stuk)
    - dongels.. nog meer fucking dongels, want alleen nog USB-C gaatjes.
    - geen magsafe meer, en die vond ik toch wel errug handig+veilig.
    - apple probeert je van alles in de up-sell aan te smeren, icloud enzo.
    - android file transfer werkt nog steeds niet met de voda-branded S7. ook tijd voor nieuwe phone... binnenkort.

Als de transitie goed is gegaan wil ik proberen de oude te re-furbishen: batterij is echt op, toetsenbord is versleten en heeft af en toe kuren.
    oudje kan dan dienst doen als reserve.

Maar na de 1e dgn: wat is-ie lekker licht !
    het toetsenbord voldoet prima en de touch-id is lekker makkelijk opendoen,
    Tevreden. (bijna fanboi)
    Last edited by motard; 29-12-18, 12:49.

Leave a comment:

• janspeed
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
    LOL

Mijn ervaringen zijn ook zeer goed met die Gustaaf. Ik had de eerste keer de verzendwijze verkeerd gekozen. Of eigenlijk niet gekozen, maar default op afhalen laten staan. Hij belde mij de volgende dag op dat hij ze naar mijn huis zou sturen zonder verzendkosten in rekening te brengen.

Toen ik hem een mailtje had gestuurd met het verzoek om mij de factuur te mailen, belde hij mij direct op (ook 's avonds) dat hij hem al had verstuurd en dat hij ws in mijn spam,box zat.
    Aardig.
    Ik sluit mij hierbij aan, ik heb net van hem een HP Zbook Studio G3 gekocht. topmachientje met top specs in top staat, prima ingericht, nog met 1j HP garantie, prima service en uitleg erbij onder genot van goeie koffie. Aanrader !

Leave a comment:

• Brahma
    replied
    Hij schreef ook dat de Dell op zich een topapparaat is, maar de drivers nog wel eens voor problemen willen zorgen. Vandaar dat hij daar zijn eigen sausje van drivers en instellingen voor bedacht heeft. Denk ik dan. Met mijn gepruts. :-)
    Last edited by Brahma; 22-04-16, 21:33.

Leave a comment:

• scuderia
    replied
    LOL

Mijn ervaringen zijn ook zeer goed met die Gustaaf. Ik had de eerste keer de verzendwijze verkeerd gekozen. Of eigenlijk niet gekozen, maar default op afhalen laten staan. Hij belde mij de volgende dag op dat hij ze naar mijn huis zou sturen zonder verzendkosten in rekening te brengen.

Toen ik hem een mailtje had gestuurd met het verzoek om mij de factuur te mailen, belde hij mij direct op (ook 's avonds) dat hij hem al had verstuurd en dat hij ws in mijn spam,box zat.
    Aardig.

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Da's inderdaad wel "beyond the call of duty", ver na middernacht nog even een of andere prutser uit de brand helpen. Chapeau! :)

Leave a comment:

• Brahma
    replied
    De Dell laptop is hier woensdag binnengekomen. Volgens mij een prima ding, alleen had ik op de een of andere manier verwacht dat het scherm veel beter zou zijn dan dat van de Vaio, want nieuwer is beter en zo. Komt ook een beetje door de matte coating denk ik. Zal nog wel wennen. Lekker snel is ie ook. En stil, geen gerammel van harddisks.

Ik ging woensdagavond natuurlijk meteen aan de gang met instellingen en de useraccounts en zo. Dat ging niet helemaal goed, of beter gezegd deed ik het niet helemaal goed. Nou wilde ik de verkoper nou ook niet meteen met mijn geklungel lastig vallen, dus ik ging zelf op zoek naar oplossingen. Internet is dan je vriend, want voor elk probleem is er wel een oplossing te vinden. Dus ik ging met de optie aan de gang om de computer opnieuw in te stellen of zoiets. Op zich werkte het goed, want mijn probleem was verholpen. Ik had toch nog geen bestanden of programma's ge´nstalleerd dus ik kon ook niets kwijt zijn. Dus wel. Ik was vergeten dat er alvast office op stond. Bijvoorbeeld. Bovendien werkte de vingerafdrukscanner niet meer, dus er was ook iets met de drivers gebeurd. En wie weet wat ik nog meer verwijderd had? Mijn pogingen om dit weer recht te breien liepen, hoe voorspelbaar, op niets uit. Inmiddels was het middernacht en toen heb ik toch maar een mailtje naar Gustaaf van dewederverkoper.nl gestuurd om het uit te leggen. Dan kon ik nou naar bed, en dan zou ik de dag er na wel een mail van hem ontvangen met wat aanwijzingen om het weer in orde te maken, zo verwachtte ik.

Een paar minuten later kreeg ik al een mailtje terug of ik op dat moment nog tijd had, dan kon ik Teamviewer installeren en dan zou hij op afstand de Dell weer in orde maken. Zo gezegd, zo gedaan. Een heleboel drivers opnieuw ge´nstalleerd, allerlei instellingen weer gecorrigeerd, office er weer op gezet, updates ook, en tegen 1 uur was de laptop weer zoals hij moet zijn. Ik kan dus niet anders dan zeggen dat hij goede en vlotte service verleent, zelfs als je het uit jeugdige overmoed zelf verknalt :-) Uiteraard wees hij me er nog op dat ik voortaan beter eerst even contact met hem op kon nemen, en dat zijn service altijd gratis is. Vandaar dat ik hier nu even reclame voor hem zit te maken :-)
    Last edited by Brahma; 22-04-16, 15:59. Reden: Tikfout in de url

Leave a comment:

• Brahma
    replied
    Ah, jij beheerst het dertigvingersysteem voor blind typen. Knap ;-)

De Delletjes bevallen dus niet tegen, neem ik aan. Ik ben benieuwd. We mogen het ook wel even in het gummen goede deals draadje zetten, lijkt me.

Leave a comment:

• scuderia
    replied
    Ik heb twee nieuwe besteld. Vanavond of morgen bestel ik er nog eentje

Leave a comment:

• Brahma
    replied
    De mijne is nu besteld, ben benieuwd hoe de Dell gaat bevallen. Vooral het scherm en de snelheid. Ik heb geen uitbreiding van het geheugen genomen. Voor 50 euro kon je er 8 GB extra in laten zetten bovenop de standaard aanwezige 8GB. Ik heb me echter laten vertellen dat dat momenteel meer dan genoeg is, en ik kan er altijd zelf nog een kaartje bij prikken in de toekomst. Ik heb wel voor 50 euro extra gekozen voor een nieuwe, ook al zijn ze anders maar een paar weken gebruikt. Kan ik er tenminste zelf de eerste krassen op zetten ;-)

Leave a comment:

• Brahma
    replied
    Wat goed. Ik ga er nu dus ook eentje bestellen. Heb jij trouwens een nieuwe of een 'gebruikte' genomen?

Leave a comment:

• scuderia
    replied
    Ze zijn binnen hoor.

Leave a comment:

• Brahma
    replied
    Dan wacht ik daar even op. Als dit betrouwbaar blijkt is dan heeft hij echt superdeals!

Leave a comment:

• scuderia
    replied
    Vanmiddag tussen 15 en 17

Leave a comment:

• Brahma
    replied
    Wanneer gaat hij bezorgen?

Leave a comment:

• scuderia
    replied
    Okay doe ik.
    Hij belde mij gisteren op met de vraag of ik wilde afhalen of dat hij moest bezorgen. Had ik kennelijk niet goed aangevinkt. 8 euro bezorgkosten deed hij niet moeilijk over, maar we gaan het zien. Ik heb in ieder geval zijn 06-nummer ;-)

Leek mij een correcte kerel.

Leave a comment:

• Brahma
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht

Bedankt voor de tip!

​Ik moest nog een paar laptopjes hebben, en heb ze meteen besteld. Ik kon namelijk die Lenovo Yoga's niet meer vinden voor een redelijke prijs.
    Ik ben weer eens een heel verhaal over recherchewerk door mijn IT-neefje, wat ik getypt heb op de i-pad, kwijt. Daarom wordt het ook tijd voor een nieuwe laptop:-)

Laat je even weten als de laptops in goede orde aangekomen zijn, Scud? Ik blijf het erg goedkoop vinden, en de naam vd verkoper erg vaag. Weinig info te vinden. 1 review op Ictwaarborg, uit 2014. Hij zegt al 8 jaar te verkopen, maar ouder dan 2014 vind je niks. Ook op een site als Tweakers bijna niets te vinden. Dus ik hoop op een goede ervaring bij Scuderia, dan bestel ik er ook onmiddellijk eentje.

Leave a comment:

• Beestemans
    replied
    Ik heb een 7440 met I7 en inderdaad zakelijk. Redelijk vergelijkbaar met hetgeen wat jij nu voor ogen hebt. Ik ben er erg tevreden over...

Leave a comment:

• scuderia
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
    Even een vraagje. Aandacht voor 'nieuwe' spiegelreflex verschuift even naar nieuwe of gebruikte laptop. Heb even het een en ander gelezen, oa in dit draadje. IPS scherm is dus voordeel, ssd geheugen ook. Een beetje oriŰnterend surfen kwam ik bv op dit uit, is dit nou iets of is er een 'catch'. En dan bedoel ik zowel bij apparaat als bij verkopende partij:

Bedankt voor de tip!

​Ik moest nog een paar laptopjes hebben, en heb ze meteen besteld. Ik kon namelijk die Lenovo Yoga's niet meer vinden voor een redelijke prijs.

Leave a comment:

• Brahma
    replied
    Beestmens, bedoel jij dat je een e7450 met i5 processor hebt. Zakelijk dan toch?

Kijk, dat de laptop er niet speciaal fancy uitziet maakt me niet uit. Ik vraag me gewoon alleen af of je hier voor pakweg 750 euro technisch gezien de beste of op zijn minst een erg goede tegenwaarde hebt. De lenovo die dezelfde toko aanbied wordt op diverse sites nog net iets hoger gewaardeerd, maar ze verkopen alleen een versie zonder ips scherm. Daarom leek me in dit specifieke geval de Dell een betere keuze. Ik wil gewoon weer 'een aantal jaren' vooruit kunnen. De aanwezige Sony Vaio doet het nog wel, maar een fe21h waarvan de productie onlangs door C14-datering bepaald is op het jaar onzes Heeren 2005 is heden ten dage natuurlijk niet meer echt staat van de kunst te noemen.

Leave a comment:

• Beestemans
    replied
    De I5 is meer dan prima. I7 is ook mogelijk, maar moeilijk te vinden. Formaat is prima, toetsenbord is goed. Kan tegen een stootje, accu gaat lang mee. Goede WIFI ontvanger. Oftewel ik ben een tevreden gebruiker.
    Heb hem nu 2 jaar bij mijn huidige werkgever in de techniek. Enige wat hinderlijk is dat er alleen maar een HDMI aansluiting op zit. In een bedrijf waar vrijwel alles nog VGA is was het even wennen. Maar erzit standaard een verloop bij van HDMI naar VGA.

Leave a comment:

• Brahma
    replied
    De processor is vijfde generatie i5, op de site van Dell zie ik dat je inmiddels zesde generatie op de lattitude 7400 kunt bestellen. Verder leek het mij ook wel een aardige aanbieding, zo. Nog 16 GB ram ipv vd standaard 8 er in laten zetten voor 50 euro extra en familie Brahma kan toch wel een paar jaartjes vooruit. Of iemand betere voorstellen in die prijsklasse? Tweedehands MacBook air of pro bijvoorbeeld?

Leave a comment:

Working...
X