Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke nieuwe mobiel?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
    Nog steeds zeer tevreden met de X moet ik zeggen. Mag ook wel voor dat geld.
    Jij vindt Xiaomi wat lastig en gebruikt X als afkorting?
    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Ik ben tevreden over mijn camera, maar ik heb de Xiaomi MiMix2. Op vakantie sleep ik er geen fotocamera meer voor mee, en neem alle foto's met de telefoon. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik de foto's van de iPhone 8 van mdv vaak iets mooier vind. Scheelt niet veel, maar wel iets.

Mijn allereerste Xiaomi was de Mi2 (ofzo) een jaar of 5 / 6 geleden, en die camera was slecht/onvoldoende.

Maar jij hebt toch een moderne Xiaomi gekocht, dus vreemd dat hij slechte foto's neemt.

Comment

• Over de MiMix2: Toptoestel. Ik ben er erg tevreden over. Ik heb vorige maand bij aankomst in de VS direct een simkaartje voor 50 dollar gekocht met onbeperkt 4G. Werkt ideaal zo'n dual SIM phone.
        Okay, behalve in de woestijn maar daar heeft niemand bereik.

Batterijgebruik is zeer efficient, of de batterij is gewoon goed. Na een dag intensief gebruik heb ik altijd nog 20 a 30% batterij over
        Last edited by scuderia; 28-08-18, 15:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht

Jij vindt Xiaomi wat lastig en gebruikt X als afkorting?
          iPhone X :p

Comment

• Heb sinds 2 maanden een Pixel 2. Zelfs mijn Apple verliefde vrouw vindt hem fantastisch. Beetje duur, wel een aanrader.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht

iPhone X :p
              Oud spul ;) Xs en Xr zijn er nu net ook. Overweeg om van mijn 7 Plus over te stappen op een van deze twee.

Comment

• Als jouw 7 Plus nog in goede staat is en je hem wilt verkopen dan heb ik misschien wel interesse. Hopelijk 128gb of meer?

Comment

• Nokia 8110. Absoluut geen vervanger van een smartphone, maar is wel een verademing met bellen. Geen 6" aluminium en glas tegen je oor en een batterij die dagenlang meegaat.
                  Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

• Samsung galaxy s7 edge van het werk, circa 2 jaar oud. Vertoont ineens een verticale rose lijn op het scherm. Blijkt een veel voorkomend issue maar met de via Google gevonden oplossingen krijg ik het niet weg.

Is van het werk dus een nieuwe halen is geen punt, maar is dit einde scherm? Of zijn er nog trucs? Rgb calibreren werkt dus niet.
                    Volvo V70 --- Lexus IS300h
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik merk trouwens dat hij het soms wel doet en soms ook niet. Vreemd.
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht

Oud spul ;) Xs en Xr zijn er nu net ook. Overweeg om van mijn 7 Plus over te stappen op een van deze twee.

Ik ben al ruim 3 jaar tevreden met mijn Ipone 6S, en was toe aan een nieuwe.
                        Ik hik echter nogal tegen de prijzen van de X en de XS aan. Toen ik bij de Vodafone-winkel was om dan toch maar een X of XS te kopen, vertelde die gast dat er ook nog een XR zou komen.
                        Die biedt precies wat ik wil en daarom heb ik die vorige week dus besteld. Nu afwachten wanneer hij wordt geleverd.

Ik heb nog serieus gekeken naar Samsung etc, maar ik word gewoon niet blij van Android met die 10 miljoen instellingen. En zo heel veel goedkoper zijn ze nou ook weer niet.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Harry : ik ben overgestapt van een 7 Plus (overgegaan naar Chriszzz) naar een X. De Xs en de Xr heb ik van alles over gelezen en de verbeteringen t.o.v. waren niet heel bijzonder. Om héél eerlijk te zijn was de nieuwigheid van de X er na een dag of 4 ook al wel af. Hij is beter dan de 7 Plus, hogere resolutie en OLED scherm maar het is nu ook weer niet zo dat het gigantisch veel beter is. Unlocken met face recognition gaat prima trouwens, ook bij weinig licht. Ik vind het wel fijn dat hij wat kleiner is dan de 7 Plus en het netto schermoppervlak groter is.

De X was overigens ongeveer €3-500 goedkoper dan de Xs en de Xs Max afhankelijk van de hoeveelheid geheugen. Omdat ik het geld verder niet waard vond nu toch maar gewoon de X gekozen. Bottomline is hij wel beter dan de 7 Plus. Voordeel van Apple vind ik nog altijd dat ik binnen een uur alles van mijn oude naar mijn nieuwe over had met iCloud back-up. Dan kun je in een moeite door met je nieuwe telefoon.

Comment

• Stéphane; gaat jouw 7 plus nog in de Ramsj, of houd je hem nog?

Comment

• Die heeft hij aan Chrizzz verkocht volgens mij ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                Die heeft hij aan Chrizzz verkocht volgens mij ;-)
                                Inderdaad. Die heb ik aan Chriszzz verkocht en dat is al afgehandeld.

Comment

• Dat draadje in de kofferbakhandel heb ik dus compleet gemist :-)

De X vind ik momenteel op zich ook de interessantste iPhone omdat het scherm groot is, de buitenkant naar verhouding niet. En vanwege de dubbele lens op de camera. Of het nou een retina of een o-led scherm is boeit me verder niet. Alhoewel ik wat huiverig ben voor o-led omdat die bij mijn Samsung S3 en S7 inbrandden als de hel. Je kunt precies zien wat de schermindeling van 'Here' is, ongeacht wat mijn telefoon eigenlijk probeert af te beelden :-) Met een nieuwe mobiel dus wellicht beter om de oude nog voor navigatie te gebruiken. Wellicht ook nog even wachten tot de 2e hands prijzen nog wat zakken. Eigenlijk is 6 of 7 honderd euro nog steeds gekkenwerk als je het nuchter bekijkt :-)

Comment

• One+ 6T iemand? Zit er serieus over na te denken..
                                    paulvh

Opel Ascona B 2.4 - Opel Astra J 2.0 BiTurbo (MY2013.5)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
                                      Dat draadje in de kofferbakhandel heb ik dus compleet gemist :-)

De X vind ik momenteel op zich ook de interessantste iPhone omdat het scherm groot is, de buitenkant naar verhouding niet. En vanwege de dubbele lens op de camera. Of het nou een retina of een o-led scherm is boeit me verder niet. Alhoewel ik wat huiverig ben voor o-led omdat die bij mijn Samsung S3 en S7 inbrandden als de hel. Je kunt precies zien wat de schermindeling van 'Here' is, ongeacht wat mijn telefoon eigenlijk probeert af te beelden :-) Met een nieuwe mobiel dus wellicht beter om de oude nog voor navigatie te gebruiken. Wellicht ook nog even wachten tot de 2e hands prijzen nog wat zakken. Eigenlijk is 6 of 7 honderd euro nog steeds gekkenwerk als je het nuchter bekijkt :-)
                                      Ik heb dus een XR en die kost tegen de 800 euries. En dat is dan de cheapo-iphone :-)
                                      Ik heb hem op basis van deze uitgebreide review gekocht:

https://www.theverge.com/2018/10/23/...-battery-price

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door paulvh Bekijk bericht
                                        One+ 6T iemand? Zit er serieus over na te denken..
                                        Dat lijkt mij momenteel de beste foon voor een normale prijs.

Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

• Ook een XR gekocht, dikke prima.

Mede nerd collegas met x en xs waren zelfs enthousiast en lcd vs oled is verwaarloosbaar.
                                          Not driving your car, as you plan on keeping it looking good for the next owner, is like not shagging your girlfriend as you're saving her for her new partner

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                            Samsung galaxy s7 edge van het werk, circa 2 jaar oud. Vertoont ineens een verticale rose lijn op het scherm. Blijkt een veel voorkomend issue maar met de via Google gevonden oplossingen krijg ik het niet weg.

Is van het werk dus een nieuwe halen is geen punt, maar is dit einde scherm? Of zijn er nog trucs? Rgb calibreren werkt dus niet.
                                            Bedankt nog voor jullie overweldigende steun bij deze vraag, lol.

Het is gewoon een nieuw toestel geworden, weer een galaxy s7 edge dus.
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oh, oké. Je verwacht dus van ons dat wij het werk van de Smartphone Genius (of hoe de functie ook mag heten bij die toko) gaan doen. Dacht het niet. Je hebt dus het enige juiste gedaan, en bij je werkgever aangeklopt, maar komt alsnog hier even zeuren over ons gebrek aan steun. Pffff. Sinds je je niet meer zo openlijk thuis voelt bij D66 ben je echt moreel op drift zeg.

;-))

Comment

• Ik verdenk die smartphone fabrikanten ervan dat ze die dingen riggen om na 2 jaar kaput te gaan. Zelden dat ik een telefoon meer dan 2 jaar heb gehad zonder dat er toen allerlei issues waren.
                                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Ik heb mijn Iphone 6S, 3 jaar en 1 maand gebruikt en eigenlijk nooit problemen gehad.
                                                  Ja, de accu was iets minder geworden, maar nooit vervangen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Alleen ervaring met Samsung. 2012 tot 1016 een S3 gehad. Dat ding doet het nog steeds prima, trouwens. Alleen de accu begint wat minder te worden maar dat is zo te verhelpen indien nodig.

Van 2016 tot nu een S7. Ook zonder problemen, behalve dan dat die uit de houder op mijn fiets is gevallen. Daar kunnen glazen voor- en achterkant niet echt goed tegen. En na reparatie wordt de achterkant spontaan, maar buiten garantietijd, weer craquelé door spanning die het frame er op zet. En aan de voorkant begint de zwarte 'bezel' los te laten van het glas wat dan weer een steeds groter wordende vlek in parelmoer tot gevolg heeft. :-)

Als het glas nog goed zou zij zou ik er nog wel een tijd mee door kunnen. Kan het (nu inclusief frame) laten repareren voor €167 maar dan is het nog steeds niet waterdicht, want een gerepareerde smartphone is schijnbaar per definitie niet meer waterdicht. De mijne zeker niet :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                      Ik verdenk die smartphone fabrikanten ervan dat ze die dingen riggen om na 2 jaar kaput te gaan. Zelden dat ik een telefoon meer dan 2 jaar heb gehad zonder dat er toen allerlei issues waren.
                                                      Ja bij jouw toestellen zitten na 18 maanden alle toegangspoorten vol met lauwe but natuurlijk!
                                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik was nog even in de verleiding om van de actie van Sony gebruik te maken en een Xperia XZ3 aan te schaffen nu je er t/m morgen nog een fraaie hoofdtelefoon van een paar honderd euro bij krijgt. Toch maar niet gedaan omdat ik er niet van overtuigd ben dat dat het fijnste toestel is voor mij.

Comment

• Ik ben nu aan mijn tweede Xperia. Wel fijne toestellen.
                                                          Plus die Sony hoofdtelefoons zijn ook wel ok :)
                                                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                            Ik verdenk die smartphone fabrikanten ervan dat ze die dingen riggen om na 2 jaar kaput te gaan. Zelden dat ik een telefoon meer dan 2 jaar heb gehad zonder dat er toen allerlei issues waren.
                                                            samsungs worden (expres?) trager.
                                                            2012 - 14: S3, ging wel, slowdown, naar doet het nog steeds, is reserve- en gps/map/tracker.
                                                            2014-16 : s5: ging steeds trager, maar sinds reset in gebruik bij oma. gaat wel.
                                                            2016-18 : S7: slowdown...
                                                            straks waarsh een S8 (smaller, en in spec maar heel weinig trager dan de S9)
                                                            of toch eentje met minder bloatware...?
                                                            pixel?
                                                            oneplus ?
                                                            It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

Working...
                                                            X