Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Google net zo eng als Microsoft

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Google net zo eng als Microsoft

Wat mij opviel bij mijn Gmail account is dat bij het openen van een e-mail bericht de banner ernaast altijd gevuld wordt met content gerichte reclames.

Zo kreeg ik van een vriendin wat foto's van haar vakantie in Zwitserland en prompt werd de banner ernaast gevuld met vakanties en vliegtickets naar zwitserland.

Ik had nog hoop dat Google de beleefdheid zou opbrengen om alleen de header te lezen. Als test vroeg ik mijn lieftallige vrouw mij een testmailtje te sturen met een blanco header, maar met bepaalde woorden in de body.
    Helaas, bij het openen van het mailtje stonden er in de banner reclames die duidelijk van de inhoud waren afgeleid. M.a.w. Google leest de inhoud van je mailtjes en past daar haar banners op aan.

Het zal wel naïef zijn, maar ik had niet verwacht dat een bedrijf als Google zó ver gaat.
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Dit is toch al zo lang bekend.

Google Adwords is ALTIJD gebaseerd op de inhoud van de pagina, waarin de banner getoond wordt.

De grote vraag is nu: wat doen ze met al die Adword resultaten? :)
    Officieel is het vluchtige informatie. Er wordt volgens Google niets gelogd. Enkel een teller, die bijhoudt hoe vaak een bepaalde reclame getoond is, niet waar deze getoond is.
    Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Op privacygebied weet Google meer dan Microsoft denk ik. Niet alleen op gebied van Gmail hoor, want elke zoekopdracht die je doet slaan ze ook op (als je uitgelogd bent op Google dan zal het wel op basis van IP zijn).
      Wat dacht je van Adwords (tekstuele advertenties) die je op veel sites ziet terugkomen, ook die worden opgehaald bij Google. In hoeverre 'jij' dan bekend bent weet ik niet, maar theoretisch kunnen ze al die zaken aan elkaar knopen en weten ze op welke sites je komt, al is het maar op basis van IP.
      Ohja, ze rijden tegenwoordig ook al rond met camera-auto's door je woonwijk :)

Comment

... en hebben sinds dit weekeinde ook een eigen satelliet rondvliegen :)

http://tweakers.net/nieuws/55545/sat...at-zorgen.html
        Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Ze weten waar je huis woont en je bed slaapt!

Google is 100x erger kwa vergaren van persoons informatie dan Microsoft ooit zal zijn...

Comment

clusty.com gebruiken
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ze beloven beterschap:
              Google heeft meer privacy toegezegd aan gebruikers van zijn zoekmachine en van de nieuwe Chrome-browser. Zo worden searchlogs na negen in plaats van achttien maanden geanonimiseerd, en Chromes omnibox-gegevens na een etmaal.
              When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk bericht
                Tja, een monopolist die beterschap belooft?
                Je bedoelt dat ze een charm-offensief zijn gestart; dat is wel wat anders.
                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Dit lijkt me ook een goede reden om geen telefoon met Android te willen hebben. Tis wel interessant om te zien hoe de octopus Google langzaam maar zeker zijn tentakels steeds verder uitsteekt en het tot op heden weinig stof heeft doen opwaaien...
                  Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                    Wat mij opviel bij mijn Gmail account is dat bij het openen van een e-mail bericht de banner ernaast altijd gevuld wordt met content gerichte reclames.

Zo kreeg ik van een vriendin wat foto's van haar vakantie in Zwitserland en prompt werd de banner ernaast gevuld met vakanties en vliegtickets naar zwitserland.

Ik had nog hoop dat Google de beleefdheid zou opbrengen om alleen de header te lezen. Als test vroeg ik mijn lieftallige vrouw mij een testmailtje te sturen met een blanco header, maar met bepaalde woorden in de body.
                    Helaas, bij het openen van het mailtje stonden er in de banner reclames die duidelijk van de inhoud waren afgeleid. M.a.w. Google leest de inhoud van je mailtjes en past daar haar banners op aan.

Het zal wel naïef zijn, maar ik had niet verwacht dat een bedrijf als Google zó ver gaat.
                    From GMail Terms of Service:

Google Mail serves relevant ads using a completely automated process that enables Google to effectively target dynamically changing content, such as email. No human will read the content of your email in order to target such advertisements or other information without your consent, and no email content or other personally identifiable information will be provided to advertisers as part of the Service.
                    Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                    Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

...en vandaag ligt mijn GMail eruit. Ik krijg de melding "We're experiencing technical difficulties that might prevent your mail from being sent and received." dat is al meer dan wanneer Hotmail er uit ligt, maar voorlopig is Google dus niet alleen net zo eng, maar ook net zo onbetrouwbaar als Microsoft.
                      Last edited by iOnline; 15-09-08, 12:53.
                      Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

*schop*

Hoezo zoekmachine? Google zit echt overal in!

Google plans new mirror for cheaper solar power

Google is disappointed with the lack of breakthrough investment ideas in the green technology sector but the company is working to develop its own new mirror technology that could reduce the cost of building solar thermal plants by a quarter or more.

Google in late 2007 said it would invest in companies and do research of its own to produce affordable renewable energy within a few years. The company's engineers have been focused on solar thermal technology, in which the sun's energy is used to heat up a substance that produces steam to turn a turbine. Mirrors focus the sun's rays on the heated substance. Google is looking to cut the cost of making heliostats, the fields of mirrors that track the sun, by at least a factor of two.

Google hopes to have a viable technology to show internally in a couple of months. It will need to do accelerated testing to show the impact of decades of wear on the new mirrors in desert conditions.

Another technology that Google is working on is gas turbines that would run on solar power rather than natural gas, an idea that has the potential of further cutting the cost of electricity, the company says.
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Komt door de Co2 belasting die zij op die manier kunnen compenseren. Die Google servers draaien (nu nog) niet op lucht... Ze zijn een flinke grootverbruiker. Door te investeren in zonne energie hebben ze daar zelf een flinke machtspositie, waardoor ze flink de druk kunnen opvoeren om dit soort ontwikkelingen te versnellen. Daardoor hopen ze sneller aan goedkopere zonne energie te komen en daarmee Co2-voordelen behalen. Middels Co2 handel/belastingen/subsidies/energiekosten reduceren is er voor Google een grote slag te maken. Zo zie je maar hoe je succes behoorlijk divers en intensief wordt, om te continueren.

Zie 't als een autofabrikant die bekend stond om dikke benzineslurpers en nu alleen maar Label-A auto's aan het promoten is.

Of een energiebedrijf dat geld verdiende aan het verkopen van energie en nu alleen maar reclame maakt om het ZUINIGER aan te doen.

Het zijn van die 'voordelen' die het Kyotoprotocol onze aarde heeft gebracht. Op zich vind ik 't in grote lijnen positief, want het maakt ons in rap tempo minder afhankelijk van olie.

Comment

Tja ander punt is natuurlijk ook dat op termijn met het opraken van de olie deze technologie gewoon goedkoper is of wordt. Dan is het handig om al ervaring te hebben. Overigens zijn deze solar power towers bijzonder efficient en staan er al een aantal in Spanje en worden deze uit de grond gestampt omdat ze niet duur zijn om te bouwen en niet complex om te onderhouden.

Zie ook http://news.cnet.com/8301-11128_3-10228786-54.html

Wegens zero emissions en geen vervuilende stoffen (olie) die kunnen lekken is zo'n centrale ook geen aanslag op het land. Na afloop kun je de zaak gewoon afbreken (normaal gebouw) en de heliostaten (spiegels) zijn natuurlijk helemaal simpel om te ontbinden.

De typische tegenargumenten zoals "ja maar wat doen we in de nacht" worden gedeeltelijke ontkracht door met de warmte sodium te verwarmen wat dan -later op de dag- gebruikt kan worden om water te verhitten tot stoom wat dan een turbine kan aandrijven.

Denk aan het enorm verwarmen van een groot zwembad ; de volgende dag is dat nog steeds warm, zeker als je 't zou isoleren. 't Vloeibare sodium wordt natuurlijk verhit tot ver boven de 100 graden zodat 't later nog steeds water kan verhitten tot stoom. Gelukkig is er in de nacht veel minder stroom nodig.

Op grotere schaal zou je kunnen denken aan 'waterbekkens vol' met vloeibare sodium (met een hoge temperatuur) die dagen of weken of misschien wel maanden later gebruikt kan worden om een stoomturbine aan te drijven.

Overdimensionering kan 't effect van minder zonuren in de winter compenseren. In de zomer kan de overcapaciteit worden geexporteerd (of worden ingezet voor prettigere leefomstandigheden ; aircos).

Comment

Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎