Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD brander doet nie werk nie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• DVD brander doet nie werk nie

Mijn thuis-PC is al een oudje, maar doet het eigenlijk nog prima waarvoor ik hem gebruik. Hij is niet al te snel, maar e-mail en een beetje surfen alsmede hier en daar wat downloaden lukt best.

Ik mag graag series downloaden en daar dan DVD's van fikken om beneden op de TV te kijken, comfortabeler dan hierboven in het kantoortje.

Alleen nou werkt m'n brander niet meer. 't Is een NEC DVD Writer 1300 of zoiets. Volgens apparaatbeheer werkt het ding zonder fout. De meest recente firmware geflasht, maakt geen zak uit: de DVD's werken niet. Hij brandt dus een DVD/CD-rom, maar vervolgens is die "leeg". Je ziet dat-ie gefikt heeft, maar geen van de twee spelers (de writer en de standaard DVD-lezer) bespeurt er enige bestanden op. Beide spelers lezen overigens wel andere DVD's/CD-roms.

Er gaat dus iets mis met het fikken. En wel met allerlei programma's: Nero, DeepBurner, CD BurnerXP, noem maar op. Niks werkt.

"Huh", is dus de vraag. Hoe kan ik er achter komen of het op te lossen is? Ik weet dat een nieuwe brander niet veel kost, maar de PC is wel weer zo oud dat ik eigenlijk geen zin meer heb in knutselwerk, dan koop ik liever een nije.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

"burn" ipv "test run" kiezen ;-)

Comment

Behoorlijk kansloos, op een forum vragen waarom je DVD-brander het niet doet ;p

Mijn advies: zet het ding over in een andere computer (mits aanwezig) om te kijken of hij het dan wel doet.

Indien wel: Lekker laten zitten in die computer.

Indien niet: Hardware defect dus nieuwe kopen.
      Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Probeerde laatst ook 'Busty World IV' op DVD te fikken maar het bestand was te groot :-)
        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

't Is inderdaad net één niveautje onder "debatteren met een milieu-evangelist", qua kansloos. :)

Maar hier op Gummen zitten veel script mon- euh, mensen in de IT, en die willen nog wel eens goede tips hebben.
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Gewoon nieuwe kopen, maar als het kan zonder een draadje "Enquête: Gloep Eén Luts DVD brander Poll XVIII" te starten
            When men were men

Comment

De film 'Backdraft' op DVD branden zal denk ik geen probleem zijn.

Comment

:):):)

Nou OK, als dat de conclusie is dan is dat zo, maar wie weet is er een gouden tip die ik over het hoofd zie.
                Mini Cooper Clubman
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
                  Ik schijt gewoon op ALLE IT'ers. Stelletje over het paard getilde script monkeys die voor een 20 PK sterkere TDI wisselen van baas zoals een ander een nieuwe broek aantrekt.

Nog een internet-bubble-burst graag!

:)
                  Aan de achterkant van je PC, bij de voeding, zit zo'n rood knopje. Die moet je omzetten en je PC weer aanzetten. Dan doet 'ie het weer!
                  Dat is voor het aantal burn-flops/s, die staat te hoog bij jou.

;-)
                  Last edited by Arjan; 19-09-08, 12:09.

Comment

lol

Comment

Ook even de koelfan eruit schroeven, dat brandt wat sneller :0) Satire !

Comment

Zegt de man die z'n laptop gebruikt om een sigaar aan te steken.... ;-)
                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                          Alleen nou werkt m'n brander niet meer. 't Is een NEC DVD Writer 1300 of zoiets.
                          Het is toch niet zo'n DVD recht-uit brander? Want die staan bekend om hun kuren. Dan moet je de RWD-driver updaten. Die is te vinden op een vage site van de beierse afdeling van Microsoft. Je weet wel, Beierse Microsoft Werke. Daar staat ook meteen een update voor je pc's klaar, met extra chips. Heeft Harry ook al toegepast in zijn PaprikaComputer. Kwestie van de juiste soort uitzoeken. Ik geloof dat bij jou de bolognese-versie wel in smaak zal vallen.
                          When men were men

Comment

*mental note: niet meer zo vaak script monkeys afzeiken* :)
                            Mini Cooper Clubman
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik zou zo een vraag eerder op tweakers.net gooien.

Daar heb je meestal nerds die om de minuut zitten te F5en om een topic te beantwoorden.

:p

Comment

De categorie 'best wel knullige vragen' kun je beter hier stellen dan op Tweakers.

Ik zou het overigens niet weten, meneer B. Testen in een ander apparaat, zoals hierboven al werd geopperd. Desnoods voor 20 euri een andere halen, een andere met hele pc eromheen kan ook :p
                                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe2 Bekijk bericht
                                  De categorie 'best wel knullige vragen' kun je beter hier stellen dan op Tweakers.

Ik zou het overigens niet weten, meneer B. Testen in een ander apparaat, zoals hierboven al werd geopperd. Desnoods voor 20 euri een andere halen, een andere met hele pc eromheen kan ook :p
                                  Dat klopt idd, die F5ers staan te popelen om je uit te leggen dat je eerst zelf op zoek moet gaan naar oplossingen.

Misschien linkie naar gummen topic genoeg?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                                    Behoorlijk kansloos, op een forum vragen waarom je DVD-brander het niet doet ;p

Mijn advies: zet het ding over in een andere computer (mits aanwezig) om te kijken of hij het dan wel doet.

Indien wel: Lekker laten zitten in die computer.

Indien niet: Hardware defect dus nieuwe kopen.
                                    Was trouwens serieus bedoeld advies. :)

Comment

Working...
                                    X
                                    😀
                                    🥰
                                    🤢
                                    😎
                                    😡
                                    👍
                                    👎