Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het `thee over je laptop` draadje :-(

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Het `thee over je laptop` draadje :-(

Hoe een middagje thuiswerken eindigt in een hoop misere... Mijn vrouw laat zojuist haar (uiteraard bomvolle) kop thee over mijn zakelijke laptop vallen.

Die ging vanzelf uit, en doet nu niet veel tot niets meer. Ik laat hem maar een nachtje drogen. Doet ie het morgen niet, dan gaat ie naar de reparateur.

Iemand tips?

Ondersteboven op de verwarming leggen?
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Er iig wat wiedergutmachungseks uitslepen lijkt me :-)
      fka v164

Comment

Opschroeven en droogföhnen
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Step1
          Shut down the computer immediately.

Step2
          Wipe up any liquid. Tilt the computer to the side to drain any liquids.

Step3
          Remove any removable parts from the laptop, including the power cord, printer and mouse cables, the floppy drive, CD drive, modem cards and battery. Do not disassemble the laptop body to remove internal parts.

Step4
          Once the parts are removed, gently lift the computer and turn it to the side and upside down to drain any liquid. Tilt the computer in a variety of directions to verify that there are no pools of liquid lurking, but be careful not to shake it or handle it roughly.

Step5
          Repeat with the floppy drive and other removable parts.

Step6
          Use a hair dryer on a cool setting to dry the laptop and its parts if you can.

Step7
          Allow the computer and its removable parts to dry for 24 hours before you reassemble it and turn it back on. (If you are under a tight deadline, let the laptop dry for at least an hour before you reassemble it.)

Step8
          If the computer does not work properly or does not turn on, bring it to a computer repair professional, although the damage might be irreparable. Spills are one of the leading causes of laptop deaths.

van http://www.ehow.com/video_113626_cle...op-spills.html

Mijn IBM/Lenovo laptop heeft overigens iets van afvoerkanalen, misschien die van jou ook?

Comment

Step1
            Tell your wife to shut up immediately.

Step2
            Wipe up any liquid. Tilt your wife to the side to drain any liquids.

Step3
            Remove any clothing and accessories from your wife, including pants/skirt, underwear, socks, jewelry, glasses and shoes (high heels can be left on). Do not disassemble her body to remove internal parts.

Step4
            Once she is undressed, gently lift her up and turn her to the side and upside down to drain your liquids. Take her in a variety of directions and positions to verify that there are no pools of liquid lurking, but be careful not to shake her or handle her roughly.

Step5
            Clean up with her clothes and other removable parts.

Step6
            Use a hair dryer on a cool setting to dry your wife and her parts if you can.

Step7
            Allow your wife and her clothes and other removable parts to dry for 24 hours before you turn her back and mount her again. (If you are under a tight deadline, let her dry for at least an hour before you take her.)

Step8
            If your wife does not work properly or does not turn on, bring her to a computer repair professional and tell her to pay his bill, although the damage to your marriage might be irreparable. Spills are one of the leading causes of dead marriages.
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Heet water er meteen adat het grbeurd is kan helpen. Het spoelt de rotzooi weg en verdampt meteen. Maar zelfs als je hem weer aan de gang krijgt, een lang leven zal het ding niet meer beschoren zijn, aangezien de printplaten e.d. gaan oxideren.

Comment

Lol @ Brun!
                Was het smaakjesthee met suiker?
                Suiker gaat problemen geven.

Ja, de meeste Lenovo's hebben daar een afvoer systeempje voor, ik durf het alleen niet te proberen.

Suc6!

Jacco

Comment

Cola is ook erg fijn. Een dag of twee later blijven de toetsen ineens onderin vastplakken. Eigenlijk vreemd dat zo'n computer er gelijk mee stopt. Als het zout water zou zijn lijkt het me goed verklaarbaar.

Maar goed, beste is dan dus: gelijk ondersteboven leggen, snoeren eruit, accu eruit.
                  Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Update: De LT heeft vanavond op een droger gestaan (lekker warm). Heb hem zojuist ff aangezet (kon niet wachten) en warempel, de laptop kwam tot leven! Op laten starten en gelijk maar weer uitgezet. Aangezien ik morgen toch niet van plan was om te gaan werken (dag van de duitse eenheid !) probeer ik het maandag wel verder. Met een beetje geluk kan ik iig een laatste back-up maken, met heel veel geluk doet dit beestje het nog een maand, daarna begin ik bij een andere werkgever en krijg ik een nieuwe.

Comment

Ik zou meteen de harddisk eruit halen en die aan een andere pc leggen. Niet gaan kloten met nogmaals opstarten en hopen dat hij fatsoenlijk in het netwerk komt.
                      Externe schijf eraan lijkt me ook een risicovolle operatie. Moet je op windows en de verzopen hardware vertrouwen dat de data wel goed op de externe schijf wordt geschreven.
                      When men were men

Comment

So far so good. Laptop draait nu een uur, alles lijkt `tadelos` te werken. Backups gemaakt (bewaar altijd een oudere versie, dus mochten ze niet goed zijn, dan heb ik de oudere versie nog).

Comment

Overigens was het vanochtend wel 1 januari 2002 :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                            Er iig wat wiedergutmachungseks uitslepen lijkt me :-)

Tjee, sommige komen toch echt veel (sex) tekort ;)
                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Je hebt seks en je heb sex :-)
                              fka v164

Comment

Nog even wat extra credits voor brun. Geniaal weer!

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎