Ik zoek een WMP-alternatief die zo licht mogelijk draait (weinig geheugen nodig) en toch lekker snel en soepel werkt. Suggesties?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Windows Media Player alternatief
Collapse
X
-
VLC is de absolute koning.
Nee echt.
Slotje. :)Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
* Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
* Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.
Comment
-
Inderdaad, VLC-player of the Core Media Player. Geen geklooi met codecs, speelt praktisch alles en gebruikt véél minder CPU dan Windows Media Player. Ook de mogelijkheid om eventueel FLV-tjes binnen te halen is praktisch.
Dat gezegd hebbende vind ik de library manager van de Windows Media Player weer helemaal top. Je gooit al je MP3-tjes in een folder of sub-folders en Windows Media Player zoekt uit welk nummer van welk album komt, zoekt het hoesje er bij en eventueel kun je de boel zo instellen dat alle MP3-tags automatisch ge-update worden met de juiste gegevens. Dat maakt het weer makkelijk wanneer je de files gebruikt op een ander medium zoals de autoradio of een mp3-speler. Ik heb mijn complete DVD/DivX/MP3 collectie nu zo geordend dat ik virtueel door de CD of DVD hoesjes kan bladeren wanneer ik een los nummer, CD of DVD zoek. Ziet er i.m.h.o. een stuk professioneler uit dan bij de andere players.
Wanneer je de tijd hebt om wat codecs die niet standaard in WMP zitten te installeren en een computer hebt met voldoende power, dan zou ik toch de Windows Media Player verkiezen.Iedereen heeft recht op mijn mening!
Comment
Comment