Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPod

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• iPod

Begin oktober uitgekomen, eergisteren besteld bij de online Apple Store en vanmorgen geleverd, de Ipod Touch 2G.

Learn how to set up and use your iPod touch. Find all the topics, resources, and contact options you need for your iPod touch.

Eigenlijk een Iphone zonder belfunctie. 16GB versie gekozen, 2G heeft nu een speakertje en volumeknopjes.

Internet/mail/Maps via Wifi, werkt vlekkeloos. Leuk is ook om games te spelen die gebruik maken van de motion sensor die automatisch het beeld portrait/landscape zet. Maar het belangrijkste, muziek, podcasts en video werken super.

Heel mooi speledingetje :-) Kan straks mooi gekoppeld worden aan de Arcam Solo Mini in combinatie met de Arcam rDock. Even sparen nog :-)

Attached Files
    Last edited by Arjan; 17-10-08, 13:14.

Weer zo'n veschrikkelijk hebbeding...

ik doe het niet, ik doe het niet.... De Video gebruik ik alweer máánden niet dus... Ik zie ook dat er een Generatie 3 is. Hoe zit dat? *is dus iPhone*

Zag onlangs een witte Monster op de A16. Je ziet overigens het meest matzwarte; zondag nog een paar naast elkaar geparkeerd in HvH.
    Last edited by NoTVR; 17-10-08, 13:54.
    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Itouch is koel inderdaad! Externe volume knop is erg handig, alhoewel ik ook een forward/reverse knop wel mis op mijn eerste Itouch.

Vergeet niet Dynolicious te downloaden :-) Dat Apple Poker spel is ook lollig.
      Last edited by Martijn; 17-10-08, 14:51.
      Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Mooi ding..., ik ben ook zeer tevreden over mijn iPhone...

Als game is Asphalt 4 wel aan te bevelen, simpel racespelletje, maar wel leuk omdat je de auto's kan besturen door de motiondetector van de iPod/Phone...

Welk spelletje is die pokergame? Ziet er wel leuk uit..., gaat 'ze' ook nog uit de kleren, of?

;-))
        "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Ik ben zelf nog niet onverdeeld positief over mijn iPhone, maar het is verder wel een mooie gadget. Ik ben zelf geen 100% liefhebber van touchscreen bediening eigenlijk.

Probeer maar eens een mailtje te deleten, juist omdat je het niet wilt lezen.

Comment

Ik vind de iPhone als telefoon erg prettig. Een stuk beter dan het brakke Windows Mobile, dat gewoon voor PDA's is. Met het touchscreen heb ik geen problemen, al blijft het met SMSen wat minder handig (zeker met dat irritante woordenboek in de iPhone). Er valt verder wel mee te leven. De extra sofware ervoor is soms wel leuk en makkelijk te installeren.

Het grootste probleem vind ik dat de iPhone zakelijk slecht te gebruiken is. Vooral de agenda is erg beperkt in gebruik. Geklooi met meerdere agenda's is lastig. Bovendien kun je slechts één Exchange-account gebruiken.

De iPhone bevalt mij verder goed hoor (op sommige/meeste vlakken zeker een vooruitgang tov Windows Mobile), maar Apple laat wat steekjes vallen en door hun stricte beleid op software 'hang' je. Een meer open structuur zou dat oplossen. Als je exact volgens hun manier gaat werken, dan is het fijn, maar als hun manier voor jou niet de ideale oplossing is dan heb je pech.

Ik heb een iPhone G3 en Macbook Pro. Beide erg mooie en fijne producten. Maar Apple is toch niet echt het merk voor mij denk ik. Hun nieuwe Macbook Pro en Cinema Display heeft zo'n glossy oppervlak. Ik vind dat echt helemaal niets (net als elke andere ontwerper die serieus met kleuren bezig is). Toch heb je die keus nu niet meer en kun je bij Apple geen scherm meer krijgen dat gewoon mat is. Voor mij is glossy echt geen optie. Ik zie volledig overstappen dus niet gebeuren. Het is jammer dat je die flexibiliteit niet hebt bij ze, je moet op hun manier werken en dan werkt het wel goed... maar als het je niet 100% aanstaat dan is er geen alternatief.

Verder irriteer ik mij ontzettend aan die Apple-fanboys. Wat een kortzichtige lui zijn dat. Verschrikkelijk. Deed ik al voor ik het spul kocht maar het is alleen maar erger geworden. Laatst met dat glossy gebeuren weer in zo'n discussie gekomen, gaan er van die klojo's je vertellen dat het glossy wel meevalt en niet zo erg is als ik denk. WTF. Dat bepaal ik zelf wel, voor mij is er simpelweg niet mee te werken. Ongeacht de beslissing van Apple staan die mannetjes er volledig achter. Volledig blindgemaakt voor nadelen door de marketingafdeling van Steve. Best triest.
            Last edited by Tom; 17-10-08, 21:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
              Probeer maar eens een mailtje te deleten, juist omdat je het niet wilt lezen.
              Da's juist handig:
              Mail > rechtsboven 'edit' > links de mailtjes aanvinken > delete ;)

Comment

Dames....dit topic gaat over de iPod. ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
                  Dames....dit topic gaat over de iPod. ;-)
                  Mensen denken gewoon dat jij een iPhone hebt! En dan zijn ze verbaasd dat jij er niet mee kan bellen! :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
                    Da's juist handig:
                    Mail > rechtsboven 'edit' > links de mailtjes aanvinken > delete ;)
                    Het kan zelfs nog makkelijker: In de maillijst schuif je met je vinger van links naar rechts of andersom...
                    Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet 130 sport 2006
                    Lancia Thema 8.32 1988
                    Bimota SB6 1995
                    Suzuki GSX-R750 1985
                    Suzuki GSX-R750 1985
                    Suzuki GSX-R50 1987

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Bean Bekijk bericht
                      Het kan zelfs nog makkelijker: In de maillijst schuif je met je vinger van links naar rechts of andersom...
                      Inderdaad, werkt op de Ipod Touch ook op die manier. Hoef je dus niet eerst het mailtje te openen.

Comment

Weet je Tom, Apple heeft denk ik niet voor niets een behoorlijk afgesloten systeem gemaakt. Alles is vastgelegd over hoe het er uit moet zien. Voor de tweakers is dit natuurlijk een nachtmerrie maar voor de gewone gebruiker is dit nu denk ik de meerwaarde van Apple producten. Omdat alles zo vast is voorgeschreven kunnen absolute computer n00bs er redelijk eenvoudig mee overweg. Moet je voorstellen dat mijn 4 jarige dochter gewoon de iPhone al behoorlijk goed kan bedienen en zelf film opstart op dat ding! Is echt een bizar gezicht maar heel erg grappig. Nu zit ze achter X-plane en crashed natuurlijk nog de hele tijd :-).

Ik zelf heb geen moeite moet die glossy schermen sterker ik vind de helderheid erg prettig. Heb zojuist voor onze zaak 5 (!) glossy schermen gekocht (2 MB's, 1 iMac en 2 Cinema displays) maar voor mijn vrouw als fotograaf zijn ze niet handig. Ik denk dat zij wel altijd achter een Lacie blijft zitten. Nu nog een 22" CRT maar volgend jaar hoop ik een 24" LCD. Ieder zijn ding zeg maar.
                        Last edited by AJB; 18-10-08, 14:26.
                        Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AJB Bekijk bericht
                          Weet je Tom, Apple heeft denk ik niet voor niets een behoorlijk afgesloten systeem gemaakt. Alles is vastgelegd over hoe het er uit moet zien. Voor de tweakers is dit natuurlijk een nachtmerrie maar voor de gewone gebruiker is dit nu denk ik de meerwaarde van Apple producten. Omdat alles zo vast is voorgeschreven kunnen absolute computer n00bs er redelijk eenvoudig mee overweg.
                          Ik vind het opzich ook prettig hoor, het heeft zeker zijn voordelen. Maar ook nadelen, en aangezien je relatief veel betaald is dat soms jammer, want technisch gezien is het allemaal geen probleem alleen Apple heeft zo zijn beperkingen.
                          Ik zelf heb geen moeite moet die glossy schermen sterker ik vind de helderheid erg prettig. Heb zojuist voor onze zaak 5 (!) glossy schermen gekocht (2 MB's, 1 iMac en 2 Cinema displays) maar voor mijn vrouw als fotograaf zijn ze niet handig. Ik denk dat zij wel altijd achter een Lacie blijft zitten. Nu nog een 22" CRT maar volgend jaar hoop ik een 24" LCD. Ieder zijn ding zeg maar.
                          Precies, maar vind je vrouw het niet raar dat Apple zoiets doet? Eerst had je de keuze bij de Macbook Pro of je glossy of mat wilde. Kosteloos. Dat was prima. Nu zijn alle schermen bij Apple glossy. Ook de Cinema displays. Ik vind het raar aangezien er best wat vormgevers en fotografen Apple's op een professionele manier gebruiken. Op de meeste Apple-sites stond ook aardig wat kritiek deze week. Ik hoop dat ze erop terugkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
                            Ik vind het opzich ook prettig hoor, het heeft zeker zijn voordelen. Maar ook nadelen, en aangezien je relatief veel betaald is dat soms jammer, want technisch gezien is het allemaal geen probleem alleen Apple heeft zo zijn beperkingen.

Precies, maar vind je vrouw het niet raar dat Apple zoiets doet? Eerst had je de keuze bij de Macbook Pro of je glossy of mat wilde. Kosteloos. Dat was prima. Nu zijn alle schermen bij Apple glossy. Ook de Cinema displays. Ik vind het raar aangezien er best wat vormgevers en fotografen Apple's op een professionele manier gebruiken. Op de meeste Apple-sites stond ook aardig wat kritiek deze week. Ik hoop dat ze erop terugkomen.
                            Zoals ik al zei, mij boeit het niet dat Apple als een soort van dictator zijn systemen rgelt. Ik merk dat het (bijna) altijd erg goed werkt en dat is het enige wat me interesseert. Ik heb echt teveel gezeik gehad met windows bakken op mijn werk. Vandaar mijn bijna religieuze houding tov het werk van Apple.

En mijn vrouw. Die gebruikt die dingen alleen maar haar fotoos te bewerken. Ze haat computers. Ze weet dus ook niet dat Apple dit doet aangezien ze met die Lacie werkt. Ik heb geprobeerd dat ding in te ruilen voor een Cinema Display maar hebben we toch niet gedaan. Ik denk dat er voor haar nooit een Cinema Display komt ondanks mijn grote voorkeur voor die dingen domweg omdat ze uber mooi zijn. Maar de technische beperking van het slecht tot niet kunnen calibreren zijn idd buitengewoon droevig.
                            Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Ben nu m'n cd's opnieuw aan het importeren naar iTunes maar dan op "Apple Lossless" formaat.

Moet straks natuurlijk wel een beetje klinken op die Arcam/Dali combo ;-)

Comment

gelukkig hoor ik het verschil niet anders zou ik 30.000 nummers opnieuw moeten importeren (wat niet kan want veel van mijn colllectie is illegaal gedownload).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Bean Bekijk bericht
                                  Dat bedoel ik dus. Dat werkt voor geen meter vind ik.

@Tom: ik heb 4 accounts op mijn iPhone. 3 POP en 1 IMAP.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                                    Dat bedoel ik dus. Dat werkt voor geen meter vind ik.

@Tom: ik heb 4 accounts op mijn iPhone. 3 POP en 1 IMAP.
                                    Da's knap dan, ik heb nog geen mobiel meegemaakt waar ik makkelijker mijn email kan verwijderen. Mijn iPhone (v.1) is echt niet 'the best since sliced bread', maar die feature werkt prima vind ik.
                                    2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Het gaat niet goed, ik moet dat ding geloof ik toch hebben...

Vraag: ik heb WiFi in huis. Als ik dat ding in het dock -waar nu de iPod Video instaat- stop, heb ik dan gelijk internetradio via mijn installatie?

Antwoord: "Ja man, uit welke eeuw kom jij?"
                                      Antwoord: "Nee, want...."

Laatste antwoord zou mijn gang naar de Store nog kunnen tegenhouden...

Comment

Tuurlijk! Je installeert de gratis Tunin.fm app: http://w3.tunin.fm/

En gaan :-)

Comment

Da's dan weer wat geld minder...

Maar ho... ik zie iets over belminuten. Het gaat om thuis, via mijn internetverbinding. Of is die vraag zo simpel dat 'ie niet meer te begrijpen is in dit tijdperk;-)
                                          Last edited by NoTVR; 22-10-08, 17:33.

Comment

Belminuten? De Ipod Touch kán niet eens bellen, zit alleen WiFi op.

Er is wat ruis in dit topic van Iphone gebruikers :-)

Comment

Dus hij ontvangt de radio alleen bij de McDonalds.... fijn!

Comment

Voor radio kan je beter StreamItAll (iTunes link) of FlyCast (iTunes link) gebruiken. Heb je volgens mij bij elkaar 100-den stations van over de hele wereld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
                                                  Belminuten? De Ipod Touch kán niet eens bellen, zit alleen WiFi op.

Er is wat ruis in dit topic van Iphone gebruikers :-)
                                                  Wat!? Je kan er niet eens mee bellen?

Je bent genept man!

Comment

Bellen? Daarvoor heb je toch een telefoon die je kunt laten vallen, en waarvan je ieder jaar een nieuwe krijgt?

Ik gebruik de notebook nu ook wel als tuner, ook met iTunes, maar dat is toch wel omslachtig. Als ik Kink Classx op de iTouch kan 'ontvangen' ben ik al redelijk tevreden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                      Da's knap dan, ik heb nog geen mobiel meegemaakt waar ik makkelijker mijn email kan verwijderen. Mijn iPhone (v.1) is echt niet 'the best since sliced bread', maar die feature werkt prima vind ik.
                                                      Die met je vinger naar rechts schuiven resulteert bij mij vaak in dat hij het mailtje alsnog opent. Is niet de bedoeling natuurlijk. Wat ik nu doe is met de menu-optie bovenaan de mailtjes selecteren die ik wil wissen en dat werkt wel helemaal prima. Dat is nu de oplossing dus.

Comment

@Arjan : wat kost dat ding? En kun je echt een beetje normaal internetten?
                                                        Op marktplaats staan trouwens al ladingen van die ipod touches vanaf zo'n 150 euro voor 8gb versie. Is wel de oudere, maar maakt dat uit?

Kortom : is dat ding handig om te emailen (via webmail!) en om te posten op Gummen? :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Werkt prima Harry, 16Gb versie (middelste zeg maar) kost 279 euro.

Ouwe G1 meuk van marktplaats met oude firmwares? Kan ook, succes er mee ;-)

Comment

@Harry,

ja en ja. Maar ik zou op Marktplaats heel erg oppassen aangezien er erg veel fraudeurs tussen zitten.

Comment

lol, oke. Dus gewoon de volle mep betalen is slimmer? :-)
                                                              Misschien wel beter idd, want ik zit niet zo in die goodies. Ik vind deze alleen wel leuk omdat ik die als mp3-speler kan gebruiken en ook als 'even email checken tijdens het tv-kijken'-tool.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Precies ook de reden waar ik 'm voor heb, plus agenda (net als mail ook via webmail, outlook web access in mijn geval) en tv gids checken via internet.

Zie ook de foto's uit de startpost.

Comment

Working...
                                                                X