Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

XP Antispyware 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• XP Antispyware 2009

Ok, computer is geïnfecteerd. Krijg continue meldingen dat mijn firewll uit zou staan. Plus dat ik XP Antispyware 2009 zou moeten installeren. Nou weet ik dat dat een soort spyware is, krijg het alleen niet weg. De meeste links die ik op Google krijg linken naar spam-sites. AntiVir/EMCO Malware destroyer geeft wel meldingen maar het gaat niet weg.

Ideeën?
    2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Hitman pro ???
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Nu lijkt het wel alsof Google afgeschermd wordt oid. Zie screenshot.
      Attached Files

Comment

Dit is hetgeen wat wij bedrijfsmatig gebruikte indien weer eens een gebruiker het nodig vond deze rommel te 'installeren' want tja, zijn pc was besmet hoor!

Protect your home and business PCs, Macs, iOS and Android devices from the latest cyber threats and malware, including ransomware.

Download link: http://www.download.com/Malwarebytes...=dl&tag=button

Comment

Probeer eens combofix

Comment

Dank voor de antwoorden tot nu toe. Ben gelijk met HitmanPro aan de slag gegaan (moest direct naar hitmanpro.nl, google was volledig geblokkeerd). Mocht dat niet afdoende zijn ga ik met de overige tools aan de slag. Vooralsnog lijkt het erop dat ik van alles af ben.

Comment

Volgende probleem. HitmanPro 3.0 heeft alles netjes verwijderd, maar ik krijg nu de volgende errors bij het opstarten van allerlei programma (begint dus al bij het opstarten). Wat kan ik hier aan doen?

Comment

Niemand? Is heel irritant, pop up komt met het opstarten van ALLE programma's.

Comment

Kijk eens met msconfig of er rare dingen bij het opstarten staan

Comment

Ik zie geen gekke dingen

Opvallend, bij Paint krijg ik geen pop up.

Comment

Geen idee wat die dll doet. Is dat een file die hitmanpro heeft verwijderd?

Comment

Blijkbaar. Ik kan de dll niet terugvinden, ik kan die dll niet op internet terugvinden, nada.

Comment

Doe eens een SFC /SCANNOW in de command line.
                          Zie http://www.computing.net/answers/win...ge/142694.html en http://www.techspot.com/vb/all/windo...age-Error.html
                          When men were men

Comment

SFC /SCANNOW; geen resultaat, er zijn dus geen Windows files corrupt.

Het verschil met de andere meldingen voor zover ik als leek kan zien is dat deze het heeft over globalroot\systemroot\system32\etc ipv dat het een dll is die terug te vinden is in een map. TDSScfmm is niet bekend in Google, TDSS wordt echter wel in verband gebracht met Trojans.

Frustrerend is het wel. Dank voor de hulp zover, maar helaas ben ik er nog niet vanaf.

Comment

Systeemherstel geen optie??

M.vr.gr.,
                              SAnder AKA ZKH
                              Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

Maar als ik de foutmelding goed interpreteer, dan wil windows het bestand TDSScfmm.dll openen, op het moment dat er een applicatie wordt geopend/gestart. Omdat hij blijkbaar standaard voor dll's een image programma wil openen, maar dat niet kan, krijg je de foutmelding. Testje: dubbelklik eens op een andere dll en kijk of je dezelfde foutmelding krijgt. Zo ja, dan ga ik er van uit dat inderdaad een systeembestand geinfecteerd is. run
                                Verder lees ik nog op deze site dat je die SFC /SCANNOW een paar keer moet herhalen.
                                En anders deze search nalopen op mogelijke oplossingen.
                                When men were men

Comment

SFC /SCANNOW blijft geen resultaat geven na herhaling. Als ik op een andere .dll klik geeft ie eerst de error aan, vervolgens vraagt ie hoe ik de .dll wil openen (programma kiezen), dat is dus normaal.

Systeemherstel, hoe doe ik dat? [/noob]

Comment

start->programma's->bureau accessoires->systeemwerkset

Let op: in herstel punten kunnen ook wel eens virussen zitten, dan ben je weer terug bij af.

Comment

Maakt niet uit hoe ver ik terugga, als ik op 'next' druk gebeurt er niets.

Comment

Doorgaans verpruts dat "Xp Antivirusspyware troep" ook je restore points.

Ik zou je bestanden backuppen naar elders (usb stick, externe HD) en heel dat ding opnieuw installeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                                          Ik zou je bestanden backuppen naar elders (usb stick, externe HD) en heel dat ding opnieuw installeren.
                                          Ik vrees dat dat inderdaad de beste optie is...

M.vr.gr.,
                                          Sander AKA ZKH
                                          Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

Yep, kost je een avond, maar gegarandeerd resultaat. Hoe lang je nu nog zit te kloten voor je resultaat hebt, Joost mag het weten...
                                            You know that reality is immaterial

Comment

Misschien dat herinstalleren van service pack 3 nog helpt. Anders inderdaad pc herinstalleren. Dit gedoe kost allemaal veel te veel tijd. En dan weet je zeker dat je pc weer helemaal schoon is.

Comment

OK, projectje voor aankomend weekend. Moet nog wel ergens XP CD vandaan gaan halen, ik denk dat ik bij aankoop van m'n Dell zo'n 4 jaar geleden geen CD heb gekregen (kan ik me iig niet meer herinneren). Thanks voor de hulp.

Comment

Eh, dit was een hint :-). Wie heeft er nog een XP CD of waar kan ik die voor weinig vandaag halen. Ik heb namelijk een pre-installed versie op mijn Dell, en da's k*t...

Comment

Begint een erg populair virus te worden. Er zijn inmiddels ook heel veel varianten hiervan. Heb in de laatste maand dit virus al vier/vijf keer her en der van systemen lopen verwijderen

- Allereerst installeert het programma zich gewoon in c:\Program files onder zijn eigen folder. Hiervan noteer ik de naam van de .exe en de .pcl file
                                                    - Opstarten in safe mode
                                                    - Alle Run-keys op het systeem nalopen en de startup-verwijzingen naar de exe verwijderen op/voor alle users uit de registry
                                                    - In de registry zoeken naar zowel de .exe en de .cpl-naam en de naam van het programma en ook al die keys verwijderen
                                                    - Alle internet cached files verwijderen
                                                    - Systeem opnieuw opstarten en Malwayrebytes installeren en scan draaien (duurt even). Alle Trojans e.d. verwijderen
                                                    - Met je normale antivirus programma (ik gebruik zelf AVG) nogmaals een scan draaien (met de laatste update). Gegarandeerd dat die ook nog het een en ander vind. Ook al die vondsten verwijderen.

Tot nu toe werkt dit steeds goed, maar je bent wel even bezig.

Comment

*schop*

Hier maar even. Ik had zojuist ook iets vergelijkbaars als floris hierboven. Gisteren dook er een trojan op - nota bene op een onschuldige site, die van het Argentijns toerwagenkampioenschap. Ja, ik bekijk dat soort dingen. :)

Leek door Norman netjes in quarantaine gezet, maar toch maar Malwarebytes eroverheen laten lopen. Maar goed ook, want hij zat er nog. Hoe dan ook, met MWB was hij er zo af.

Start ik vanmiddag de pc weer op, blijft hij na aanmelding op een kale desktop hangen. Windows Explorer wil niet starten. Huh? Via de taskmanager dan maar. Krijg ik de boodschap: kan bestand niet vinden. Via de DOS-prompt: idem. Maar het bestand staat er wel, ik kan het verplaatsen, hernoemen, kopiëren. WTF?

Zoek me kapot op 'windows explorer doesn't start' en vergelijkbare zoektermen, maar stuit steeds op het advies repareren of herinstalleren. Ja, doei. Totdat ik op deze link stuitte:

Can't find explorer. exe or iexplore . exe when run from task manager on a Windows XP computer. This is a post worth noting. A computer...

Briljant. Beschrijft precies mijn probleem en de oplossing is simpel en werkt meteen.

Dus kunt u geen explorer.exe of iexplore.exe of firefox.exe vinden nadat een anti-malwareprogramma ijverig is bezig geweest, dit is de fix...
                                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Had afgelopen weekend iets vergelijkbaars.
                                                        Nieuwe kaarten op de TomTom gezet, wilde de pc afsluiten, krijg ik ineens meldingen van infecties.
                                                        Aangezien het al laat wa, dacht ik: "Morgen even naar kijken."

PC uitgezet en de volgende dag opgestart.
                                                        Windows startte niet meer op.
                                                        Via veilige modus met netwerkmogelijkheden opgestart.
                                                        Online virusscanner gedraait, die vond het een en ander.
                                                        De virusscanner op m'n pc gedraait, anti-spyware proggie gedraait.
                                                        Dacht dat ik het lek nu wel boven had.

Rebooten, niets!!!

PC klaargemaakt om te formateren, favorieten, documenten, e.d. veiliggesteld.
                                                        Als laatste mogelijkheid een herstelpunt gepakt, daarna draaide de pc gelukkig weer...

Comment

Schop.

Godverdegodversekutrussischeklotenhackersproleten.

Halve dag bezig geweest om een stel weirde trojans van mijn werklaptop te krijgen. Eindeloos prutsen, want antivirussoftware scande er vrolijk overheen (als het al startte). Spybot gedraaid, Anti-Malware gedraaid, dat Microsoft-ding gedraaid, ZoneLabs gedraaid en ze vonden allemaal iets dat de voorganger niet had gevonden.

Eindelijk was de pc schoon. Ik log even in op ons eigen Peking-Parijs-blogje. Zie tot mijn verbazing dat Acrobat Reader ineens opstart (huh?) en patsssss, hele laptop WEER vol met meuk.

Blijkt die site gehackt en door te verwijzen naar een vage andere website. Dat verklaart alles natuurlijk.

Site inmiddels gewist (waarschijnlijk verloren gegaan, tenzij ik uit de backups nog wat kan vissen) en 't trojaansepaardenzoeken kan weer opnieuw beginnen...
                                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Working...
                                                          X