Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FPT server werkt niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• FPT server werkt niet

Beste Allemaal,

Ik ben bezig met het opzetten van een ftp servertje. Nu heb ik alles ingesteld en ik kan mijn bestanden bekijken in mijn eigen lan. (dus met ftp://ipftpserver:port. Dit is het locale ip dus 192.168.1.**
    Als ik de server nu van buiten mijn netwerk wil bereiken kan dat niet.
    Moet ik connecten naar het ip van http://www.myip.nl/ of zit het anders?

Alvast Bedankt,

Tom

Je moet in je router je ftp port (21) forwarden naar je ftp server 192.168.1.**
    Als je dan je wan-ip adres port 21 benaderd werkt het. Check dus port forwarding in je router.

Comment

Ik ga poort 21 forwarden. Kan ik ook dmz gebruiken?
      Mijn draadloze router zit ook nog aan een modem, moet er dan nog wat gebeuren.

Bedankt

Tom

Comment

DMZ moet je gewoon uitschakelen. Alleen portforwarding in je router, voor je modem veranderd er niets. Via http://www.google.com/search?hl=nl&q=shields+up&lr= kan je kijken of je port goed open staat uiteindelijk ...

Comment

Als je modem echt een modem is en je router echt een router moet je alleen je router aanpassen. Als je modem eigenlijk een modem/router is en NAT doet en je wireless router eigenlijk een WAP (Ethernet naar Wifi bridge) moet het op je modem.

Comment

ik ben vandaag bezig geweest met mijn router. Ik heb de poort 21 tcp proberen te openen, maar als ik de site gebruik die squadracorse gebruik om te kijken of hij open staat geeft hij aan dat de mode stealth is.
            In mijn router staat er bij ip settings automatic ip aan.
            Ik weet niet of dat op static ip moet. Kan iemand mij misschien wat aanwijzingen geven om de poort correct te openen. De router is van het merk Asus, model 550gE.

Alvast bedankt voor de hulp tot zo ver

Groet Tom

Comment

Als je via een hostname wil connecten en niet direct via een ip-adres is het niet erg als hij op automatic staat.

Ik heb de handleiding ff bij Asus binnengetrokken maar dat is erg summier, er wordt gerefereerd aan de handleiding op de bijgeleverde CD-ROM, misschien dat je daarin iets kunt vinden.

De settings om de poort open te zetten zit in ieder geval bij de NAT-settings (menu keuze linkerkant van het scherm), niet bij je firewallsettings!

Comment

Vergeet ook niet poort 21 open te zetten in de firewall software op je server!

M.vr.gr.,
                Sander AKA ZKH
                Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

Heeft hij al gedaan:

>>ik kan mijn bestanden bekijken in mijn eigen lan

Comment

Ja ik heb poort 21 open staan. Alleen de mensen van buitenaf kunnen mijn server niet bereiken. Ik heb geprobeerd de poorten in mijn router open gezet.
                    Maar dan zegt Shields Up nog steeds dat hij stealth is en mensen kunnen mijn server ook niet van buitenaf bereiken.

Comment

Kan het misschien aan mijn modem liggen. Ik heb een thompson speedtouch 510i v6 voor de router staan. Die gaat naar de router en gaat wireless naar mijn pc en met draad naar nog een pc benenden. Zoja moet ik daar ook poorten openzetten etc.

Nogmaals bedankt voor de reacties

Tom

Comment

Dat is eigenlijk wat ik met bovenstaande vraag bedoelde:
                        Als je modem ook NAT doet moet je daar ook absoluut een portforwarder op instellen. Als hij gebridged is met je router niet.
                        Is de iprange tussen je modem en je router een private range (bijv 10.0.0.0 oid) dan zal dat modem zeker NAT doen en moet je op je modem ook een aanpassing doen.

Comment

Mijn modem heeft een ip in de vorm van 192.168.1.***. Het is dus niet zo iets als 10.0.0.138 of zo. Even over die hostname. Wat is dit precies?
                          Als ik naar myip.nl ga en dan staat er onder mijn ip een webadres dat heet revolved. Als ik dan wil connecten moet ik dan dat gebruiken met poort 21 erachter ?

Comment

Ok, 192.168.*.* is een private range wat betekent dat je je modem NAT doet en dat je die dus ook moet aanpassen. Als je nog een router tussen je modem en server hebt zitten moet je modem poort 21 laten forwarden naar de router en de router weer naar de server.

Met hostname bedoel ik dat je niet:
                            ftp://218.34.5.67
                            gebruikt maar:
                            ftp://webadres

Revolved = resolved denk ik?

poort 21 hoef je niet op te geven als je ftp:// als prefix gebruikt. Ook als je iets anders dan Internet Explorer gebruikt niet. 21 is de standaard poort voor FTP.

Comment

Ok dan ga ik morgen in mijn modem kijken. Ik moet hem alleen wel resetten want ik weet het wachtwoord niet meer. Standaard wachtwoord ook niet dacht ik. Ook nog even om op te merken. Als ik iets veranderd heb in mijn router moet ik altijd het ip zetten van standaard ip : 192.168.1.1 naar het ip van mijn modem anders heb ik geen internet. Weet iemand waar dat aan ligt ?
                              Als ik mijn modem reset wat voor gegevens heb ik dan nodig over de provider. Of onthoud het modem dat wel.
                              Ik schiet hier in iedergeval mee op jersey951

Tom

Comment

>>moet ik altijd het ip zetten van standaard ip : 192.168.1.1 naar het ip van mijn modem

Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt, het lijkt me dat je bij een gerouteerde verbinding de het ip-adres van je modem als gateway op de router instelt.

Als je je modem reset is hij alle instellingen kwijt, ook die van je provider. Bij sommige provider kun je een wizard doorlopen die op een CD-rom staat die het modem weer configureert (KPN, xs4all dacht ik). Maar je kunt het beste van tevoren ff op de website van je provider kijken.

Comment

ik heb even de gegevens opgezocht om het modem opnieuw in te stellen.
                                  wat ik met dat ip instellen bedoel is het volgende.
                                  Mijn modem heeft een apart ip en mijn router ook. Maar als ik mijn router ga instellen moet ik eerst resetten omdat ik gaan wirless internet heb als die 2 ip's hetzelfde zijn, heel raar. Ik verander dus het ip van de router standaard 192.168.1.1 naar het ip van het modem, dit moet volgens mij niet nodig zijn.
                                  Ik ga vandaag even wat experimenteren met de gegevens die ik heb.
                                  Later hier meer over

Comment

Working...
                                  X