Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe computer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe computer

Ik ben voor mijn vader op zoek naar een nieuwe computer.
    Het gaat voornamelijk om de kast en het geheugen.
    Scherm toetsenbord etc zijn nog goed, maar het ding is te traag.(en nog kolen gestookt)

Het enige wat mijn vader er mee doet is wat surfen(zeer weinig) e-mailen en bestandjes maken.

Is het nu verstandig om alles nieuw te kopen,of volstaat een andere kast met meer geheugen ook?

En waar is zoiets niet al te duur te krijgen?

En zoals bekend weet ik van pc's net zoveel als van alfa's!
    (en het enige wat ik daar van weet is dat ze na 2 weken uiteen vallen op je oprit) :-)
    Rij gezond, rij een kiwi.

"of volstaat een andere kast met meer geheugen ook?"

Ligt eraan wat voor computer ie nu heeft... enne die kast is je computer ;)

Een snellere pc hoeft niet duur te zijn, denk dat je bij een nieuwe pc komt zonder monitor.

Comment

Wat ie nu heeft is een samenraapsel van een kast hier, en bankje geheugen daar en ohja ik heb ook nog wel ergens een harde schijf in de kast liggen...

Comment

Schijf kun je meestal nog wel aansluiten eventueel met pci-kaartje, maar geheugen van een wat oudere pc gaat niet werken in het nieuwe. Ik zou gewoon een low-end pc-tjes bij dell halen zonder scherm, ben je van al het gezeik af.

Comment

Niet al te duur nogal een ruim begrip. Wat had je precies in gedachten? Voor 500 euro kun je best een leuke pctje nieuw kopen die ruim voldoende is voor wat jouw vader ermee wil doen.

Comment

Dat het geheugen over zetten niet gaat lukken dacht ik zelf ook al aan.

500 euro is wel zo ongeveer het budget.

Comment

Dell Inspiron, met een Intel duo core 2 en 3 GB geheugen blijf je nog on de 500 (Geen monitor).

Comment

Voor 500 euro koop je een hele mooie pc idd en kan hij er weer jaren tegenaan! Dus niks upgraden etc, dat schiet niet op en kost wel geld.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

mmm dat lijkt wel ergens op ja.

En die monitor is geen probleem,want die is nog goed.

Comment

Als je bij Dell koopt zou ik er wel on-site garantie bij nemen. (als dat niet standaard is) Verder moet je bedenken dat de Dell prijzen exclusief verzendkosten zijn. (al gauw 80 euro)

Ik heb gewoon een Acer bij de Dixons gekocht, ook een prima ding.

Comment

Dell geeft vaak wel korting die even hoog zijn als de verz kosten. Die vallen dan dus weg. Ik ben zelf niet zo'n fan van Acer, maar er zijn ook genoeg mensen die er erg tevreden over zijn.

Comment

Dit is een leuk topic mocht je voor een Dell gaan: http://gathering.tweakers.net/forum/...dell%2Ccoupons

Hier worden vaal de meest recente (extra) korting coupons gepost. Scheelt je soms weer verzend kosten, extra 5 of 10% korting etc.

Comment

Hoe zit dat eigenlijk met installeren als je dit op internet koopt?
                          Moet alles nog op de harde schijf gezet worden of staat windows al geïnstalleerd?

Ik ben gistermiddag ook nog even bij more for less binnen gelopen,maar waarom is het daar altijd zo gruwelijk druk?

En ja ik heb een pest hekel aan wachten in winkels!

Comment

Pre-installed Vista Home premium meestal, bij Dell ieder geval altijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jersey951 Bekijk bericht
                              Pre-installed Vista Home premium meestal, bij Dell ieder geval altijd.
                              Maar liever flikker je die bende er af en doe je zelf een installatie.

Comment

Ik en iets anders met een pc doen dan aanzetten????!!!!

We hebben hier ook een vliegveld ja!!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
                                  Ik en iets anders met een pc doen dan aanzetten????!!!!

We hebben hier ook een vliegveld ja!!!!!
                                  Als je kunt Gummen op een vliegveld, wat doe je hier dan nog? Ik zou het wel weten :)

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                  Voor 500 euro koop je een hele mooie pc idd en kan hij er weer jaren tegenaan! Dus niks upgraden etc, dat schiet niet op en kost wel geld.
                                  Upgraden is alleen voor nerds die met alle liefde gaan uitzoeken waarom je pc steeds crasht. De meeste mensen hebben andere hobby's, dus gewoon een kant-en-klaartje halen bij de pc-boer op de hoek, en klaar is Clara.
                                  Last edited by slibbe; 22-10-08, 21:11.
                                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Op je opnieuw wilt installeren verschilt per merk. Sommige installeren een heleboel rotzooi (Toshiba bv.) en bij anderen (Dell) valt dat nogal mee.

Comment

Als je kunt Gummen op een vliegveld, wat doe je hier dan nog? Ik zou het wel weten :)

Afgezien van het feit dat ik geen leuke speel auto heb tegenwoordig,ben ik bang dat de kooy tower het ook geen strak plan vindt als ik wedstrijdjes met helikopters ga doen. :-)

Comment

Oke ding bestelt, Den Helder zal nooit mee het zelfde zijn!

En bedankt voor de tips.

Comment

Heeft iemand hier nog iets op aan te merken? Ik ben wat computerwinkels aan het spammen met dit lijstje. (Dit wordt mijn kerstkado).
                                          Budget is rond de 850 euro alles inclusief.

Belangrijkste voorwaarde is dat Crysis en Farcry II heel erg soepel draaien, liefst met de instellingen op max. Dan moet internetten en office ook wel lukken. :)

Een eventuele link naar een computertoko die een kant-en-klaar systeem levert, dat hiermee vergelijkbaar is voor minder geld is ook welkom. :)

Intel Core 2 Duo E8400
                                          Moederbord MSI P43 Neo-F
                                          Cpu-koeler Arctic Cooling Freezer 7 Pro
                                          OCZ Gold OCZ2G8004GK (2x 2GB) DDR2
                                          Videokaart Sapphire Radeon HD 4850
                                          Harde schijf Samsung Spinpoint F1 640GB
                                          Dvd-brander Samsung SH-S223F (22x)
                                          Cardreader
                                          Passende behuizing + voeding
                                          22" TFT
                                          Toetsenbord en Muis
                                          You know that reality is immaterial

Comment

Misschien is het wel handig de resolutie te vermelden waaronder je alles op max wil draaien :-). Dat maakt namelijk nogal een klap uit. Ik gok op 1680x1050 gezien de diagonaal(en je met een TFT op deze resolutie graag de native resolutie draait). Lijkt mij dat dat op dit systeem zou moeten werken, al zou ik even iets verder gaan en er een HD4870 van maken. Het prijsverschil is iets minder dan 100 euro, maar vooral op hogere resoluties ga je er denk ik veel plezier van hebben. Maar van de 4850 ga je ook geen spijt krijgen.
                                            Every second of your life is a part of your song

Comment

Een 20" monitor nemen zou de zaak eventueel ook wat uitgebalanceerder maken?

Ik zit hier op het werk trouwens met een TFT 17" denk ik, merk Lenovo. En ik vind de CRT bakken thuis eigenlijk mooier beeld hebben.

Dus. Is er nog veel verschil in beeldkwaliteit (en vooral 'warmte') tussen de verschillende TFT merken?

Comment

Lars, heb je er ook wel aan gedacht om gewoon een jonge 2e hands PC aan te schaffen.
                                                Als je met een PC weinig meer doet dan internetten, browsen, af en toe een filmpje afspelen, muziek luisteren, telebankieren of de standaard Office applicaties gebruiken heb je nl. meer dan voldoende aan een Pentium 4 PC met 512Mb-1Gb intern geheugen en een 40-80Gb schijf.

Ik ben al een tijdje bezig met het verhandelen van jonge 2e hands PC's, meestal HP. Dat zijn dan meestal Pentium 4 PC's tussen de 2.4 en 3.0Ghz met 512Mb of meer geheugen. Worden dan opnieuw geinstalleerd (met XP) en voorzien van alle updates. Ik schat dat 99% van de PC-gebruikers aan die PC's meer dan genoeg heeft. En dan ben je voor pakweg 100 Euro al klaar.

Comment

MVM, nee daar heb ik nooit aan gedacht.
                                                  Sterker nog,ik wist niet eens dat dit bestond.
                                                  Het was echt een "ik ben nu even vrij,en heb 5 minuten over" actie.

Overigens was dit wel een optie geweest!

Alleen is het nu te laat denk ik,want de dell staat al bij mijn vader thuis.
                                                  (wel nog in doos,want uiteraard moest ik uitgerekend nu weer een weekend onderweg blijven)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                    Intel Core 2 Duo E8400
                                                    Moederbord MSI P43 Neo-F
                                                    Cpu-koeler Arctic Cooling Freezer 7 Pro
                                                    OCZ Gold OCZ2G8004GK (2x 2GB) DDR2
                                                    Videokaart Sapphire Radeon HD 4850
                                                    Harde schijf Samsung Spinpoint F1 640GB
                                                    Dvd-brander Samsung SH-S223F (22x)
                                                    Cardreader
                                                    Passende behuizing + voeding
                                                    22" TFT
                                                    Toetsenbord en Muis
                                                    Ik heb dezelfde plannen en daarbij de eis dat het systeem stil moet zijn. Qua moederboard zweer ik bij Asus. Voor de Core 2 is dat dus een P5Q moederboard. Tevens zou ik gewoon de boxed koeler erop laten zitten. is voldoende performance en je garantie is langer. Zoals al gezegd: videokaart overwegen om een 4870 te nemen.

€ 850 is wel krap om dit van te doen overigens, met name omdat je ook die monitor erbij wil hebben. Bij Alternate in de systembuilder kom ik op € 718 voor de config zonder monitor en met een knappe kast (Antec Sonata). Voor een beetje redelijke 22 inch met DVI ben je ongeveer € 190 - € 230 kwijt zo te zien
                                                    Last edited by MartijnL; 17-11-08, 10:24.
                                                    ------------------------------------------------
                                                    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

harde schijf en intern geheugen oppeppen (nog geen 100 euro extra), monitor erbij en hoppakee, denk ik?

Is niet duur...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                                                        € 850 is wel krap
                                                        Als ik de gederfde uitgaven van de rit naar Venlo en weer terug en het frietje+kroket+fantaatje terplekke meereken, lukt het tot op de euro precies. :)

Comment

Working...
                                                        X