Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met nieuwe installatie XP

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Problemen met nieuwe installatie XP

Een tijdje terug al wat problemen met de computert.
    OE wilde niet meer openen.
    Dit een tijdje kunnen omzeilen door Thunderbird te installeren.

Toch was de werking van de computer niet helemaal fris meer.

Afgelopen weekend alle data veilig gesteld en zondag aan een herinstallatie van XP begonnen.

Wat heb ik gedaan:
    - XP opnieuw geinstalleerd
    - CD met drivers geinstalleerd zodat ook netwerkkaart etc weer werken
    - Explorer 7 geinstalleerd
    - Thunderbird geinstalleerd en mail teruggezet.
    - Virusbeveiliging geinstalleerd.

Niks bijzonders so far.
    Toch heeft het niet geholpen:
    - computer is nog steeds af en toe retetraag
    - lijkt uit zich opnieuw op te starten, ik heb nu al een paar keer gehad dat als ik na koffie drinken of zo terug kom (pc staat boven) dat ik tegen het opstartscherm van Windows aan zit kijken.

Heb ik iets elementairs fout gedaan?

Twee opmerkingen:
    - ik heb geen format C gedaan
    - tijdens het installeren konden 3 bestanden niet van de cd gelezen worden, die kon ik allleen maar overslaan. Geen idee hoe ik dat anders had moeten oplossen.

Die laatste opmerking zal wel het probleem veroorzaken vermoed ik maar geen idee hoe ik dat moet oplossen.

HELP

Edit: kan het feit dat ik geen format C gedaan heb *voor* installatie de tweede opmerking veroorzaken?
    Dit was in de fase: Setup kopieert bestanden naar de Windows installatiemappen, dat er drie bestanden (weet niet meer welke) niet gekopieerd konden worden.
    Last edited by Ruud; 21-10-08, 23:07.

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
    - tijdens het installeren konden 3 bestanden niet van de cd gelezen worden, die kon ik allleen maar overslaan. Geen idee hoe ik dat anders had moeten oplossen.
    Haha,
    Zie je de analogie? Ik heb mijn wekker gedemonteerd en gemonteerd. Alleen: ik was drie schroefjes kwijt. Nu doetie het niet goed meer. Ligt dat aan die drie schroefjes? (ik moest hem zonder die schroefjes wel monteren, want ik wilde klok kijken)

En nu gewoon in jip en janneke taal: zorg voor een deugdelijke cd, formateer die harde schijf en installeer windows opnieuw. Want drie missende bestanden, zonder dat je weet welke dat zijn, klinkt erg als een schroefjes verhaal.
    When men were men

Comment

Eens,

Geen Format C: is nog niet zo erg, Windows installeert gewoon in een Windows.000 directory of iets dergelijks naast de bestaande Windows. Of misschien heb je wel in de windows-setup (blauw scherm/witte letters) wel geformateerd.

Probleem zit naar alle waarschijnlijkheid in de bestanden die hij mist, maak de CD schoon en probeer het opnieuw, of pak een andere CD.
      Last edited by jersey951; 22-10-08, 07:51.

Comment

Ja, dat snap ik. Had ik ook al bedacht.

CD is nieuw uit de doos (van drie jaar geleden). Dus leek me dat het daar niet in kon zitten.

Ik zie nu ook dat de map "documents and settings" een puinhoop is met meerdere keren mijn naam in diverse variaties. Geen idee hoe dat kan.
        Lijkt wel of mijn oude userprofiel er nog op staat, van voor de herinstallatie.

Dus vanavond maar weer opnieuw proberen.

Wat is de beste manier om format C te doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jersey951 Bekijk bericht

Probleem zit naar alle waarschijnlijkheid in de bestanden die hij mist, maak de CD schoon en probeer het opnieuw, of pak een andere CD.
          "Pak een andere" (als deze niet goed blijkt te zijn) is niet zo simpel toch.
          Ik wil het graag legaal houden, dus hoe zit het dan met de licentie?

Comment

Nog iets:

Hoe voorkom je dat je drie jaar updates moet inhalen?
            Het lijkt ook wel dat het ding daar weer supertraag van wordt.

Comment

Ruud,

Tijdens de installatie de partitie (C:) verwijderen en een nw. aanmaken, dan ben je gegarandeerd alle ouwe meuk kwijt...

V.w.b. die updates: Begin met het laatste service pack van XP (=3), dan heb je i.i.g. al alle updates/patches tot aan het uitkomen van dat service pack. De updates kunnen je PC, als die niet al te courant meer is, inderdaad flink wat trager maken...

M.vr.gr.,
              Sander AKA ZKH
              Last edited by Prins Claus; 22-10-08, 09:09. Reden: typo
              Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

Je betaalt vioor licentie (gebruiksrecht) niet voor het fysieke medium. Je kunt via de legale weg tegen een minimale vergoeding een nieuwe CD verkrijgen bij M$. Als je een kopie van een CD gebruikt met het licentie nummer van de eerste CD is dat ook legaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prins Claus † Bekijk bericht

Tijdens de installatie de partitie (C:) verwijderen en een nw. aanmaken, dan ben je gegarandeerd alle ouwe meuk kwijt...
                  Dat is wat ik gedaan heb want een simpele format C dat gaat niet meer.
                  Hij is nu aan het formatteren (niet op de "snel"-keuze) maar dat duurt gruwelijk lang.

Edit: hij kan niet formatteren omdat er een fout is opgetreden met de harddisk.
                  Klink alsof er iets hardwarematigs kapot is.
                  Last edited by Ruud; 22-10-08, 19:28.

Comment

Vanavond de scandisk aanzetten en morgen eens kijken naar het resultaat?
                    When men were men

Comment

Na het afbreken van het formatteren (hij was tot 2% gekomen) deed ie helemaal niets meer behalve de melding op het scherm direct na het opstarten dat er een probleem was.

Toen heb ik me overgegeven :-)
                      Hij staat nu bij een maatje van me die hem gaat opereren.
                      Morgen weet ik meer, maar dat er iets in de hardware niet goed meer was, was ook hem snel duidelijk.

Comment

Working...
                      X