Een tijdje terug al wat problemen met de computert.
OE wilde niet meer openen.
Dit een tijdje kunnen omzeilen door Thunderbird te installeren.
Toch was de werking van de computer niet helemaal fris meer.
Afgelopen weekend alle data veilig gesteld en zondag aan een herinstallatie van XP begonnen.
Wat heb ik gedaan:
- XP opnieuw geinstalleerd
- CD met drivers geinstalleerd zodat ook netwerkkaart etc weer werken
- Explorer 7 geinstalleerd
- Thunderbird geinstalleerd en mail teruggezet.
- Virusbeveiliging geinstalleerd.
Niks bijzonders so far.
Toch heeft het niet geholpen:
- computer is nog steeds af en toe retetraag
- lijkt uit zich opnieuw op te starten, ik heb nu al een paar keer gehad dat als ik na koffie drinken of zo terug kom (pc staat boven) dat ik tegen het opstartscherm van Windows aan zit kijken.
Heb ik iets elementairs fout gedaan?
Twee opmerkingen:
- ik heb geen format C gedaan
- tijdens het installeren konden 3 bestanden niet van de cd gelezen worden, die kon ik allleen maar overslaan. Geen idee hoe ik dat anders had moeten oplossen.
Die laatste opmerking zal wel het probleem veroorzaken vermoed ik maar geen idee hoe ik dat moet oplossen.
HELP
Edit: kan het feit dat ik geen format C gedaan heb *voor* installatie de tweede opmerking veroorzaken?
Dit was in de fase: Setup kopieert bestanden naar de Windows installatiemappen, dat er drie bestanden (weet niet meer welke) niet gekopieerd konden worden.
OE wilde niet meer openen.
Dit een tijdje kunnen omzeilen door Thunderbird te installeren.
Toch was de werking van de computer niet helemaal fris meer.
Afgelopen weekend alle data veilig gesteld en zondag aan een herinstallatie van XP begonnen.
Wat heb ik gedaan:
- XP opnieuw geinstalleerd
- CD met drivers geinstalleerd zodat ook netwerkkaart etc weer werken
- Explorer 7 geinstalleerd
- Thunderbird geinstalleerd en mail teruggezet.
- Virusbeveiliging geinstalleerd.
Niks bijzonders so far.
Toch heeft het niet geholpen:
- computer is nog steeds af en toe retetraag
- lijkt uit zich opnieuw op te starten, ik heb nu al een paar keer gehad dat als ik na koffie drinken of zo terug kom (pc staat boven) dat ik tegen het opstartscherm van Windows aan zit kijken.
Heb ik iets elementairs fout gedaan?
Twee opmerkingen:
- ik heb geen format C gedaan
- tijdens het installeren konden 3 bestanden niet van de cd gelezen worden, die kon ik allleen maar overslaan. Geen idee hoe ik dat anders had moeten oplossen.
Die laatste opmerking zal wel het probleem veroorzaken vermoed ik maar geen idee hoe ik dat moet oplossen.
HELP
Edit: kan het feit dat ik geen format C gedaan heb *voor* installatie de tweede opmerking veroorzaken?
Dit was in de fase: Setup kopieert bestanden naar de Windows installatiemappen, dat er drie bestanden (weet niet meer welke) niet gekopieerd konden worden.
Comment