Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wifi router, welke wel, welke niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wifi router, welke wel, welke niet?

Ik wil een wireless netwerk gaan aansluiten. Deed tot nu toe alles met kabels, maar dat werkt sinds Ziggo er is erg beroerd. Daarnaast kijk ik even op de zaken vooruit en in ons nieuwe huis liggen de kamers wat verder uit elkaar en hebben we een tuin waar ik met een nieuwe laptop wel zou willen werken/internetten etc. In de kelder komt een games kamer, dus ik zoek iets wat in een straal van +- 20 meter een goed bereik oplevert, ongeacht muren, vloeren etc.

Nu heb ik van mijn buurjongen begrepen dat hij na 7 meter al amper bereik meer heeft. Dat wil ik dus niet. Hij zegt ook dat ik bijv in de werkkamer alles gewoon met kabels aan moet leggen en de wifi router moet plaatsen daar waar ik 't meeste zal zitten. Dat lijkt me nogal armoe.

Dus, zit er verschil in wifi routers? en wat zijn goede exemplaren? Na een tip van Extaxi ben ik ooit overgestapt op Draytek en dat bevalt mij als router prima. Wifi routers zoals de DrayTek Vigor 2900G kosten wat meer dan die 2-tientjes dingen die ik veel zie. Is dat de meerprijs waard?
    Last edited by Dennis Cavallino; 05-11-08, 09:01.

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
    dus ik zoek iets wat in een straal van +- 20 meter een goed bereik oplevert, ongeacht muren, vloeren etc.
    Kom er maar in, JPD! Dennis neemt de verminderde vruchtbaarheid vast voor lief... :)
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ow jee, waar begin ik aan!?!

Comment

Netgear WNR3500 , 74 Mbps draadloos 120 Mbps bedraad
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Of de Rangemax Wireless Router WPN824, ik neem aan dat je Internet via de kabel binnenkrijgt ???
          Veritatis simplex oratio est

Comment

Via de kabel inderdaad.

Comment

Als je beton erg dik is of veel wapening bevat dan zal je in de meer kritische kamers een repeater/range extender op moeten hangen.

Een dergelijk apparaat van D-Link is ook handig als je apparaten hebt die alleen een kabeluitgang hebben (XBOX360, MediaCenter bijvoorbeeld): http://www.dlink.com/products/?sec=0&pid=663
              ------------------------------------------------
              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oud hollands metselwerk gelukkig. Maar wel goeie tip, zal ik ook even doorspelen aan mijn buurjongen. Huidige woning zit wel vol beton.

Comment

300Mbit wireless router met 4gigabit wired netwerk poorten (bestaat ook versie van met 4 100Mbit poorten).

heb deze nu een 6-tal maanden staan en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Haal over een afstand van een 15-tal meter, doorheen 3 muren van 45cm nog steeds een kleine 130Mbit connectie met een USB ontvanger (PCI kaart gaat nog iets beter vermoed ik wegens de meerdere antennes).

Bob
                  There are no stupid questions,
                  but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

Working...
                  X