We kregen zondagavond een melding dat we een Trojan Horse hadden, de volgende ochtend startte de pc niet meer op. We hebben een AVG virusscanner en die bevalt goed. Maar ze hadden een fout gemaakt. Ik ben zelf op mijn mobiel gaan googlen en met een windows cd-rom en wat ouderwetse DOS codes kwam 't allemaal weer goed, nadat ik erachter was gekomen dat de cd-rom drive L: heette. :)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
AVG bedankt
Collapse
X
-
Wat ik dus niet begrijp is dat je dus blijkbaar zomaar, zonder een systeem goedkeuring een essentieel bestand kan wegflikkeren in Windows. Moetje niet eerst een password of zo intypen?Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde
Comment
-
-
Als niet-beheerder(en dus gewone gebruiker, al vind ik dat zelf vreselijk vervelend werken) denk dat je zelf met het handje die file niet zomaar weggooit. Los daarvan zijn anti-virusprogramma's zelf halve rootkits die teveel rechten nodig hebben om hun werk (goed) te kunnen doen. Eigenlijk zijn het vreselijke dingen die jammer genoeg nodig zijn(ook vanuit performance oogpunt).
False-positives zijn in elk geval bijna net zo erg als een virus. Want welke gebruiker kan nou beoordelen of een bestand ten onrechte(voordat je de info op het internet vindt) als virus aangemerkt wordt? Eigenlijk vind ik dit nog erger dan een virus, want zelfs iemand die extreem voorzichtig is en alle risico's om virussen te krijgen vermijdt(waarbij dus het up-to-date houden van je scanner hoort) had hier een niet-werkende PC aan over kunnen houden.Every second of your life is a part of your song
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Starred Bekijk berichtSlachtoffer meldt zich.
Hoe kom ik erachter welke versie van XP ik had?
M.vr.gr.,
Sander AKA ZKHRide: 400 Nm bijtellingsschraper
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prins Claus † Bekijk berichtInloggen in veilige modus nog mogelijk? Zo ja, op die manier...
M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH
Probleem is dat ik een Dell pc heb waar ik Vista schijfjes bij heb gekregen, maar op mijn verzoek en tegen betaling door Dell XP is geinstalleerd. Hier heb ik echter geen schijfjes voor gekregen.Je gaat het pas zien als je het door hebt
Comment
-
-
heu? sinds wanneer moet je daarvoor bijbetalen. Ik heb van de week 2 PC's met XP binnen gekregen (en daar krijg je dan automatisch Vista CD's (ipv XP) bij ) maar dat kostte niets meer of minder dan wanneer je dat direct met vista neemt.Forza!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door AJB Bekijk berichtWat ik dus niet begrijp is dat je dus blijkbaar zomaar, zonder een systeem goedkeuring een essentieel bestand kan wegflikkeren in Windows. Moetje niet eerst een password of zo intypen?
Dit zou ook op een Apple kunnen gebeuren. ;)Iedereen heeft recht op mijn mening!
Comment
-
-
Dit heeft helemaal niets met het OS te maken, maar alles met een knullig test van een virus-definitie bestand. Iemand die nu een OS gaat afkraken, snapt het niet helemaal.
http://tweakers.net/nieuws/56714/avg...jf-landen.html voor meer infoWhen men were men
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk berichtNee, wanneer je AVG installeert geef je, er van uitgaande dat AVG betrouwbaar is, AVG toestemming dit soort handelingen uit te voeren.
Dit zou ook op een Apple kunnen gebeuren. ;)Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde
Comment
-
-
@Starred: 't maakt niet uit wat voor XP cd je erin stopt, als 't maar een originele is. Je mag de mijne wel lenen, maar ik denk dat er buren zijn die dichterbij wonen en ook zo'n cd-tje hebben. Met een niet originele cd lukt 't ook, maar dan ben je niet in 1 minuutje klaar, want die startte bij mij in ieder geval niet op in het "recovery menu".
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door AJB Bekijk berichtNee hoor, ik heb geen enkele noodzaak om dit soort programma's te draaien op mijn Macs.
CNET Download provides free downloads for Windows, Mac, iOS and Android devices across all categories of software and apps, including security, utilities, games, video and browsers
The bottom line is that Mac OS X virus software has, collectively, precipitated more security flaws, slow-downs, accidental file deletions and overall system issues than perhaps any other grouping of software.Every second of your life is a part of your song
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht@Starred: 't maakt niet uit wat voor XP cd je erin stopt, als 't maar een originele is.
Ik had zelf ook nog een originele cd, maar wel één van de eerste versies. Werkte dus niet. Het maakt uit welke taal, welke versie (home, pro, mce) of welk SP er op staat. Via nuciaboot heel veel versies geprobeerd van user32, en geen werkte. Misschien gebruikt Dell een zeer specifieke OEM versie?
Uiteindelijk herinnerde ik me het dir /s truukje om bestanden terug te vinden en vond ergens verborgen op de schijf de wel werkende versie. Mission accomplished :-)Je gaat het pas zien als je het door hebt
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk berichtAls ik dit zo lees is het inderdaad verstandiger het zonder te doen op een Mac:
http://www.macfixit.com/article.php?...60511065134478
Bijvoorbeeld:
"even though no single piece of Mac OS X malware has yet managed to successfully cause significant system damage or reliably spread"
of
"In fact, the single best reason for installing anti-virus software on your Mac OS X system remains one of a good samaritan nature -- prevention of passing malware along to users of Windows systems."
Oky dus het is kennelijk wel mogelijk dat ook binnen Mac OS X een viruscanner files wegpleurt die dat niet zouden mogen. In die zin heeft Ingmar gelijk dat het geen OS-issue is (alhoewel het in beide gevallen wel vreemd blijft natuurlijk). Feit is echter wel dat je op een Mac vooralsnog redelijk virusveilig zit.
Groet
GJ
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk berichtAls ik dit zo lees is het inderdaad verstandiger het zonder te doen op een Mac:
http://www.macfixit.com/article.php?...60511065134478Last edited by AJB; 12-11-08, 20:29.Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk berichtIk kan misschien niet goed begrijpend lezen, maar zegt dat stuk eigenlijk niet dat je geen anti-virussoftware nodig hebt op een Mac en dat je je niet gek moeten laten maken door de Norton's van deze wereld (gevalletje selectief citeren door MN?). Kunnen we dat ook van Windows zeggen?
Bijvoorbeeld:
"even though no single piece of Mac OS X malware has yet managed to successfully cause significant system damage or reliably spread"
of
"In fact, the single best reason for installing anti-virus software on your Mac OS X system remains one of a good samaritan nature -- prevention of passing malware along to users of Windows systems."
Oky dus het is kennelijk wel mogelijk dat ook binnen Mac OS X een viruscanner files wegpleurt die dat niet zouden mogen. In die zin heeft Ingmar gelijk dat het geen OS-issue is (alhoewel het in beide gevallen wel vreemd blijft natuurlijk). Feit is echter wel dat je op een Mac vooralsnog redelijk virusveilig zit.
Groet
GJ
En met Windows kun je ook prima overleven zonder virusscanner(er zijn hier ook mensen die het zonder doen), je moet alleen een beetje uitkijken.
Oh ja, Norton komt nooit meer op mijn systeem, want die doet ook op de Wintel/WAMD meer kwaad dan goed. Dan liever onveilig. ;-)Every second of your life is a part of your song
Comment
-
-
Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde
Comment
-
Comment