Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Website bouwen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Website bouwen

Hellup!

Een bevriende jurist vroeg me een kleine website voor 'em te bouwen. Dus gewoon een online-visitekaartje voor z'n advocatenkantoor. Tot zover niks bijzonders.

Maar.

Hij wil graag zelf af en toe wat actuele dingen in zijn vakgebied online kunnen zetten: jurisprudentie, nieuwe wetten, dat soort dingen. Dus moet er een eenvoudig CMS onderhangen waarmee je dat kunt doen.

En net als bij mijn eigen weblog-pogingen (zie het andere draadje in dit forum) word ik weer HELEMAAL gek van de shit die je dan op je afkrijgt. Ik dacht bijvoorbeeld: dat Joomla, dat ziet er wel goed uit. Laat ik dat eens proberen.

Een halfuur later tolt het me voor de ogen. Zelfs de QuickStart-guide is onbegrijpelijk. Geschreven voor nerds door nerds, as usual.

Dus. :-)

HELP!
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Ohja, ter info: er is een server waar PHP en MySQL op draait.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ik kan joomla wel voor je installeren als je dat wilt ...
      VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

Comment

http://www.cushycms.com/.

In php land sprak http://21degrees.com.au/products/symphony/ mij wel aan, al het andere zou ik (naast gewoon een blog tool gebruiken, die ken je ondertussen toch één?) niet eens aan beginnen.

Comment

Gewoon lekker uitbesteden en gewoon wat knaken schuiven naar zo'n web tokootje.

Comment

Gewoon uitbesteden aan JPD voor een kratje bier...

M.vr.gr.,
            Sander AKA ZKH
            Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

LOL ... voor een flesje beerenburg daarentegen ... :-)
              VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

Comment

Heh :-)

Ben al wat verder. Joomla zuigt. Te complex, te gebruikersonvriendelijk en een documentatie die alleen goed genoeg is om uit te printen en mee naar de wc te nemen.

Dit daarentegen:

Why choose CMS Made Simple ™? User Friendly Highly Expandable Design Freedom Powerful Addons Open Source CMS Made Simple offers an easy to use...

heerst! Kan alles wat je zoekt. Documentatie is übergoed. Alleen weinig templates, maar dan moet ik zelf maar wat creatiever zijn met webdesign.

Comment

Wat is op het moment het juiste prog om een simpele website te bouwen door iemand zonde specifieke kennis?
                  Alleen als ie ijs en ijs koud is.

Comment

Wordpress ?

Open source software which you can use to easily create a beautiful website, blog, or app.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                      Why choose CMS Made Simple ™? User Friendly Highly Expandable Design Freedom Powerful Addons Open Source CMS Made Simple offers an easy to use...

heerst! Kan alles wat je zoekt. Documentatie is übergoed. Alleen weinig templates, maar dan moet ik zelf maar wat creatiever zijn met webdesign.
                      Daar heb ik een tijdje terug een website in laten bouwen.
                      Op het eerste gezicht aardig, werkt ook wel redelijk goed, maar wanneer je de (vaste) templates moet wijzigen of je wil iets anders, dan kun je er als eindgebruiker niet veel mee (tenzij je goed thuis bent in HTML-5). Wel voldoende plug-ins voor de gebruikelijke dingetjes, dus een nieuwssectie die door een user is te gebruiken kan er wel op.
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Gebruik zelf alleen sublime of vim, maar als je echt niets wil weten is wordpress of http://getsymphony.com/learn/beginners/ ok, alleen krijg je dan ook vaak de standaard look en feel (ook al heb je tig templates en plugins, ze zijn altijd herkenbaar). Ik denk dat je wel wat moet willen uitvogelen om er je eigen website van te maken.

Comment

ik moet voor m'n zwager (met loodgietere- en verwarmingsbedrijf) een simpele site bouwen zodat ook de jeugd in ons dorp hem kan vinden ;-p

gewoor heel basic wat tekst foto's en eens in het kwartaal weer eens een leuk nieuw project.

Dus....simpel
                          Alleen als ie ijs en ijs koud is.

Comment

Simpel is laten doen voor weinig zodat je zwager ook niet om de 3 manden op de stoep staat voor onderhoud.

Groeien met resultaatgerichte online marketing. Uw website beter zichtbaar online. Meer klanten en omzet dat is wat u wilt!

Comment

Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎