Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mega traag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• mega traag

Sinds enkele weken openen webpagina's zich veel te traag. Streaming vdo is ook bijna niet te zien.

Download ik wat, dan haal ik met gemak de 1400 k/s, dus het ligt niet aan de 'lijn'.

Even gummen openen kost me 15 seconden. 8 voordat ik de startpagina zie na aanklikken van explorer en dan weer 7 nadat ik gummen aanklik in history.

Gisteren even 'restore' gedaan naar enkele weken terug. Leek toen weer stukken sneller. Helaas liep een virusscanner nog, dus heb de pc aangelaten vannacht. Vanmorgen had ik de melding dat windows (vista) weer een automatic update had gedaan (ja logisch, alles van die afgelopen paar weken weer). Nu weer terug bij af dus.

Lijkt dus erop dat niet de lijnsnelheid of andere geinstalleerde programma's het probleem veroorzaakt...maar vista zelf met 1 van de updates van afgelopen weken.
    Hebben meer mensen daar last van?

Nee, ook Vista maar geen problemen.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Geen problemen hier, meerdere vista machines (64 bit business, 32 bit premium)

Comment

Laatste tijd heb ik wel dat de PC (met Vista en alle SP's en patches) na heel wat uurtjes gebruik opeens traag wordt (met name paginaopbouw in IE). Na een reboot is dat verholpen...

Maar goed dat is dus niet het probleem dat jij ervaart...

M.vr.gr.,
        Sander AKA ZKH
        Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

Even draadje lenen voor weer een geval van megatraag.

Deze keer de laptop van Junior. Van ene op de andere dag megatraag. Start niet meer normaal op, alleen in veilige modus nog. Je hoort de harddisk stapvoets gaan, alsof de pagefile tot op de brink vol zit, zoiets.

Maar dan heeft het ding deze week ook nog een resonerende zoem/tril/brom gekregen die van toon verandert als je de laptop een beetje heen en weer wiegt. Klinkt als iets dat niet meer helemaal goed vastgeschroefd zit.

Of de twee gerelateerd zijn, weet ik niet, maar het ligt wel voor de hand!

CCleaner loopt nu, daarna maar een paar antispywareprogramma's erover laten lopen, want ja, jongetjes en vage game-sites - en dan mag ik nog hopen dat het game-sites zijn. :)

Zal in dit tempo wel úren duren...

Voor 't geval het toch de hardware is: klinkt iemand zo'n zoem bekend in de oren?
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
            Zal in dit tempo wel úren duren...

Voor 't geval het toch de hardware is: klinkt iemand zo'n zoem bekend in de oren?
            Ventilator van de processor die eens toe is aan een schoonmaakbeurt? HD die aan 't overlijden is?

Comment

Zou allebei zomaar kunnen. :)

Ik zal eens naar die ventilator kijken, want als ik zo luister, geef ik die de beste kans.
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

En nu een blauw scherm, zelfs in veilige modus, en helemaal niks meer.

Behuizing rond processor is flink heet, dus die ventilator zou 't best kunnen zijn. Morgen maar wegbrengen, want ik heb natuurlijk weer niet de juiste maat kruiskopschroevendraaier in huis...

Comment

WTF!! Metroer van het eerste uur, die niet eens een setje precisietools heeft liggen om een PC mee uit elkaar te schroeven?

/piano Dutch :)
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                    En nu een blauw scherm, zelfs in veilige modus, en helemaal niks meer.
                    Laat eens 30mins afkoelen en start nog eens. Daarna direct eerst even alles backuppen zsm (maar dat had je natuurlijk al lang gedaan) :-)
                    Behuizing rond processor is flink heet, dus die ventilator zou 't best kunnen zijn. Morgen maar wegbrengen, want ik heb natuurlijk weer niet de juiste maat kruiskopschroevendraaier in huis...
                    Gewoon wat torxjes zelf halen bij de bouwmarkt. Anders ben je het apparaat weer 30weken kwijt.

Tenzij er garantie op zit.

Comment

Neuh, winkel hier om de hoek kent me, ze zijn er altijd erg snel mee.

En tja, pc-kasten kennen geen geheimen voor me, maar geloof je me dat ik nog nooit eerder een laptop heb hoeven openschroeven?

Backup is geen probleem, doen we regelmatig, alleen het allerlaatste is-ie kwijt. Gelukkig maar, want in de huidige vorm was zelfs een kopieeropdracht te zwaar voor 'm...

Comment

Eerst even met perslucht de ventilatieopeningen schoonblazen?
                        ------------------------------------------------
                        We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Wel, schoonblazen heeft niet geholpen, het is toch de harddisk die langzaam de geest aan het geven is. Gaat nu een nieuwe in, vanmiddag weer terug.

Comment

Bij mij heeft het toen geholpen om compleet nieuwe install te doen. Blijkbaar draaide er toch nog progs mee die ik niet kon opsporen met ad-aware, spyware cleaners en mc afee....

Na complete nieuwe install van vista en nieuwste versies van programma's die ik gebruik liep ie weer (en nog steeds, al weer paar maanden) probleemloos en supersnel.

Comment

CCleaner loopt nu

Over CCleaner gesproken,valt dit nog ergens voor weinig(lees niks) te krijgen?

Ik was er laatst op zoek naar op het www,maar kwam tot ontdekking dat je er overal voor moet betalen,terwijl dit een tijdje terug nog gratis was.
                              Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

betalen? Het nog steeds freeware: HTTP://www.ccleaner.com/download

Comment

Ik had laatst ergens een versie gedownload waar ik bij het installeren opeens 3 sms'jes a 1.50 euro moest versturen voor een sleutel code.

Maar met jouw linkje is het goed gekomen.

Bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
                                    Ik had laatst ergens een versie gedownload waar ik bij het installeren opeens 3 sms'jes a 1.50 euro moest versturen voor een sleutel code.
                                    Dan denk ik dat die versie een iets andere versie is dan het orgineel en daar moet je dan niet blij mee zijn, zeg maar.

Comment

Daarom ben ik ook meteen gestopt met installeren,en heb de hele zooi er weer van af gegooid.

Comment

*Megatrap van een compu-n00b*

Waarom laden bepaalde sites heel traag, terwijl het laden van weer andere prima gaat?

Waar ligt dat aan?
                                        Ja, het betreft de compu op werk en gaspedaal.nl wil gewoon GEEN gevraagde selectie uitvoeren...

Comment

Working...
                                        X