Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief TV kijken.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Alternatief TV kijken.

Na wat meningsverschillen met UPC en uit financiële overwegingen (ik ben zo'n 90 euro paar maand kwijt aan die lui) ben ik van plan de hele boel (TV, internet en telefoon) op te zeggen.

Iemand hier ervaring met sateliet TV?

Iemand ervaring met DVB T?

Iemand ervaring met Digitenne?

Ik zoek op z'n Hollands gezegd zo veel mogelijk voor weinig. :)
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Ik heb digitenne en upc opgezegd.
    digitenne vs kabel is duidelijk goedkoper, maar of digitenne plus telefoon/internet goedkoper is weet ik niet. Heb ik via KPN, pakweg 35€/mnd. maar bellen overdag is dan niet gratisch.
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ik heb digitenne. 7,5 euro per maand vind ik value for money.
      Kwaliteit is prima, electronische programmagids, teletekst zit er allemaal bij.
      Die veel duurdere digitale interactieve tv zal me aan me reet roesten verder. Heb nu al nauwelijks tijd om te kijken.
      Maar andere mensen, andere wensen natuurlijk.

Comment

Ik heb dan weer digitale tv en internet van Ziggo en dat bevalt goed.
        Maar echt goedkoop is dat niet nee.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb geen vaste telefoon overigens, we hebben gsm tegenwoordig.
          Scheelt nog wel veel spam-telefoontjes ook!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
            Na wat meningsverschillen met UPC
            brun zou zeggen: UPC moet doooood!

Benieuwd hoe lang 't na je opzegging duurt voordat je echt van ze af bent. :)
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb een jaar lang betaald voor internet, TV en telefonie dat iedere keer om de 15 á 20 minuten uitviel. Mijn TV box moest ik iedere keer resetten om gebruik te kunnen maken van de on-demand funkties. Ik kon géén bestanden groter dan 200Mb downloaden of de verbinding viel eruit en ik moest mijn modem resetten en ik kon niet langer dan 15 á 20 minuten bellen voordat de verbinding werd verbroken (wederom modem resetten. Hier heb ik een jaar lang zo'n 60 tot 80 euro per maand voor betaald. Na 5 of 6 monteurs en die de hele boel vervangen hebben was het probleem nog steeds niet verholpen. Na om precies te zijn één jaar en 4 dagen kwam er een monteur op het briljante plan naar de kabels buiten te kijken. Toen bleek er dus buiten in zo'n grijs kastje iets fout te zitten.

Probleem opgelost, 1000x excuses mijnheer en afgesproken met UPC dat ik 864 euro en 9 ct terug zou krijgen als schade vergoeding. Na 3 maanden smeken om mijn geld, valse beloften, 12x (!!!) niet teruggebeld etc etc. ben ik het zat.

Eerst was er een storing in het betalingssysteem, toen moest het bedrag toch nog eens goedgekeurd worden, toen waren de regels veranderd en konden ze zulke hoge bedragen niet uitkeren ik zou maar 100 euro (ik was al meer kwijt aan mobiele telefoonkosten) schadevergoeding krijgen met als reden dat ik tussen het resetten van mijn modem en TV box door, elke 15 á 20 minuten dus, wél kon internetten (geen grap, was hun officiële standpunt).

Uiteindelijk zou ik dan ook nog 3 maanden gratis internet krijgen. Nu na 2 maanden niet betaald te hebben ben ik afgesloten omdat men niets zou weten van 3 maanden gratis internet.

Ik mag niet opzeggen omdat ik tussentijds mijn abonnementsvorm heb veranderd. Dit op hun aanraden nadat notabene iemand van hun helpdesk mij erop wees dat ik te veel per maand betaalde door een verkeerd abonnement...

Echt, aan het gas met die gasten.
              Last edited by iOnline; 14-11-08, 14:41.

Comment

Ik lees 't al. Dat wordt in 2011, na veel geharrewar met advocaten en deurwaarders, een rechtszaak tussen UPC en iOnline. En tot de uitspraak van de rechter denken ze allebei dat ze nog geld van de ander krijgen.

Zit bruns oude UPC-draadje nog in de google-cache? :)
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Over Satelliet TV: http://www.sat4all.com. Ik zelf niet zo'n ding maar een collega wees me op dat forum toen we het over zijn setup hadden.
                  ------------------------------------------------
                  We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                    Ik lees 't al. Dat wordt in 2011, na veel geharrewar met advocaten en deurwaarders, een rechtszaak tussen UPC en iOnline. En tot de uitspraak van de rechter denken ze allebei dat ze nog geld van de ander krijgen.

Zit bruns oude UPC-draadje nog in de google-cache? :)
                    Nou inderdaad. Ik kreeg ook zo'n ongekende deja vu van de Brun vs. UPC story :-))))
                    Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                      Over Satelliet TV: http://www.sat4all.com. Ik zelf niet zo'n ding maar een collega wees me op dat forum toen we het over zijn setup hadden.
                      Goeie link idd. Thanks! :)

Comment

10 jaar verder. Bijna elke avond storing. Geen ruk op TV. We kijken wel bijna elke dag Netflix. Als we dan toch geld overhouden? Wat zullen we ernaast nemen? Netflix haalt veel al weer weg en ik vind het qua film nogal dunnetjes (het aanbod).

Comment

Geen TV en geen vaste telefoon aansluiting.
                          Alleen nog internet, via glasvezel. Netflix, Youtube, Vimeo, De NOS app voor wat WK geneuzel en dan nog alle Apps op de apple tv waar je naar kunt kijken.

En wat blijkt? TV missen we helemaal niet. In de zomer sowieso niet, maar ook de winter kom je prima door zonder reclames en slechte programma's.
                          Not driving your car, as you plan on keeping it looking good for the next owner, is like not shagging your girlfriend as you're saving her for her new partner

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                            10 jaar verder. Bijna elke avond storing. Geen ruk op TV. We kijken wel bijna elke dag Netflix. Als we dan toch geld overhouden? Wat zullen we ernaast nemen? Netflix haalt veel al weer weg en ik vind het qua film nogal dunnetjes (het aanbod).
                            Ernaast: Amazon Prime of HBO.
                            ------------------------------------------------
                            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Probleem met huidige tv kijken is dat er teveel kanalen zijn waardoor er nog meer bagger kan worden geproduceerd dan vroegah. Je zit ook alleen maar naar herhalingen te kijken want de buis moet wel gevuld blijven. En de kwaliteit van de presentatoren cq wannabee bn’ers is ook zeer slecht Wat dat aangaat was vroeger alles beter :-)
                              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Wat dat meer aanbod en dus ook meer meuk betreft ben ik het wel met je eens. Maar er is toch ook echt meer kwaliteit. Moet je eens voor de grap een spelshow uit de jaren 70 of 80 bekijken. Wat een onzin man, en daar keken dan 6 miljoen man naar want er waren maar 2 kanalen. :)
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die Kijkers;

Nee, dan de Mounties….
                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Enige wat wordt gekeken is; BBC First en Comedycentral een Discovery. Dan heb je het wel gehad ongeveer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Miel Bekijk bericht
                                      Geen TV en geen vaste telefoon aansluiting.
                                      Alleen nog internet, via glasvezel. Netflix, Youtube, Vimeo, De NOS app voor wat WK geneuzel en dan nog alle Apps op de apple tv waar je naar kunt kijken.

En wat blijkt? TV missen we helemaal niet. In de zomer sowieso niet, maar ook de winter kom je prima door zonder reclames en slechte programma's.
                                      Dit dus.

Hier in Amsterdam al sinds 2003 geen tv meer (na mijn akkefietje met UPC) en ik heb het echt nog nooit gemist.

In Berlijn hangt een tv aan de muur. We kregen vorig jaar een of andere Vodafone-aansluiting die niet werkte, dus toen maar weer zo'n DVB-T2-receivertje aangesloten (met een bierblik-antenne op het balkon). De tv gaat misschien één keer per week een halfuurtje aan, meer niet.

Films en series kijken we alleen in de winter en dan download ik ze wel (legaal). Maar zelfs dan. Ben gewoon beeldschermmoe, ik zit de hele dag naar een scherm te gluren, dan wil ik 's avonds niet nog óók naar iets digitaals kijken. Er gaan echt weken voorbij waarin de tv niet eens aan gaat.
                                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Working...
                                      X