Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exel experts aanwezig??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

ik ken alleen 2003:

Extra/Opties Tab Berekenen "Automatisch" aanvinken....

Comment

Ah, via die tip er toch gekomen. In 2007 is het Formules/Berekeningsopties/Automatisch. Dank!
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Om ons tarief opbouw naar onszelf en naar de klanten inzichtelijker te maken wil ik eigenlijk een offerte kunnen maken in Excel.

Het moet vooral iets zijn met vinkjes. (opties) en elk vinkje maakt het eindbedrag hoger. Maar een vinkje kan er ook voor zorgen dat een andere optie weer duurder wordt.

Soort auto-offerte pakketje.

Geen idee hoe ik dit moet opzetten.

Klein voorbeeld;

Ik heb dus een sheet met allemaal opties met daarachter hokjes om aan te vinken.

Dus nieuwe klant komt; Rapport maken :4 uur
        Maar ze zijn met hun 2en...rapport maken 8 uur
        Klant 1 is zelfstandig 3 uur extra bij rapport
        Klant 2 is gescheiden 2 uur extra
        Ze hebben geen spaargeld 0 uren extra
        Ze hebben schulden 2 uur extra
        Ze zijn gehuwd in agv 0 uur extra
        Ze zijn gehuwd op huwelijkse voorwaarden 1 uur extra
        Er moet geld van ouders komen 1 uur extra

Nou ja.... dus een offerte sheet om samen met de klant in te kunnen vullen....

Bovenstaand is echt even een voorbeeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
          Om ons tarief opbouw naar onszelf en naar de klanten inzichtelijker te maken wil ik eigenlijk een offerte kunnen maken in Excel.

Het moet vooral iets zijn met vinkjes. (opties) en elk vinkje maakt het eindbedrag hoger. Maar een vinkje kan er ook voor zorgen dat een andere optie weer duurder wordt.

Soort auto-offerte pakketje.

Geen idee hoe ik dit moet opzetten.

Klein voorbeeld;

Ik heb dus een sheet met allemaal opties met daarachter hokjes om aan te vinken.

Dus nieuwe klant komt; Rapport maken :4 uur
          Maar ze zijn met hun 2en...rapport maken 8 uur
          Klant 1 is zelfstandig 3 uur extra bij rapport
          Klant 2 is gescheiden 2 uur extra
          Ze hebben geen spaargeld 0 uren extra
          Ze hebben schulden 2 uur extra
          Ze zijn gehuwd in agv 0 uur extra
          Ze zijn gehuwd op huwelijkse voorwaarden 1 uur extra
          Er moet geld van ouders komen 1 uur extra

Nou ja.... dus een offerte sheet om samen met de klant in te kunnen vullen....

Bovenstaand is echt even een voorbeeld.
          Zo te zien heb je iets te lang achter Excel gezeten kleintje

Attached Files
          Let's kick some ass and chew bubblegum...
          ----------------------------------------------------------------------------
          '71 Alfa Romeo Giulia Super
          '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
          '00 BMW E39 528iA Touring
          '06 BMW Z4M Roadster
          '96 BMW E36 328i trackracer
          '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

LOL

Nu maar hopen dat je klantenkring handig genoeg is met Excel om hem in te vullen :)

Comment

@Erik; Was dit nog voor je dieet?

Maar ff serieus; Iemand?

Comment

Even iemnd zoeken die handig is met macrootjes in excel. Dan kun je gewoon met boxjes aanvinken de achterliggende formule activeren en verschijnt in het door jou gewenste venstertje het juiste bedrag. Als je een beetje handigheid hebt in excel (zonder dat je ooit macro's hebt gebruikt, heb je het met een dagje of een weekendje knutselen als redelijk staan en hoef je het alleen nog even te verfraaien). Als je het helemaal goed doet rolt er via een macrootje meteen een engagement letter uit. ;-))

Groet
                GJ

Comment

Hier even proberen...

Ik heb aantallen en bedragen per weeknummer in een bepaald jaar (bv. 46 2013) geplot in een lijn-grafiek (met 2 y-assen dus).
                  Nu wil ik in diezelfde grafiek dezelfde aantallen en/of bedragen maar dan van het jaar ervoor plotten, als een soort referentie dus, zonder dat de x-as veranderd.
                  Want daar wil ik alleen de weken van 2013 zien.

Kan dit?

EDIT Aanvulling: de grafieken maak ik uit een draaitabel. Welke zijn gegevens krijgt uit een grote data-dump in kolommen. Waaronder de kolommen "geld" en "weeknummers" (met o.a, 46 2012 en 462013 dus).
                  Last edited by raspaardje; 10-01-14, 14:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                    Hier even proberen...

Ik heb aantallen en bedragen per weeknummer in een bepaald jaar (bv. 46 2013) geplot in een lijn-grafiek (met 2 y-assen dus).
                    Nu wil ik in diezelfde grafiek dezelfde aantallen en/of bedragen maar dan van het jaar ervoor plotten, als een soort referentie dus, zonder dat de x-as veranderd.
                    Want daar wil ik alleen de weken van 2013 zien.

Kan dit?

EDIT Aanvulling: de grafieken maak ik uit een draaitabel. Welke zijn gegevens krijgt uit een grote data-dump in kolommen. Waaronder de kolommen "geld" en "weeknummers" (met o.a, 46 2012 en 462013 dus).
                    Je kan de definitie van de as aanpassen zodat je alleen de weeknummers laat zien. Vervolgens plot je daaroverheen een lijn voor 2012 en een voor 2013. Of denk ik nou te simpel?
                    ------------------------------------------------
                    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Ehhh, nee...:-)
                      Even een extra kolom aan de data (jaartal) toevoegen en het weeknummer aanpassen.

Soms heb je er iets te lang naar gekeken....
                      Thanks!

Comment

Working...
                      X