Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Simracing

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Simracing

Nog virtuele coureurs hier? Heb het zelf een jaar of wat gedaan maar de laatste tijd niet meer actief.

Vandaag kwam ik weer eens op de site van iRacing. Die pretenderen een simulatie te hebben gebouwd die ook voor de (semi)professionele coureur goed genoeg is. Ze vragen er in ieder geval genoeg geld voor. Het abonnement komt voor een jaar op $156 en dan moet je in bepaalde gevallen ook nog betalen voor extra content.

iRacing is the leading online racing simulation. In the fast-paced world of eSports, iRacing is a one-stop shop for sim racing.
    ------------------------------------------------
    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Best prijzig. Heb het nog niet geprobeerd, maar volgens de kenners speel je daarna niets anders meer.

Comment

Gelukkig kan je niet anders dan eerst een maandabbonement(a 20 dollar) nemen. Als je in de hogere klassen wil rijden(in het begin voldoet de basis karige 2 auto's en 4 banen) MOET je inderdaad content kopen en dat is minimaal een dollar of 15 voor een auto of baan. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat als je een jaar neemt je een dollar of 60 hebt om auto's en banen te kopen.

Ik ben er echter mee gekapt. Qua rij-ervaring is het goed of zelfs onovertroffen(al vind ik dat iets teveel eer), maar de regel-implementatie(gele/blauwe vlaggen om maar wat te noemen) was een maand of 4 geleden kariger dan de sims van jaren geleden. En het safety rating systeem(bedoeld om crashers eruit te houden, maar voor de nette rijder die toch nog een beetje wil racen kan het ERG frustrerend zijn, want bij een crash krijgen beiden schuld, gevolg voor mij is dat ik een idioot maar gewoon laat inhalen) vind ik als een dwangbuis werken.

Ik zou zeggen probeer het, voor 20 dollar kan er weinig mis gaan, maar als het zo is als het blijft geef ik er geen dollarcent meer aan uit. Het hele safety-rating, beoordelings en world-ranking systeem kan mij gestolen worden, maar je betaald er elke maand voor en om verder te komen moet je geld uitgeven. Dat is niet erg, maar je zit ook nog met het abbonement. Qua aanschaf van content geef je dus geld uit aan iets dat nooit echt van jou is(zo lang je geen abbonnement hebt/betaalt is je content zelfs offline niet beschikbaar!). Ik had het dus mooier gevonden als je het basispakket(karige 2 auto's plus 4 banen) voor 40 dollar(niet weinig voor genoemde content). Dat je dan de rest van de content moet kopen is tot daar aan toe. Ook wil ik er in meegaan dat als je in de competitie wil meedoen en wil genieten van de safety ellende dat je dan een maand bedrag betaald. Het wordt echter tijd dat ze voldoen aan de wens van casual racers die gewoon in een goede sim even een potje tegen elkaar willen racen zonder wurgcntract.

Er zijn echter ook lui die ermee weglopen en al het andere tot onspeelbaar hebben bestempeld. Gelukkig hoor ik niet tot die groep. Ik heb het geprobeerd, zag er leuk uit, maar voor deze bedrag kan ik andere leuke dingen met mijn geld doen. Voor iets echt goed heb ik het best over, maar dit is het gewoon echt niet waard, voor mij dan.

Eerlijk gezegd denk ik dat ze in deze tijden hun business model ook om moeten gooien anders halen ze het niet. En met genoemde content aankopen is dat niet alllen vervelend voor de maker.......
      Last edited by MN-Power; 05-12-08, 23:20.
      Every second of your life is a part of your song

Comment

dubbel post

Comment

Voor mij is iracing verre van ideaal. Ik blijf bij live for speed, pc aan en 1 minuut later race of drift je.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
            Voor mij is iracing verre van ideaal. Ik blijf bij live for speed, pc aan en 1 minuut later race of drift je.
            Oe, Live For Speed. Ik ben nog steeds blij dat ik niet betaald heb voor S1 t/m S3 als ik de site zo zie. Die gasten zullen toch inmiddels wel weer bij een normale development studio aan het werk zijn toch?
            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Heb je ooit voor (S1 t/m)S3 kunnen betalen dan? Volgens mij zijn ze nog druk bezig en gezien hun kleine team(3 man) denk ik dat ze het prima uithouden. Het wordt alleen tijd dat S3 uitkomt. Als ze nog steeds zoals geplanned modding mogelijk gaan maken gaat dat een ongelofelijke boost geven. Als het zover is ga ik hem ook kopen. Tot nu toe speel ik eigenlijk alleen de demo-versie.

Comment

Enige wat je nodig hebt is S1 en S2, S3 bestaat niet, en dat kost je nog geen 30 dollar ofzo? Alle patches zijn gratis geweest. En er zitten erg mooie upgrades in die patches. Beter geluid, betere graphics, etc. Ik geloof dat ik LFS al een jaar of 6 heb, zo niet langer. Ik vind dat je voor die paar knaken een hoop waar voor je geld krijgt. Je moet wel even de betere servers vinden met serieuze rijders of drifters. Maar die zijn er genoeg.

Qua handling e.d. beste racesim voor mij, maar vooral 't feit dat je binnen een paar seconden online aan 't racen bent vind ik een verademing ten opzichte van andere sims. Ik heb er geld voor over om op officiele circuits, met officiele auto's te rijden binnen LFS.

Comment

Je in het begin in een keer 36 pond flappen voor S1 t/m S3. Afgezien van het feit dat de prijs/kwaliteit verhouding best goed is zijn er mensen die dat toen gedaan hebben en nu dus nog steeds zitten te wachten op S3.

Comment

Dan ben je in mijn ogen niet helemaal handig bezig of filantroop(of bang dat de prijs van de Pond de lucht ingaat:-). De losse delen kosten ook gewoon 12 Pond per stuk. Vind ik ook een serieus manco trouwens. Als je S1 en S2(+S3) in één keer koopt zou je korting moeten krijgen.

Maar ja, altijd nog beter dan $156/jaar.

Comment

De optie om S1 - S3 in één keer te kopen heb ik eerlijk gezegd nooit gezien. Al had ik 't gezien, dan had ik 't nooit gedaan. Beetje suf om daarop 't spel af te kraken. Er zullen vast mooiere sims zijn, met betere graphics, auto's en circuits, maar de simpelheid van de LFS opzet en de genialiteit van de grip e.d. (zeker nu met de laatste patches) is fantastisch. Zeker voor 't geld. Ook vind ik 't humor om zo nu en dan in servers te komen waar bekenden van diverse fora rondscheuren. Lekker samen driften, of racen.

Het mooiste spel voor mij zou GT Legends zijn, met de physics van LFS.

Comment

Virtual Formula 1

Iemand die al gezien? Een Formule 1 Simracing kampioenschap met 16 simulators..

Comment

Hoi ik ben actief met simracen bezig. Ik race vooral in iRacing maar ik kijk ook uit naar de ontwikkelingen van Assetto Corsa.

Hieronder video van een race in een league. De snelste rijders uit race 1 starten achteraan in race 2 (inverted grid). Dat geeft een spectaculaire race :)

Uiteindelijk 2de geworden in dit kampioenschap bestaande uit een stuk of 10 races. Reallife coureur en simracer Norbi Kiss heeft het kampioenschap gewonnen.

Comment

Hier nog een race in dezelfde league op Silverstone

Comment

Gaaf om te zien! Een hele tijd geleden ook mee bezig geweest, destijds met "GTR". Waren een hoop andere Gummers destijds ook druk mee :)

Wat voor specs heeft je PC trouwens? Ik ben toevallig op dit moment een PC aan het samenstellen en misschien moet ik het Simracen daarbij toch ook nog even in het achterhoofd houden.
                              Aprilia RSV Mille '01

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rossi Bekijk bericht
                                Gaaf om te zien! Een hele tijd geleden ook mee bezig geweest, destijds met "GTR". Waren een hoop andere Gummers destijds ook druk mee :)

Wat voor specs heeft je PC trouwens? Ik ben toevallig op dit moment een PC aan het samenstellen en misschien moet ik het Simracen daarbij toch ook nog even in het achterhoofd houden.
                                Een best wel oude PC inmiddels (minstens 4 jaar oud).

Intel Core i7 920 processor, 6GB geheugen, AMD HD4870 1GB videokaart.
                                Voor het simracen (en veel andere games) is een snelle gaming monitor erg belangrijk. Ik heb de Asus vg278he 27-inch 144hz: https://www.youtube.com/watch?v=L428nVkPx4g
                                Last edited by Dave; 27-04-14, 16:04.

Comment

Nieuwe iracing build is uit met donnington park.
                                  ook hebben ze backfires toegevoegd. hier wat eerste beelden

Porsche Cayman R - Check mijn Porsche Video's! --> http://www.youtube.com/CaymanSKRD

Comment

Assetto Corsa is ook een goede sim. Hieronder doe ik een ronde in de BMW Z4 GT3 op de Nordschleife v1.1 (mod). Een gelaserscande Nordschleife komt nog dit jaar uit.

Comment

AC gaat zeker een topper worden! Kan eigenlijk niet wachten tot AC, rFactor 2 én pCars final gaan. Heel bijzonder dat die 3 al zo lang in beta of eigenlijk zelfs alpha fase zitten(maar ja, liever dat ze hun tijd nemen). Ze hebben allemaal hun plussen en minnen, maar stuk voor stuk vind ik ze al een tijd fijner dan iRacing.

Comment

Niks beta.. Dan is iRacing ook een beta. Er wordt constant aan gewerkt.

pCars is bang dat mensen het spel beoordelen voor wat het nu is. Er zijn nog veel tekortkomingen. Ik heb op de Nurburgring tijdens de 24 uurs race deze simulator getest en voelt behoorlijk arcade aan in vergelijking met de rest. De auto deed ook nog vreemde dingen als je over curbs reed en er zat weinig gevoel in. Veel input lag ook. Doet mij denken aan Need For Speed Shift. Volgens mij wil pCars geen echte hardcore sim worden en heeft het zelfs ambities om de software uit te brengen op consoles.

rFactor2 is een behoorlijke flop maar volgens mij zijn ze bezig met een nieuw tiremodel. Zoals het nu is, lijkt het wel rFactor1 met een paar kleine aanpassingen. Het ziet er ook behoorlijk gedateerd uit.

Assetto Corsa is ook een beetje arcade. De ontwikkelaars noemen het zelf simcade. Erg gemakkelijk om te rijden; de gemiddelde tiener drift met de straatauto's alsof hij Keiichi Tsuchiya himself is. Er is veel te veel grip. Als je mijn video hierboven bekijkt op de Nordschleife met de BMW Z4 GT3, dan ga ik bij Flugplatz en bij Schwedenkreuz volgas. Dat is gewoon niet realistisch. Straat auto's zijn wel goed in deze sim. Het online gebeuren, de netcode en de mensen zijn wel minder dan bij iRacing. Simpelweg omdat je nergens voor racet is het erg gemakkelijk om gewoon te stoppen wanneer je een tegenvaller hebt in een race. Races worden vaak niet uitgereden en de netcode is nog niet echt super. Afgelopen week hebben ze wel een nieuwe update uitgebracht met een compleet nieuwe netcode, een behoorlijke verbetering.

Voor de serieuze simracer kan er niets tippen aan iRacing. Het is behoorlijk hardcore en auto's transformeren compleet door setup veranderingen. Beter dan bij andere sims probeert iRacing alles zo realistisch mogelijk te maken. Elke aanpassing in de setup maakt echt een verschil en heeft ook een duidelijke trade-off wat in andere sims vaak niet het geval is. Gelaserscande banen zorgt er niet alleen voor dat het er exact uitziet zoals in het echt maar het voelt ook aan alsof je in het echt op de baan rijd. De cambers in het asfalt, de bekende hobbels etc. maken het verschil waar de ideale lijn ligt. Het was grappig om na iRacing's Zandvoort op de echte Zandvoort te rijden. Het klopt exact en zelfs de punten waar je rustig je gas op moet bouwen omdat het er gladder is komen overeen. De netcode en het hele online systeem is geweldig en er is gewoon niets vergelijkbaars.

Comment

Ik heb eens een stiefkwartiertje op de AC van de grijze Fries gereden, en binnen 15min moest ik stoppen en stond ik te tollen op mijn benen.
                                          Wordt dus kots en kotsmisselijk, soort van zeeziek, in die dingen.
                                          In de auto nergens last van.
                                          Op zee ook niet trouwens, nou ja, meestal niet dan ;)
                                          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Ik blijf bij Live for Speed en Assetto Corsa. Ow, en tegenwoordig Spin Tires. Ook belangrijk dat je daar een goede lijn hebt, anders mag je lieren :)
                                            Last edited by FrankS; 23-07-14, 14:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                              Ik heb eens een stiefkwartiertje op de AC van de grijze Fries gereden, en binnen 15min moest ik stoppen en stond ik te tollen op mijn benen.
                                              Wordt dus kots en kotsmisselijk, soort van zeeziek, in die dingen.
                                              In de auto nergens last van.
                                              Op zee ook niet trouwens, nou ja, meestal niet dan ;)
                                              Die grijze Fries kan ook behoorlijk simracen :)

Comment

Die grijze Fries snapt ook niet dat ik wel 3 ronden op een forrest stage naast een Fins rally kampioen kan zitten en niet achter zo'n kut schermpje.
                                                Ja hij kan aardig potje sturen, niet alleen op die simracert ;)
                                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk bericht
                                                  Niks beta.. Dan is iRacing ook een beta. Er wordt constant aan gewerkt.
                                                  Dat is het ook, zie alleen maar de discussies rond het tire model(en andere physics zaken) door de jaren (inmiddels 6 geloof ik). Kan je hele discussies om voeren of de auto's nou wel of niet realistisch rijden, geen zin in. Maar het feit dat het rijgedrag een aantal keer redelijk veranderd is (niet alleen wagen specifiek, maar ook globaal) geeft aan dat iemand toch ergens geen gelijk had. En in de basis vind ik het iRacing keurslijf waar je in moet(vooral bij de minder populaire wagens) ronduit kut. Kreeg laatst nog een mail met de vraag of ik voor 1 dollar een maand weer met MIJN auto's wilde rijden(ben 2 jaar lid geweest, heb best wat gekocht ook met virtueel geld wat je kon verdienen door in races die official waren). Ik laat ze lekker virtueel roesten, mij zie je er niet weer.

pCars is bang dat mensen het spel beoordelen voor wat het nu is. Er zijn nog veel tekortkomingen. Ik heb op de Nurburgring tijdens de 24 uurs race deze simulator getest en voelt behoorlijk arcade aan in vergelijking met de rest. De auto deed ook nog vreemde dingen als je over curbs reed en er zat weinig gevoel in. Veel input lag ook. Doet mij denken aan Need For Speed Shift. Volgens mij wil pCars geen echte hardcore sim worden en heeft het zelfs ambities om de software uit te brengen op consoles.
                                                  Het is dan ook nog steeds niet klaar. Het is gewoon letterlijk nog alpha aangezien er bijvoorbeeld voor het bandenmodel maar een paar wagens als testmule gebruikt worden(meestal één per bandencatergorie(denk in vintage, straat , slick, openwheel slick). Ook de code is gewoon nog niet final. Er schijnen meer met lag te zijn, maar met mijn i7 920 was het geen probleem en met mijn 4770 al helemaal niet. Maar kan zijn dat je bijv. een ATI kaart hebt en dat niet helemaal soepel loopt, wat ik zeg: Alpha. Ergens in het begin(eind 2012) was het wel een drama. En ja het komt zeker uit op de consoles, maar ik weet niet of je opgelet hebt... Onder de motorkap zit een licht verouderde PC, dus denk dat het vergelijkbaar zou moeten presteren als op mijn i7 met 570gtx(oude pc), zeeeer acceptabel. En iRacing schijn je best competitief te kunnen besturen met een xbox 360 controller, dus ja... Kan ook op consoles uitgebracht worden. ;) Is het dan opeens arcade?

rFactor2 is een behoorlijke flop maar volgens mij zijn ze bezig met een nieuw tiremodel. Zoals het nu is, lijkt het wel rFactor1 met een paar kleine aanpassingen. Het ziet er ook behoorlijk gedateerd uit.
                                                  rFActor 2.... Ik weet het ook niet graphics zijn gewoon redelijk teleurstellend voor deze generatie(maar daar heeft de echte *steekt neus in de lucht* simracer complete schijt aan, toch?(zie iRacing ;P ). FF is erg goed en het tiremodel heeft vanaf het begin zaken die iRacing toen ik reed zéker niet had(bijvoorbeeld dat het loopvlak opgedeeld is in secties en elk deel zijn eigen temperatuur en volgens mij ook slijtage heeft, pCars krijgt het ook geloof ik).

Wat rFActor 2 wel heeft is echte opbouw van rubber en opdrogende lijnen, iRacing heeft dat niet, sterker nog, niet eens regen en de tijd van de dag staat gewoon vast, dus de nacht in racen gaat hem niet worden). En als ik eerlijk ben heb ik liever echte omstandigheden(een 'levende baan' met weersomstandigheden) op een baan die niet alle hobbeltjes perfect heeft dan een baan die 100% klopt, maar verder bevroren in de tijd is. Racen is ook aanpassen aan omstandigheden(inclusief dag en nacht transities trouwens)

Assetto Corsa is ook een beetje arcade. De ontwikkelaars noemen het zelf simcade. Erg gemakkelijk om te rijden; de gemiddelde tiener drift met de straatauto's alsof hij Keiichi Tsuchiya himself is. Er is veel te veel grip. Als je mijn video hierboven bekijkt op de Nordschleife met de BMW Z4 GT3, dan ga ik bij Flugplatz en bij Schwedenkreuz volgas. Dat is gewoon niet realistisch. Straat auto's zijn wel goed in deze sim. Het online gebeuren, de netcode en de mensen zijn wel minder dan bij iRacing. Simpelweg omdat je nergens voor racet is het erg gemakkelijk om gewoon te stoppen wanneer je een tegenvaller hebt in een race. Races worden vaak niet uitgereden en de netcode is nog niet echt super. Afgelopen week hebben ze wel een nieuwe update uitgebracht met een compleet nieuwe netcode, een behoorlijke verbetering.
                                                  Voor de 'echte simracers' is niks goed genoeg en Kunos heeft gewoon een erg klein team. Simcade is dus een veilige term. 'Simracers' staan al op hun achterste benen als je met een 100% realistische auto over een stuk afgesloten weg kan rijden(wie zegt dat je alleen FIA omstandigheden mag simuleren?). En als iemand me niet ramt vind ik het best, dat iemand in de achterhoede afhaakt boeit mij in elk geval echt niet. En ook Assetto Corsa is lang niet af. Er komen ook laserscanned tracks(je zegt het zelf de NS FFS), pCars heeft er ook al een paar(minimaal 4).

Voor de serieuze simracer kan er niets tippen aan iRacing. Het is behoorlijk hardcore en auto's transformeren compleet door setup veranderingen.
                                                  Tja, de competitie en championships zitten bij iRacing erg leuk in elkaar. Maar ik geniet van een enkele race, dus absoluut geen behoefte om 22u zondag avond een uur vrij te maken omdat ik weet dat er dan waarschijnlijk(!) een race officieel wordt voor de Lotus 79 zodat ik wél meedraai in de competitie en niet 1u voor niets zit te zwoegen op een tijd die me helemaal niet uitkwam. En geloof het of niet in alle 3 de andere simcades/arcades hoe jij ze ook wil noemen is de setup ook zeeer belanrijk(en kom op iRacing had toen ik reed ook ongelofelijke setup exploits die IRL totaal niet zouden werken)

Beter dan bij andere sims probeert iRacing alles zo realistisch mogelijk te maken. Elke aanpassing in de setup maakt echt een verschil en heeft ook een duidelijke trade-off wat in andere sims vaak niet het geval is. Gelaserscande banen zorgt er niet alleen voor dat het er exact uitziet zoals in het echt maar het voelt ook aan alsof je in het echt op de baan rijd. De cambers in het asfalt, de bekende hobbels etc. maken het verschil waar de ideale lijn ligt. Het was grappig om na iRacing's Zandvoort op de echte Zandvoort te rijden. Het klopt exact en zelfs de punten waar je rustig je gas op moet bouwen omdat het er gladder is komen overeen. De netcode en het hele online systeem is geweldig en er is gewoon niets vergelijkbaars.
                                                  iRacing is ook al 6 jaar oud o.i.d. en nog steeds in ontwikkeling De andere 3 zijn nog in beta of zelfs alpha(toegegeven dat was iRacing ook toen het uitkwam, los van de bugs waren er niet eens blauwe vlaggen volgens mij)
                                                  En eerlijk gezegd vind ik gelaserscande banen minder belangrijk, maar het is zeker een plus. Dat van die grip heeft overigens niks met laserscannen te maken, daarvoor moet je toch echt de frictie op de baan meten. Dat zou je ook in de andere gevallen kunnen doen voor de verschillende stukken asfalt/beton op de baan. Alle drie de andere krijgen en hebben overigens ook zeker ook een paar gescannde banen. Neemt niet weg dat veel banen na een paar jaar flink verouderd zijn en ook de gescande tracks kloppen dus per definitie niet helemaal meer.

Netcode van de anderen(muv AC, maar heeft niet veel langer dan een maandje multiplayer) is ook al zeer goed te noemen. Zeker als je het vergelijkt met wat iRacing een jaar of 4 geleden deed. Heb warpende auto's gezien auto's die op hun neus over de baan vlogen(in een rechte lijn), opeens voor je neus stonden(wat vervloek je dat SR systeem dan zeg...) en noem maar op. Was over het algemeen terug te leiden tot verbindingsproblemen met die ene client, maar dat is het eigenlijk altijd.

Geen één sim is perfect ook al doet hij zo zijn best. En iRacing is zo feature-poor dat je over het algemeen een vrij kaal en vooral steriel geheel krijgt. En de laatste keer dat ik keek was racen dat juist niet. En ik heb het expres niet over de kosten gehad(betalen (bovenop je abonnement) voor een vrij te kiezen auto-baan(die je ook gekocht hebt) combinatie met een groep vrienden... kom op...)

Oh en de eerste sim die je aantal testrondjes limiteert, dat is pas een sim. Om bij de besten te horen moet je oefenen, mee eens, maar hoe realistisch is het om in één week 300 rondjes te kunnen oefenen en je setup te perfectioneren voor de volgende race? Een echte coureur moet het ook met zijn practise sessies doen eens in het jaar en als dat in totaal 3 uur in een raceweekend is(en dat is dan 100% benutte baantijd) dan is het veel.

Maar ik realiseer me ook dat ik me in een discussie stort die oneindig is. Iedereen heeft zijn eigen vorm van perfectie. Niet dat ik zeg dat de andere 3 niks te wensen over laten, totaal niet.
                                                  Last edited by MN-Power; 23-07-14, 22:46.

Comment

Wat een verhaal. Ik ga er maar niet teveel op in want dat wordt een eindeloze discussie. Welke de beste is ligt maar net aan je wensen/eisen. En wie zegt dat je niet meer dan één sim kan genieten. Ik ben actief in iRacing en Assetto Corsa.

Comment

Ik ga er maar niet teveel op in want dat wordt een eindeloze discussie. Welke de beste is ligt maar net aan je wensen/eisen.
                                                      Dat zeg ik ook aan het eind. :-) Maar moest ff tegengas geven, want het leek net alsof iRacing de enige optie was voor een (serieuze)simracer. Qua goed gestroomlijnde globale competitie is er inderdaad (nog)niets beter denk ik. Maar dat is voor mij niet belangrijk.

Comment

Als je wil racen is er niks beters dan iRacing. Bij de andere sims wordt bij de eerste de beste tegenvaller (spin oid) in een race vaak al opgegeven. Ze verlaten de server en joinen een andere server om het opnieuw te proberen. Je gaat vaak maar met een paar man de finish over, terwijl dat in iRacing toch wel anders is vanwege de achterliggende structuur. Dat wil niet zeggen dat goed racen in de andere sims onmogelijk is, maar dat gebeurt meestal in een league en niet in een alledaagse race/server.

Comment

Had ik ook al aangestipt in mijn lange verhaal. Als je zelf vooraan meerijdt en strijdt boeit het mij absoluut niet dat iemand achterin opgeeft(je merkt er helemaal niks van tenzij je de eindstand bekijkt). En als je zelf achterin meerijdt is het jammer, maar ook dan rijd ik rijd mijn rondjes over het algemeen uit. Er zit overigens ook een keerzijde aan. Mensen reden soms door met wagens die je al lang aan de kant had moeten (en normaal willen) zetten.

Maar ja belangrijkste is dat ik wil racen wanneer het mij uitkomt en niet wanneer het iRacing uitkomt(sociaal leven FTW). En dat mag zelfs tegen goede AI zijn(die kunnen ook niet klagen :P ).

Comment

Hier de participatie stats van de iRacing GT3 Challenge (afgelopen seizoen):

De race van 06:00 GMT en 08:00GMT is het minst populair maar zelfs daar zijn gemiddeld gezien genoeg (17, op de minste dag) racers.

Tuurlijk is dit wel een zeer populaire serie. Als je een auto wilt racen die niemand leuk vind heb je minder kans dat je veel tegenstanders hebt. Maar in andere sims is dat niet anders.

In het weekend in de avonduren gemiddeld(!) zo'n 100 mensen die aan een enkele race meedoen, dat zijn stats waar andere sims van dromen :)
                                                            Last edited by Dave; 24-07-14, 12:54.

Comment

GT3 lijkt mij dan ook vrij populair? Met de Lotus 79 was het een jaar of 3 geleden gewoon een crime...

Maar dan nog, om de 2 uur vind ik niet flexibel genoeg en ik heb graag vrij keuze in baan én auto. Misschien is dat impulsief, maar als ik binnen nu en een half uur met de Rote Sau op Brno wil racen dan gaat dat gewoon gebeuren. :D Het is tenslotte voor mijn plezier.

Comment

Je kan ook zelf een server hosten in iRacing en je kan zeker binnen een half uur racen met een behoorlijk veld met racers. Maar dan moet je niet zo kieskeurig zijn :)

De Lotus 79 is erg tricky, de meeste mensen durven het niet aan om die te racen. Het blijft vaak bij wat oefenen in die auto :)

Comment

Working...
                                                                X