Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! Kabeltje gezocht!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Help! Kabeltje gezocht!

In mijn MINI zit een auxilary ingang op de radio. Aansluiting gaat via een jack plug van 3,5 mm. Op mijn telefoon zit een MP3 speler én een audio uitgang, wederom met een jack plug van 3,5 mm. Ik ben dus op zoek naar een kabeltje om deze met elkaar te verbinden. Op zich zo gevonden. Nu blijkt de minimale lengte 1m20 tot 1m50. Dat is aan de lange kant maar geen punt: kwestie van oprollen tot de juiste lengte, tie wrapje om de overtollige kabel, stukje tape om dat mee onder 't dash te plakken en klaar.

Het probleem is echter het volgende. De kabels die ik gevonden heb tot nu toe hebben allemaal rechte stekkertjes. Zo dus:

Maar ik zou graag aan weerszijden een haaks stekkertje hebben. Zo dus.

Die past namelijk mooier en beter zowel aan de "MINI" kant als aan de "MP3" kant. Maar zo'n kabeltje kant & klaar met aan weerszijden een haaks plugje, of eventueel aan één zijde haaks en de andere kant een recht plugje, kan ik nergens vinden. Niet bij de grootgrutters op 't net, niet bij de audiospeciaalzaak, niet bij Mediamarkt. Zelf solderen is voor mij geen optie.

Heeft iemand een suggestie waar ik er eentje kan vinden? Bij voorbaat dank!
    Hubraum statt Spoiler

http://www.aurora-kontakt.nl/snoer_steker.html

Brun wat laten solderen?
    fka v164

Comment

Conrad.nl (<- klik)
      En dan Jackplugkabel 3,5 mm , gevolgd door AANSLUITKABEL STEREO HOEKIG.

Volgens mij is dat wat je zoekt:

Aansluitkabel

Met aangegoten stekkers en een flexibele snoerontlasting voor nieuwe ontwikkelingen of reparatiedoeleinden.

734489-8B AANSLUITKABEL STEREO HOEKIG 3,5 mm stereo Jackplug, haaks € 1,29
      Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ik kon die kabeltjes sowieso lastig vinden via winkels en met zo'n hoek zeker niet nee.
        Ik zal ook eens bij Conrad kijken.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zo te zien is dat een doorgeknipt kabeltje met een stekkertje eraan?
          Dan moet je wel nog zelf aan het solderen/prutsen zo te zien.

FaF zoekt gewoon zo'n kabel, maar dan met aan beide kanten zo'n hoekig stekker.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ah! Dat zijn snelle reacties! Dank :-)

Inderdaad, kabeltjes met aan één zijde een 90 graden plugje had ik ook al gevonden. Maar er moet aan weerszijden een plugje aan zitten, het liefst allebei 90 graden.
            Hubraum statt Spoiler

Comment

Ik zie het ja, slechts aan 1 uiteinde een haakse stekker. Te snel gepost dus.
              Last edited by Gijs; 12-12-08, 09:06.

Comment

Brunnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
                fka v164

Comment

Ik denk, het bestaat niet. Ik kan het niet vinden in ieder geval. Bovengenoemde oplossing met een extra losse, en dus (inderdaad) aan te solderen haakse plug geeft je wel precies dat wat je zoekt.

Comment

Ja, wat nog wel kan is een kabel met rechte 3,5mm aansluitingen (male - male dus) en dan losse haakse verloopjes erop (female - male). Het totaal is dan haaks - haaks. Maar super is het niet, denk ik.

Trouwens, solderen geen bezwaar. Dus lever mij die Conrad kabel en nog 1 losse haakse 3,5mm en dat is zo gedaan, per post oid.

Comment

Ale eens binnengestapt bij de plaatselijke Handyman vestiging ????

http://www.handyman.nl/ ( en da's niet de TM/CMversie...)
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                        Ja, wat nog wel kan is een kabel met rechte 3,5mm aansluitingen (male - male dus). Maar super is het niet, denk ik.

Trouwens, solderen geen bezwaar. Dus lever mij die Conrad kabel en nog 1 losse haakse 3,5mm en dat is zo gedaan, per post oid.
                        Gijs, reuze dank voor het aanbod! Dan kan ik ook de lengte kiezen: niet verkeerd! Mocht het op een andere manier niet te fixen zijn, dan meld ik me. Ik ga nog even bij de Handyman langs...

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                        Al eens binnengestapt bij de plaatselijke Handyman vestiging ????

http://www.handyman.nl/ ( en da's niet de TM/CMversie...)
                        ... want daar was ik inderdaad nog niet geweest. Dank voor de tip!
                        Hubraum statt Spoiler

Comment

Helaas, ook de Handyman had hem alleen met rechte plugjes.

Gijs, ik neem morgen avond even contact met je op!
                          Hubraum statt Spoiler

Comment

Wilde 't net zeggen. Stukje snoer en twee haakse plugjes bij de elektronicaboer halen en gewoon zelf solderen. :-)
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

En zoiets? Rolt in ieder geval vanzelf op. Bol.com had ze ook maar ik kan het zo gauw even niet vinden.

http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=615&cat=127
                              ------------------------------------------------
                              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

http://www.premium-cable.de/index.php

Hier misschien te vinden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                                  En zoiets? Rolt in ieder geval vanzelf op. Bol.com had ze ook maar ik kan het zo gauw even niet vinden.

http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=615&cat=127
                                  Bedankt voor de tip. Maar zo'n automatisch oprollend ding zet er spanning op? Dan loopt 't kabeltje helemaal niet mooi voor 't dashboard langs vind ik. Daarbij zijn ook dit weer geen plugjes onder een hoek. De zoektocht gaat door :-)
                                  Hubraum statt Spoiler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FatChick Bekijk bericht
                                    http://www.premium-cable.de/index.php

Hier misschien te vinden?
                                    Het lijkt erop van niet... Maar ik browse op m'n mobieltje nu. Morgen even op de desktop kijken. Bedankt wederom voor de tip.
                                    Hubraum statt Spoiler

Comment

Ik heb een tijdelijke oplossing gevonden. Mijn speakersetje bij de PC blijkt met een kabeltje met 2x 3,5mm jack aan de pc te hangen. Komende vrijdag ga ik een weekje naar de sneeuw; een mooie gelegenheid om één en ander te testen. Als het MP3 via telefoon verhaal dan bevalt, wil ik een net kabeltje hebben. Wordt vervolgd!
                                      Hubraum statt Spoiler

Comment

Working...
                                      X