Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afbeeldingen in e-mail

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• afbeeldingen in e-mail

Vraagje:

Ik zou graag een afbeelding aan een e-mail willen toevoegen. Niet als bijlage, maar als plaatje bij de tekst dus.

Simpele manier is een plaatje kopieren (het gaat om een nieuwjaarswens die mijn pa wil versturen, en die ik voor hem in elkaar geknutselsmurft heb).
    Dit plaatje plak ik in outlook in een e-mail, en prachtigprachtig. Werkt naar andere outlook gebruikers, maar niet naar bijv Hotmail. Daar krijgt de onvanger ipv een afbeelding een grijs vlakje te zien.

Nu krijg ik genoeg (gewenste) reclame op mijn hotmail, waarbij wél direct plaatjes in de mail zitten. Vraag is dus: hoe werkt dat? is dat voor een leek gemakkelijk in elkaar te zetten? Normaal is dit een prima vraag voor google, maar blijkbaar kan ik de juiste zoektermen niet vinden!

Help!

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
    Werkt naar andere outlook gebruikers, maar niet naar bijv Hotmail. Daar krijgt de onvanger ipv een afbeelding een grijs vlakje te zien.
    Bij mij werkt dat dan weer wel: ook in mijn hotmail zitten de afbeeldingen in/tussen de tekst (waar gewenst, gewone bijlages kunnen ook). Volgens mij is dat een kwestie van instellingen in zowel hotmail als de gebruikte internetbrowser. En de mails in html-opmaak versturen natuurlijk.
    Oliestoken voor het goede doel

Comment

En de afbeeldingen inladen vanaf een server op het moment dat je het mailtje opent. Da's namelijk een van de methodes om traffic patronen te kunnen lezen en de effectiviteit van een e-mailing te beoordelen.
      ------------------------------------------------
      We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Thanx Gijs en Martijn,

Met een beetje basis HTML heb ik inderdaad het e-mailtje zó gekregen dat de afbeelding vanaf een server automatisch bij het openen van het mailtje gelezen wordt. Kind kan de was doen, als ie maar even weet waar de wasmachine staat :-)
        Traffic patronen lezen/analyseren is niet aan de orde, maar zou natuurlijk vrij simpel op deze manier mogelijk moeten zijn.

Merci á vous!

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎