Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe (game) PC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe (game) PC

Net een offerte laten maken voor een nieuwe (game) PC:

Qmotion Diamondline 4040 Q6700 4GB 750GB VHp

Intel Core 2Quad Q6700 2,7 ghz processor
    750GB Harddisk
    4 Gig geheugen
    DVD+- rewriter
    Geheugenkaartlezer
    nVidea 8500GT 512mb PCI-E videokaart
    Vista Home Premium
    toetsenbord + muis

Prijs: 799 euro, incl garantie e.d.

De bedoeling qua games is vooral dat ik GTA IV kan gaan draaien. Volgens mij moet dat lukken
    Is dit een goede/redelijke aanbieding? Ik hoef niet het onderste uit de kan, maar wellicht kunnen de experts mij wat meer vertellen. Ik heb de offerte laten maken bij mijn computerzaak waar ik 4 jaar terug ook naar tevredenheid een PC heb gekocht.
    ''Thank God for the internet experts''

Die 8500GT is volgens mij al te verouderd. Windows is 64bit (ivm de 4GB ram)? En zie verder: http://tweakers.net/reviews/1106/twe...uari-2009.html zou ik zeggen
    When men were men

Comment

Die videokaart is bij mij ook een 'maar'. Het is niet het nieuwste van het nieuwste, maar ook niet slecht natuurlijk. Geen idee of die Windows 64bits is trouwens. Als PC gebruiker ben ik een beetje als (sommige) Porsche rijders: wel een dikke auto, maar ik zal nooit de volle mogelijkheden benutten, maar slechts af en toe het gas intrappen op een recht stuk :-)

Comment

Geen 8500GT nemen, krijg je spijt van. Is echt verouderd en was sowieso niet snel.

Comment

8500GT? Inderdaad niet doen. Als het toch iets van de vorige generatie moet zijn neem dan op zijn minst een HD3870. Die haal je nu voor €90 bij Alternate(niet de goedkoopste, maar ook niet echt duur en verder een goed bedrijf). Voor €110 heb je een 4830. Weer een generatie nieuwer, niet de snelste uit de range, maar wel sneller dan de 3870 en volgens mij ook zuiniger(al doet die het vooral idle eigenlijk best goed). GTA draait prima op een 3870 als je niet teveel vraagt. Kortom die extra €40(avondje stappen) is het wel waard(als ze jeLde mogelijkheid bieden). GTA is vooral processor hongerig en loopt eigenlijk pas lekker op een vlotte tri(+)-core. Met de processor zit je dus redelijk goed, maar ik denk niet dat het overhoudt. Lees anders het GTA performance topic op bijvoorbeeld tweakers eens door http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1325426 dan krijg je een idee wat je met jouw harware ongeveer kan verwachten.

Dit geeft overigens geen garanties voor de toekomstige patches, maar het zou alleen maar beter moeten worden. De algemene consensus is namelijk dat we als goedbetalende PC eigenaren weer eens opgescheept zitten met een met DRM(Secuwrong) overladen consoleport waarbij men niet het fatsoen heeft gehad hem te optimalisren voor de über-spelcomputer. Desalnietteplus is het beeld met een goede PC toch al weer aardig beter dan de spelletjes computers. Dat is één van de redenen dat ik hem toch nog een keer gekocht heb. De andere reden is dat Sony zich niet genoeg inzet voor extra's(PC en XBOX 360 krijgen wel extra content, net als bij Fallout 3).

Oh nog een kleine tip, het speelt wel zo prettig met een bedrade XBOX 360 controller(werkt met Vista out of the box) en voor de €35 die dat ding bij bijvoorbeeld Dynabyte kost kan je geen buil vallen.
          Every second of your life is a part of your song

Comment

Duidelijk verhaal MN, dankjewel. Deze offerte gaat ook geen doorgang vinden. Na wat overleg gisteren werd me duidelijk dat die videokaart echt niet voldoet, en de reacties hier bevestigen dat alleen maar. Verder zoeken maar, en wordt vervolgd....

Comment

Jeroen,

Voor je iets aanschaft,

Wij hadden de PC met Windows XP en Pentium DC. Die PC staat nu op een onbekend adres............

Als vervanging draaien we nu op een nieuwe PC met Windows Vista. Hierop kan ik helaas niets meer draaien. CMR, DTM etc, draait er niet op. Sterker nog, ik krijg ze niet eens geinstalleerd.

Gummers die hier ook ervaring mee hebben?

Comment

Vista en oudere games kan een probleem zijn inderdaad. Er zijn twee dingen die je in het algemeen kan proberen. Op een andere locatie dan c:\program files (/ -x86) installeren. Bijvoorbeeld c:\games of zelfs op een andere partitie. Het schijnt namelijk dat de programma's op die locatie niet de rechten hebben die ze wel verwachten. Hetzelfde geldt voor de volgende tip. Bij de executable die je uitvoert kun je aangeven dat je hem als Administrator uit wil voeren. Dat kan op twee manieren. De ene is met de rechtermuisknop op de executable klikken(bijv. CMR.exe) en dan Run as administrator(of Uitvoeren als administrator o.i.d.), of weer dezelfde rechtermuisknop en dan eigenshappen, tabje compatibiliteit en daar de vergelijkbare administrator optie aanvinken. De laatste admin optie is definitief(totdat je hem uitzet). Je zou dus kunnen proberen of het met de vlotte optie werkt en als dat zo is de definitieve gebruiken. Ook kan je nog met de andere opties in het compatibiliteits tabje spelen, maar vaak is dat niet nodig. Ik heb nog een iets grotere stap genomen en draai Vista 64-bit. Tot nu toe heb ik nog niet heel vervelende problemen gehad.

Mocht het dan nog niet werken kan je altijd even met google zoeken naar een oplossing(<naam> + vista). Er zijn vaak meer mensen met het probleem en misschien hebben zij wel een oplossing(of niet, maar dan weet je dat ook meteen).

Erg vervelend dat jullie PC op een ongeautoriseerd adres staat trouwens.... Mocht je dat nog niet gedaan hebben zou ik zo veel mogelijk wachtwoorden veranderen. Je weet maar nooit....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                  Erg vervelend dat jullie PC op een ongeautoriseerd adres staat trouwens.... Mocht je dat nog niet gedaan hebben zou ik zo veel mogelijk wachtwoorden veranderen. Je weet maar nooit....

Mario

Bedankt voor de uitleg. Maar wat bedoel je met bovenstaande opmerking?

Comment

Wachtwoorden(/gebruikersnamen is minder erg) van sites en dergelijke. Afhankelijk van je instellingen kan er wel eens iets achterblijven en je wil niet dat de nieuwe 'eigenaar' even gaat internetbankieren met jouw gegevens; of nog erger: op Gummen posten. :-) Veel mensen kiezen voor de optie om gegevens op te slaan in de browser, maar zonder (hoofd-)wachtwoord is dat niet verstandig. Zelfs met wachtwoord is het niet ècht veilig, maar in elk geval beter dan zonder.
                    Last edited by MN-Power; 03-01-09, 14:48.

Comment

Okee, dat bedoelde je.

Is al aan gewerkt. Iig bedankt voor het meedenken.

Comment

Ja, die 8500GT is niks voor een game pc. Ik ben zelf redelijk druk met GTA IV en speel 'm op een Core 2 Duo E4700 en een ATI Radeon HD 3850 met 512 MB. Da's heel goed te doen (zo'n 30 fps op aanbevolen settings), alleen een dikkere videokaart met min. 1 GB is echt geen overbodige luxe. Je moet zelfs 1,5 GB videogeheugen beschikbaar hebben wil je GTA IV in het allerhoogste detail spelen. 't Werkt wel met minder, maar de kans op vastlopers is dan groot door vollopend videogeheugen.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een ATI Radeon HD 4830 of 4850. Die laatste heb je ook als X2, maar dan wordt 'ie wel erg prijzig. Een 4830 is qua prijs/performance gewoon 't interessants.
                        Last edited by Ralf T; 08-01-09, 22:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralf T Bekijk bericht
                          Persoonlijk zou ik kiezen voor een ATI Radeon HD 4830 of 4850. Die laatste heb je ook als X2, maar dan wordt 'ie wel erg prijzig. Een 4830 is qua prijs/performance gewoon 't interessants.
                          Persoonlijk zou ik veel liever een 4870 kopen dan een 4850 x2. Zit precies tussen de 4850 en 4850 x2(ca.€200) in en je zit niet met SLI/Crossfire geneuzel, namelijk dat het veel geklooi oplevert en soms niet meer(en in een vervelend geval: minder) dan de performance van één kaart levert. De 4870 presteert tenminste constant. En als je bereid bent X2 geld uit te geven kan je alsnog beter heel even doorsparen(€50) en één 280GTX nemen vanwege dezelfde reden(constante prestaties). Ik ben d'r blij mee. :-) Oh de reden dat ik van mijn standaard strategie afwijk en een (veel te :-))dure GFX kaart heb gekocht is dat ik geen zin heb om over 1,5 jaar(als de kaart toch te langzaam blijkt) aan de lijn te moeten hangen met een Indiër omdat Vista 64(waar ik zuur verdiend geld voor heb neergeteld, wat nou Premium) roept dat ik een nieuwe PC heb en 3 dagen om hem te activeren.

Oh ja, een X2 met 2Gig levert je slechts 1G per kaart. Oftewel, dan kan je nog steeds geen 1,5Gig aan textures kwijt(zonder het systeemgeheugen te gebruiken, maar dat werkt met een normale kaart hetzelfde). Voor de HTK gamert zou ik een X2 opstellling(ook al is het op één PCB) niet aan willen raden, ook al lijkt het zo ideaal. Ik zou het alleen aanraden als je voor weinig eenzelfde kaart erbij kan kopen en bereid bent zelf wat onderzoek te doen(lees: val er je vrienden niet mee lastig ;-)).

Ik zie trouwens net dat de 4830 meestal met 512MB geleverd wordt, dus haal je maximaal medium textures in GTA IV. Nou moet ik zeggen dat dat er prima uitziet. Is tenslotte hetzelfde als op de consoles. Maar voor mensen die altijd klagen als ze een spel niet op max kunnen draaien *geen optie.

*= (who cares als het er nu ook al goed uitziet; over 3 jaar ziet het spel er voor 3 knaken aan hardware nog beter uit, probeer dat eens met een console, ik noem het replay-value :-D)
                          Last edited by MN-Power; 08-01-09, 23:24.

Comment

Klopt helemaal. Je kan overigens met een simpele tekstbestandje ervoor zorgen dat je alle details in GTA IV alsnog omhoog kan gooien, maar dan loop je wel 't risico op grafische problemen en vastlopers. De impact op performance is eigenlijk niet zo enorm, maar dat geldt eigenlijk ook voor het verschil in grafische pracht. Met medium textures is 't gewoon nog altijd mooier dan op de consoles en een prachtige game-ervaring.

Comment

Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎