Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPhone

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    Paar weken iPhone 8. Het goede nieuws is dat de batterij snel oplaadt. Het slechte nieuws is dat hij ook takke snel leeg is. Kanonne. Echt een stap terug in de tijd wat dat betreft.

Verder doet hij het prima al vond ik mijn galaxy s10 beter.
    Een iphone 8 heeft dan ook een rukbatterij. (1821 mah wat schandalig weinig is). (ik heb zelf een iphone 8 nieuw gehad).

Ik en mdv hebben beide een Iphone SE 2020 (zelfde batterij!) en het irriteert mij mateloos hoe snel de batterij leeg is (ook die van mdv!), en wij zijn echt geen power users. ik heb zelfs spijt van de aanschaf puur en alleen door de batterij. Overigens geen games of youtube oid gewoon beetje Whatsappen internetten, instagram etc... beide toestellen hebben de nieuwste IOS erop.

Edit zie nu pas dat je accu na 4 uur leeg is, het KAN zijn dat je na een paar keer opladen verbetering ziet omdat de batterij is gecalibreerd maar ik denk dat echt de batterij is overleden. Overigens volgens mij kan je de batterij bij de appelenwinkel vervangen voor € 55. Ik adviseer geen batterij van een telefoon reparatie toko omdat de kwaliteit (het volgende is IMHO en uit mijn ervaring) zwaar varieert en meestal zijn die batterijen na 1 of 2 jaar gaar. Ja er zullen vast uitzonderingen zijn maar ik heb er geen goede ervaring mee.
    Last edited by EG; 13-08-21, 16:03.

Comment

• Is een company phone dus als het te irritant wordt zal ik wel een nieuwe halen. Misschien is het exemplarisch maar ik herken me in jouw gebruik. Vrij lichte apps (Facebook schijnt wel een killer te zijn) en niet vast geroest aan het scherm. Toch loopt hij sneller leeg dan een luchtbed op een cactus.
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

• SE2020 bevalt GF uitermate goed. Maar dat is denk ik ook een lichte gebruiker, en Jasper een zware gebruiker :-))

Comment

• Ik heb ook een iphone8. Ondanks dat de batterijconditie op 80% staat, kom ik er eigenlijk altijd de dag mee door met normaal gebruik. En dat is redelijk zwaar.
          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Hmm. Tja. Ik zie het nog even aan, geloof dat we eind dit jaar een upgrade krijgen. Dat zal dan wel niet de allernieuwste worden maar misschien een 10 of zo.
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

• Verder janken. :)

Voorbeeldje: tijdens de klerkenrit op de spatjesstella kun je je telefoon gebruiken als cockpit. De Cowboy app staat dan met scherm open aan, en geeft je snelheid aan, je range, evt je navigatie (had ik niet aan vandaag). Dat, plus spotify spelen via bluetooth oortjes, trekt in 40 minuten fietsen de batterij van de telefoon van 95% naar 20%.
              Mini Cooper Clubman
              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Harder fietsen, CampingCowboy :-)

Comment

• Ja dat is inderdaad een oplossing van het probleem. Of dat scherm gewoon niet aanzetten, gaat ook een stuk beter....
                  Mini Cooper Clubman
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Dus die stroom-spartamet gebruikt je telefoon wel als scherm, maar heeft geen ingebouwde oplader? Handig!
                    "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

• Ik heb het ook op mijn SE hoor, ongeveer sinds de tijd dat jij die 8 kreeg. Vooral FB en IG trekken de batterij leeg soms met tientallen procentpunten tegelijk leeg. Nieuwste iOS, batterijvermogen nog steeds 80% zoals daarvoor. Er is iets met die apps dat de batterij doet opwarmen, maar wat? Ik haalde al nooit het einde van de dag, maar wel het einde van de werkdag. Maar nu moet hij soms na een ochtend alweer aan het snoer.

Niet storend zolang je toch nergens heengaat, maar ik moet er tegenwoordig altijd aan denken om voor een dag onderweg een powervault bij me te hebben, voor je weet maar nooit.
                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niels Bekijk bericht
                        Dus die stroom-spartamet gebruikt je telefoon wel als scherm, maar heeft geen ingebouwde oplader? Handig!
                        De nieuwe versie, de Cowboy 4, heeft wel een draadloze lader ingebouwd. Nadeel daarvan is dat het stuur dan weer niet aanpasbaar is, wat voor mij wel nodig was. Je zou eventueel zelf wat kunnen hannesen maar ik geloof het wel zo. Moet gewoon een telefoon met een fatsoenlijke accu hebben verdomme. :)

Goed om te horen dat ik niet de enige ben, Dutch! Inderdaad wordt het ding soms ook behoorlijk warm.
                        Mini Cooper Clubman
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Denk dat een battery case een aardige oplossing is voor deze telefoon, nu ik er over nadenk.
                          Mini Cooper Clubman
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Of een andere baan nemen waar je een fatsoenlijke iPhone krijgt ;-)

*Jasper bij de volgende arbeidsvoorwaarden onderhandeling*

"Allereerst.....welke gsm krijg ik en hoe lang gaat die batterij mee?!?!?"

Comment

• LOL! Tja waarom niet, leasebakken maken tegenwoordig geen onderdeel meer uit van het pakket, dus dan maar sjacheren over je Stella en je 6310i. :)
                              Mini Cooper Clubman
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Wat je eigenlijk wil zeggen Jasper is dat je met je iPhone 8 en je oude model Stella dus gewoon weer onderaan de pikorde staat, qua leasegroep

:)
                                "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

• Hoezo, "weer" onderaan? :)
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Gooi dat ding kapot bij je baas op zijn bureau en ontvang een nieuwe ;)
                                    Overleefd de lightning naar audiojack de klerkenritten nog?

Comment

• Nou vast wel maar inmiddels een BT setje aangeschaft want dat lightning naar 3.5 ding was niet geheel kraakvrij. :)
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• Vanmiddag om 1345 van de lader gehaald met 100%. Toen de hele middag stand by en niet gebruikt. Dan een uurtje social media en appen in het ov met Spotify aan..... Hup, 27% over.

Het batterij hoesje kan niet snel genoeg komen.
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Hier ook hoor, van kwaad tot erger. Vandaag al drie keer van onder de 10% naar 100% opgeladen, de vierde keer komt eraan. Vier keer op één dag is wel een nieuw record, pfff...

Alleen al dat ik naar jou zat te appen dat die batterij van mij geen fut meer heeft, ging ik van 19% naar 8%. En dat deed ik echt niet terwijl ik intussen Proust aan het citeren was.

Maar volgens de foon is de batterijcapaciteit nog steeds 80%, zoals eerder ook. *insert rollende-ogen-smiley*
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Mannen, koop toch een nieuwe telefoon of op zijn minst een nieuwe batterij. Wat een armoede op een dliekeelmodaal forum ;)

Comment

• Daar komt het vast wel van, ja, maar in eerste instantie nog niet als je denkt dat het iets tijdelijks is. Trouwens, in een nieuwe plot twist: vanavond eens niet opgeladen, maar gewoon laten lopen. Resultaat: je wilt niet weten hoe lang hij nu al op 1% staat. Terwijl ik 'm blijf gebruiken. Kortom, zou de batterij nog deugen, maar klopt de indicatie niet meer?

Comment

• Dat laatste kun je uitsluiten door een reset.
                                                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• ws is er een cel slecht. Ik had een Dell laptop die nog zeker 2 uur door ging op 0% batterij. Wellicht is het ook gewoon het virtueel slecht maken van de accu...

Comment

• Heb het bij een paar collega's nagevraagd, ook allemaal een iPhone 8. Ook bij hun staat de "gezondheid" van de batterij op 85%. Met telefoons die tussen de 2 en 10 maanden in gebruik zijn. Dat lijkt dus "standaard". De meesten zijn het eens dat de accu belabberd is maar de mijne lijkt toch wel kampioen leeglopen te zijn. Volgens de IT desk die de telefoon gecheckt heeft is er niks mis mee. Maar ja, wat die er precies van weten is ook niet helemaal duidelijk natuurlijk.
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrankS Bekijk bericht
                                                      Wellicht is het ook gewoon het virtueel slecht maken van de accu...
                                                      Zodat je sneller besluit om maar een nieuwe te kopen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht

Zodat je sneller besluit om maar een nieuwe te kopen?
                                                        Dat gevoel heb ik, ja. Ik heb nog nooit meegemaakt dat bij laptops de accu's zo snel slecht werden namelijk. Tuurlijk, ze slijten, maar niet zo spectaculair als in meer recente accu's. Nu kan dat zijn vanwege de gebruikte technieken, maar dat lijkt me ook wel heel sterk

Comment

• https://www.yahoo.com/entertainment/...205347733.html

https://appleinsider.com/articles/21...d-obsolescence

Comment

• Dat leegtrekken naar 0% is wel goed. Daarna een reset geven en dan pas gaan laden. Dan reset je in ieder geval de meting

Comment

• iPhone user update. :)

Met mijn kekke battery case kom ik nu de dag wel door met die i8. Maar nu heb het volgende compleet triviale probleem: de stappenteller. Die doet het op zich wel, maar hij telt fietsen ook als stappen. Dus op een dag dat ik op mijn elektrieke klerkenros naar mijn werk fiets (totaal 32 km) registreert dat ding een schofterig aantal stappen die ik echt niet gezet heb. Googlen leert me dat meer mensen er last van hebben, maar een echte oplossing lijkt er niet te zijn.

Mijn Samsung Galaxy telefoons wisten altijd precies wat lopen en wat fietsen was.

Herkennen meer sekteleden dit gedrag van de iPhone (in dit geval 8)?
                                                              Mini Cooper Clubman
                                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Met mountainbiken is het nog erger. Op zich klopt dat wel, want op de Heuvelrug waar ik vaak fiets met pittige klimmetjes staat je snelheid soms gelijk aan vlot lopen. Dat die telefoon dat verschil niet merkt snap ik wel.
                                                                ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Tja. Ik had gisteren 17841 stappen. Maar bij mij klop dat wél :-)

Comment

Working...
                                                                  X