Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV-kaarten, digitale tv's en zo..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• TV-kaarten, digitale tv's en zo..

Vragen:
    Een deel van de digitale tv's die worden aangeboden hebben naast de scart/tv-aansluitingen, ook aansluit-opties voor pc's. Gaat om de budget-klasse, veel centen heb ik er sowieso niet voor over.

Stel, ik sluit een pc op zo'n apparaat aan, wat zijn dan de opties om op hetzelfde beeldscherm ook te kunnen tv kijken? Moet ik dan op de TV-aansluiting kabel/digitenne aansluiten?

Stel (2) dat ik een el cheapo TV-kaartje in de pc prik, moet ik dan wederom de kabel/digitenne op het kaartje aansluiten?

Wil ik dan vervolgens een programma opnemen, wat zijn dan de opties (niet in bezit van een ouderwetse videorecorder)?
    Of moet ik gewoon een TV en een HD-recorder hebben en de pc-rommel er buiten laten?

Mijn behoefte is om voor wenag tv te kunnen kijken en te kunnen opnemen, zonder een hele verzameling schermen aan te leggen. En investeren in compleet achterhaalde techniek heb ik geen zin in.
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
    Vragen:
    Een deel van de digitale tv's die worden aangeboden hebben naast de scart/tv-aansluitingen, ook aansluit-opties voor pc's. Gaat om de budget-klasse, veel centen heb ik er sowieso niet voor over.

Stel, ik sluit een pc op zo'n apparaat aan, wat zijn dan de opties om op hetzelfde beeldscherm ook te kunnen tv kijken? Moet ik dan op de TV-aansluiting kabel/digitenne aansluiten?

Stel (2) dat ik een el cheapo TV-kaartje in de pc prik, moet ik dan wederom de kabel/digitenne op het kaartje aansluiten?

Wil ik dan vervolgens een programma opnemen, wat zijn dan de opties (niet in bezit van een ouderwetse videorecorder)?
    Of moet ik gewoon een TV en een HD-recorder hebben en de pc-rommel er buiten laten?

Mijn behoefte is om voor wenag tv te kunnen kijken en te kunnen opnemen, zonder een hele verzameling schermen aan te leggen. En investeren in compleet achterhaalde techniek heb ik geen zin in.
    Heel de PC rommel er buiten laten. Dat geeft alleen maar ellende.

Ik zou zelf opteren voor een HD-recorder + separaat gevalletje om je gedownloade filmpjes te bekijken. Een TV aansluiting blijft altijd wel benodigd tenzij je genoegen neemt met het schrale TV-aanbod dat je via internet kan krijgen.

Comment

Ok. Duidelijk.

En is het dan een optie die monitor ook voor een pc te gebruiken, of moet je daarvoor steeds de kabels los en vast schroeven?
      Daar heb ik natuurlijk geen zin in.

Maar een TV-kaart is dus eigenlijk een tamelijk nutteloos gadget? Dat vraag ik me al heel lang af overigens.
      Last edited by slibbe; 23-01-09, 21:10.
      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
        Ok. Duidelijk.

En is het dan een optie die monitor ook voor een pc te gebruiken, of moet je daarvoor steeds de kabels los en vast schroeven?
        Daar heb ik natuurlijk geen zin in.
        Doorgaans heeft zo'n monitor of TV meerdere aansluitingen. Dus bv 2x dvi, of 2x hdmi (alsmede component, svideo, etc, etc, afhankelijk van het model ofcourse).

Dus, zonder kabels los te halen zou het kunnen, afhankelijk van het modelletje dat je op het oog hebt.
        Maar een TV-kaart is dus eigenlijk een tamelijk nutteloos gadget? Dat vraag ik me al heel lang af overigens.
        Probleem is altijd weer de software om op te nemen, gebruikes gemak etc etc.

Ik heb zelf nu een HD-decoder (geen opname mogelijkheid) en een HDX 1000 aan mn LCD hangen en erg tevreden op het moment. De HDX heeft mn HTPC vervangen, die gebruikte ik nooit meer omdat het gebruiks gemak erg klein is (persoonlijke mening).

Comment

Thx.

Comment

Mijn versie:

Satelliet ontvanger met dubbelle tuner en harde schijf en een abo bij Canal Digitaal. Werkt perfect, en je hebt maar een doos voor alles.
            Skoda Favorit 1.3 Centenary
            Geen i, geen turbo, weinig paarden, wel toerenteller.
            No airbag - dying like a man...

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎