Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Speakers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Speakers

Ik heb onlangs bij een vriendin naar een set Dali Ikon 6 speakers mogen luisteren. Al vrij snel was ik helemaal wild van het geluid vandaar mijn vraag aan de practiserende audio-fetishisten op Gummen.

Is de Ikon 6 qua prijs/kwaliteit in orde of kan het beter?

En welke randapparatuur (kabels & versterkers) zouden jullie aanraden?

Brand maar los!
    De Boekhouder

Oi, no professionals

Oh GOD. Een gummenklassieker keert weder. Maak u op voor pagina's prententieus gebral over kabeldiktes, vergulde koppelstukken, membraamanalyses en wat dies meer zij. :)

Mijn duit? Ik ken de Ikon 6 niet, maar wat ik van Dali gehoord heb vond ik over het algemeen vrij duur voor een geluid wat me niet zo aanstond. Maar da's ontzettend persoonlijk, wie weet zijn het voor jou DE speakers.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

laat me raden, je bent bij HOBO geweest?
      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
          Oh GOD. Een gummenklassieker keert weder. Maak u op voor pagina's prententieus gebral over kabeldiktes, vergulde koppelstukken, membraamanalyses en wat dies meer zij. :)

Ik ben er klaar voor! :)
          De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Correct in Rotterdam Ceintuurbaan 111, speciaalzaak op gebied van televisie, HiFi en audio-appartuur, autoradio, witgoed, huishoudelijke producten, persoonlijke verzorging. Breed assortiment marine-elektronica, watersport en fietssport. Grootste elektronica-winkel, 7 dagen per week open, parkeren direct voor de deur.

Deze heb ik. Kef Q7.
            En voor 299 euro per stuk heel erg goed geprijsd.

Inmiddels een wat oudere speaker maar ik vond hem toendertijd beter klinken dan de Q5. En ook beter dan de opvolger de iQ-7 en iQ-5.

Volgens mij heeft dat er mee te maken dat de Q7 de zwaarste en grootste speaker is van allemaal. (17kg).

Ik zag net dat er al weer een nieuwere serie kef's is en die heb ik nog niet beluisterd. (iQ50,iQ70,iQ90)

iQ 50 10,2kg 40Hz-40kHz 815*175*261
            iQ 70 14,0kg 36Hz-40kHz 865*220*327
            iQ 90 16,3kg 33Hz-40kHz 942*220*327

iQ 5 10,2kg 43Hz-40kHz 815*175*261
            iQ 7 14,5kg 40Hz-40kHz 865*220*327

Q 5 14,5kg 39Hz-27kHz 880*240*320
            Q 7 17,0kg 35Hz-27kHz 950*260*350

De Q11 heb ik toendertijd niet beluisterd. Wat me vooral opviel was de relatie in speaker gewicht met de weergave van de lage tonen.

Waarbij ik de Q5 maar vooral de iQ5 erg slecht vond in het lage gebied.

Het grotere bereik in hoge tonen kon ik niet horen. Terwijl ik een redelijk goed gehoor heb, zeker in het hoge gebied.

Dus voor mij was de Q7 een duidelijke winnaar.

Verder is het vooral je eigen beslissing, ga lekker luisteren.
            http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Ik zie dat de Dali daar ook staat als setje voor 898 euro per set.
              Kun je ze mooi vergelijken.

Dali 6 18,6kg 1000*190*330 37Hz-30kHz.

Wel 300 euro prijsverschil voor een setje. Dan moeten ze wel erg goed zijn. ;-)

En kijk je uit dat je niet twee linker dali's meeneemt?

Comment

<geniet in de werkplaats steeds opnieuw van de ex-Q4jan hi-fi set, echt leuk oud spul, zo te zien heeft Jan er verstand van>

:)

Comment

LOL.

Die set was een mazzeltje. Ik stoorde me later vooral aan de ruis die in het mengpaneel zat. Maar de versterker en boxen waren toen erg welkom in mijn huis. (Dynacord versterker+JBL 3 weg boxen (TLX-6)+Sansui tuner+2 mengpanelen geruild voor een midisetje in +/- 1990, die jamo's(BX-100) had ik toen al. En die vond ik beter klinken dan de jbl's die er bij zaten. Dus die heb ik toen doorverkocht. JBL had net teveel bas voor mijn idee. )

Ik ben blij dat er nog iemand plezier van heeft!

Overigens klinkt mijn nieuwe opstelling nog veel beter dan wat jij hebt meegekregen.

Ik heb toendertijd bij correct bijna alle speakers die stonden aangesloten beluisterd. Maar ik weet niet meer welke andere merken er allemaal tussen stonden.....
                  En hele dure speakers heb ik overgeslagen om niet te hebberig te worden. ;-)

Verbaas je niet over de hordes nederlanders die daar trouwens met melkpakken-boxen weglopen en al heel blij worden als de kast lekker resoneert op lage tonen....
                  Last edited by Q4Jan; 23-01-09, 00:53.

Comment

Je zou Ruud af en toe moeten zien swingen tijdens het sleutelen! :)

Comment

En tom? Hoe klinken ze?

Neem aan dat als je serieus op zoek bent inmiddels wel een setje hebt kunnen bewonderen.

Comment

Hi Jan, ik heb nog niets aangeschaft. :-( Ik moet eerst nog eens langs een dealer die verschillende merken heeft staan en er een passende versterker bij vinden.

Door de voorbereidingen op het 2009 seizoen ben ik daar niet echt aan toegekomen helaas.

Ik ben wel nog steeds benieuwd naar wat de Gummers kiezen als het om audio gaat.
                        De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Heb net Dali Lektor's (monitors) gekocht. Ga de vloerstaanders & center binnenkort ophalen.

Lektor's klinken voller, iets minder schel dan de Ikon's imho. Het is echter een nieuwe serie, dus niet iedereen heeft ze staan.

Trouwens, als je Dali mooi vindt (meestal wat minder bass, wat helderder geluid) moet je ook even naar Dynaudio's luisteren. Simpelweg briljant, maar jammer genoeg wel ietsje duurder.

Comment

Sonus Faber hier. Heb zowel de Concerto Domus als de Concertino Domus.

Italian beauties en nog redelijk betaalbaar
                            Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

Sonus faber is inderdaad erg fraai, is ook mooi te integreren in een woonkamer. Wat mij betreft inderdaad relatief betaalbaar, maar wel hele andere bedragen dan de luidsprekers die tot nu toe genoemd zijn in dit draadje ;-)

Maar het heeft ook niet echt veel zin om advies aan anderen te vragen, alles hangt af van je eigen voorkeur en muzieksmaak. En dan speelt de gebruikte versterker, bron (cd/dvd enz) en als een van de grootste factors de ruimte waar de apparatuur staat ook nog mee.

Ik heb zelf B&W Nautilus 804's staan en ben daar wel behoorlijk tevreden over. Maar bij een toekomstige upgrade/verandering wil ik zeker eens gaan luisteren naar Sonus Faber, Living Voice en Wilson Benesch (om er maar eens een paar te noemen).

In de meer betaalbare klasse is bijvoorbeeld Monitor Audio ook erg goed. Of wellicht Mordaunt short, zijn vaak ook voor erg leuke prijzen te vinden en doen het goed met pop/rock.

Comment

Ik blijf bij T+A, zowel speakers als electronica...........................
                                If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎