Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tablet PC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tablet PC

Ik overweeg om een tablet PC aan te schaffen voor het nieuwe seizoen. Waar moet ik volgens jullie op letten, wat zijn de pluspunten en waar zitten de valkuilen.

Kortom, wat zijn de Dos & Dont's.
    De Boekhouder

Oi, no professionals

Valkuil: zorg dat het niet een gadget blijft, maar ook echt iets toevoegd.
    Do's: zo licht mogelijk.
    Dont's: zo groot mogelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
      Ik overweeg om een tablet PC aan te schaffen voor het nieuwe seizoen. Waar moet ik volgens jullie op letten, wat zijn de pluspunten en waar zitten de valkuilen.

Kortom, wat zijn de Dos & Dont's.
      begin maar eens met jezelf af te vragen waarom je zoiets wilt.
      When men were men

Comment

Ik kwam op het idee om een tablet PC te willen omdat ik tijdens het motorsportseizoen veel aan het reizen ben en vaak ter plekke dingen wil noteren en/of aantekeningen wil maken.
        Verder wil ik graag wat muziek luisteren of een film kunnen kijken onderweg.

Daar lijkt me zo'n tablet-PC heel geschikt voor.

Heeft geen DVDspeler maar je kan er geen buil aan vallen lijkt me?
        De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Ik kwam op het idee om een tablet PC te willen omdat ik tijdens het motorsportseizoen veel aan het reizen ben en vaak ter plekke dingen wil noteren en/of aantekeningen wil maken.
          Doe je dat op papier of op een laptop+keyboard?

Vaak is het toch eenvoudiger/handzamer om die aantekening toch op papier te maken en deze vervolgens op een 'normale' laptop/pc uit te werken.
          Verder wil ik graag wat muziek luisteren of een film kunnen kijken onderweg.
          Dat kan op een aaipod ook :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
            Doe je dat op papier of op een laptop+keyboard?

Vaak is het toch eenvoudiger/handzamer om die aantekening toch op papier te maken en deze vervolgens op een 'normale' laptop/pc uit te werken.

Dat kan op een aaipod ook :-)
            Het liefst maak ik die aantekeningen meteen digitaal zodat ik ze later niet hoef uit te werken. Daarnaast heb ik vrijwel altijd een laptop bij me om de dataloggers uit te kunnen lezen.
            De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Tom, lees dit draadje ook eens, staan handige tips in:

Comment

Leuk

Comment

Maar mocht je toch echt een tablet willen: Lenovo X200 Tablet, beter is er niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                    Maar mocht je toch echt een tablet willen: Lenovo X200 Tablet, beter is er niet.

http://shop.lenovo.com/us/notebooks/...-series-tablet
                    Zal best een mooi apparaat zijn, maar voor dat geld ga ik toch liever voor een tablet PC van HP. Bij de Mycom zag ik 2 varianten, allebei zo rond de 1000 euro.

Zelf vind ik tablet pc's ook erg fijn. In klantgesprekken kun je makkelijk het scherm even omdraaien om met meerdere personen iets te bekijken. En inderdaad, notities op dat ding schrijven en dan via de bijgeleverde ocr-sodtware laten omzetten naar tekst. Scheelt echt een berg overtikken. Maar ja, ik doe het vooralsnog ook met een 'gewone' laptop van de baas. :-)
                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Handig draadje Dennis. :-)

@ Arthur, Is Lenovo niet gewoon IBM? Zo ja zijn het zware brikken, maar vrijwel onvervoestbaar. Mijn oude IBM datalogbrikje doet het immers nog steeds. Een groot nadeel was de kwaliteit van het beeldscherm, binnen ruim voldoende, buiten niet echt goed en dat heb ik echt nodig.

@ Eddie, Ik ga meteen even kijken. :-)
                      De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Handig draadje Dennis. :-)

@ Arthur, Is Lenovo niet gewoon IBM? Zo ja zijn het zware brikken, maar vrijwel onvervoestbaar. Mijn oude IBM datalogbrikje doet het immers nog steeds. Een groot nadeel was de kwaliteit van het beeldscherm, binnen ruim voldoende, buiten niet echt goed en dat heb ik echt nodig.
                        IBM heeft zijn laptop devisie een tijd geleden verkocht aan Lenovo.

Ik heb zelf een X300 (iets grotere, doch super licht broertje) van de X200 en ben uitermate tevreden met het apparaat. Licht, robuust, klein en kan toch erg veel ;)

Comment

Bedoel je die Arthur? Prijs is nog wel te doen indien ex btw.
                          De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

http://www.megasellers.nl/?mid=lenov...code=21-761358

Bedoel je die Arthur? Prijs is nog wel te doen indien ex btw.
                            Die bedoel ik ja.

Die 1499,- is ex btw bij Megasellers.

Mocht de scherm resolutie minder van belang zijn (bv dat 1024x768 ook goed is) zou je naar het oudere broertje van de X200t kunnen kijken, de X61T.

Deze zijn voor intressante bedragen reeds te verkrijgen:

ThinkPad X61 Tabletuitvoering UU358US

Intel Core 2 Duo L7500(1.6GHz) Processor#1x2GB Geheugen, 120GB Harde Schijf#12.1inch (1024x768), 8-cell accu#Bluetooth, Vista Ultimate US voor € 880.00 ex btw

of deze uitvoering:

ThinkPad X61 Tabletuitvoering UU5BFMH

Intel Core 2 Duo L7500(1.6GHz) Processor#2x1GB Geheugen, 160GB Harde Schijf#12inch touchscreen, 1GB Turbo memory#Bluetooth, Windows Vista Business € 920.00 ex btw

Verschil tussen de twee is de Vista versie, Turbo Memory, een grotere schijf voor de laatste en de geheugen configuratie (1x2GB tov 2x1GB, dat eerste is makkelijker bij uitbreiden), de eerste config heeft trouwens weer een grotere batterij (8cell tov 4cell voor de tweede config).

Hoe sluit je die data loggers trouwens aan op je laptop? Serieel?

Comment

Nuttige info Arthur!

Het is voor mij wel belangrijk dat ze buitenshuis ook goed te gebruiken zijn. Mijn IBM viel daar nogal tegen.

Qua datalogger hangt het er vanaf welk systeem je hebt. De meeste systemen werken met een USB verbinding. Race Technology gebruikt geheugenkaartjes. Ik heb er ook nog een in gebruik die op de seriele poort werkt maar dat is antiek. ;-)
                              De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Nuttige info Arthur!

Het is voor mij wel belangrijk dat ze buitenshuis ook goed te gebruiken zijn. Mijn IBM viel daar nogal tegen.
                                Dan moet je even wat reviews van de betreffende system bekijken hoe 'goed' de lcd's zijn die er in zitten. Daar heb ik geen idee van bij buiten gebruiken.
                                Qua datalogger hangt het er vanaf welk systeem je hebt. De meeste systemen werken met een USB verbinding. Race Technology gebruikt geheugenkaartjes. Ik heb er ook nog een in gebruik die op de seriele poort werkt maar dat is antiek. ;-)
                                Ah ok, via usb dus. Want er zijn nog maar erg weinig laptops die een seriele port hebben namelijk. Die tablets al helemaal niet meer.

Comment

ideetje?
                                  When men were men

Comment

`

Ploatje bij openen van HeetMeel.

Is dat niet een beetje zwaar voor een tablet? Of te groot?

Of houd ze gewoon een dienblad vast?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                      Of houd ze gewoon een dienblad vast?
                                      Dit. Kan niets anders zijn.

Comment

Ha, die Gummers;

Kijk eens naar die ring en die plank; dat is het op een na onderste schap in de winkel. Is dus gewoon een héééél klein vrouwtje.
                                        Scherven brengen gelul.

Comment

OK. GF heeft in haar koppie gehaald dat ze vandaag nog een tablet wil. Geen iPad. Het enige wat ze er mee zal gaan doen is surfen. Ik weet er niets van want ik hoef geen tablet.
                                          Asus, is dat wat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                            OK. GF heeft in haar koppie gehaald dat ze vandaag nog een tablet wil. Geen iPad. Het enige wat ze er mee zal gaan doen is surfen. Ik weet er niets van want ik hoef geen tablet.
                                            Asus, is dat wat?
                                            Samsung Galaxy Tab2 7inch nu in de aanbieding bij de bol.com: http://www.bol.com/nl/p/samsung-gala...5000012252043/
                                            ------------------------------------------------
                                            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Precies, de tab2 7" als het makkelijk in de handtas moet passen, en als het groter moet (ipad formaat) de 10".

Comment

Nexus 7 versie 2 is dan misschien ook een aardig alternatief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                                                  Samsung Galaxy Tab2 7inch nu in de aanbieding bij de bol.com: http://www.bol.com/nl/p/samsung-gala...5000012252043/
                                                  Joh, wist niet dat die dingen zo goedkoop waren tegenwoordig ;-) . Maar eens gaan bekijken dan. Thanks.

Comment

Working...
                                                  X
                                                  😀
                                                  🥰
                                                  🤢
                                                  😎
                                                  😡
                                                  👍
                                                  👎