Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop aanwezigheid scanbaar?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Laptop aanwezigheid scanbaar?

Vorige week is er een laptop van een collega gestolen uit z'n auto.
    De laptop lag uit het zicht in de kofferbak en de collega was even aan het eten.

Nu heeft hij van meerdere mensen gehoord dat er een apparaatje bestaat, waarmee je kan scannen naar laptops in auto's.
    Dus of er een laptop in de kofferbak van een auto ligt oid.
    Een laptop zou een bepaald signaal uitzenden wat waar te nemen is met 1 of andere apparaat.

Ik heb er nog niet eerder van gehoord. Verder zend een laptop ook niets uit als de laptop gewoon uit staat. Bluetooth, wifi, etc..

Ik geloof er niet echt in, is het onzin of toch niet?

De vraag is dus, stond de laptop echt uit of stond ie op standby?

Comment

Uit=uit

Ik weet dat bij mijn laptop op stand-by ook alle zenders uitgaan ( wifi, bluetooth etc..).
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Voor zover ik weet een broodje aap.

Waarschijnlijk hebben ze gewoon op wacht gestaan om het lijstje af te vinken:
        - leasebak: check
        - man in pak: check
        - loopt de auto uit zonder tas: check

Achterruitje intimmeren en kijken of er wat ligt. Hoge kans dat ze bingo hebben.
        ------------------------------------------------
        We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Ik was laatst bij een restaurant (www.tanteloes.com) en daar hing een A4'tje bij de ingang met de tekst dat je alles uit je auto moest halen omdat er een 'bende' actief was die o.a. met een apparaat konden zien of er een laptop in de auto lag.

Beetje apart verhaal vind ik, behalve als ze een rontgen-apparaat bij zich hebben ofzo. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Het restaurant is wel erg in trek bij zakenmensen etc, dus misschien is het idd onzin.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht

Achterruitje intimmeren en kijken of er wat ligt. Hoge kans dat ze bingo hebben.
              Precies, en bij mij was het toen dus geen bingo. Maar wel een ingeslagen ruit en een leeg attachekoffertje weg :-(
              Last edited by Ruud; 09-02-09, 15:17.

Comment

niet te snel broodje aap roepen, ik weet dat er bluetooth-chipsets zijn die wel degelijk signaal blijven uitzenden wanneer de laptop in stand-by gaat, o.a. om via een bt-keyboard uit stand-by te kunnen worden gehaald.

Vanuit onze global IT org. kregen wij deze waarschuwing eind november al, en ons is ook geadviseerd om via een schuifje aan de voorkant van de Thinkpads het wlan en de BT hardwarematig uit te zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rohl Bekijk bericht
                  niet te snel broodje aap roepen, ik weet dat er bluetooth-chipsets zijn die wel degelijk signaal blijven uitzenden wanneer de laptop in stand-by gaat, o.a. om via een bt-keyboard uit stand-by te kunnen worden gehaald.

Vanuit onze global IT org. kregen wij deze waarschuwing eind november al, en ons is ook geadviseerd om via een schuifje aan de voorkant van de Thinkpads het wlan en de BT hardwarematig uit te zetten.
                  Nou als ie uitstaat (zoals er gezegd word in TS) lijkt het me echt heel sterk dat er wat op te sporen valt.

Misschien wat voor Mythbusters?

Voor mij nog een mythe: ik heb gehoord dat telefoons ook vindbaar zijn als ze uit staan? Waar of niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rohl Bekijk bericht

tegenwoordig moet je een draadloze muis van Logitec nog apart uit zetten, ook als de laptop al uit staat.
                    Als je dat vergeet, dan ben je ws ook de l*l.
                    En is je batterij sneller leeg, maar dat boeit niet meer als ie gejat wordt...

Comment

Kijk, als er nog signaleren uitgezonden worden dan is het niet moeilijk om ze te vinden. Met name met Bluetooth is dat goed te doen met eenvoudige middelen of (als men iets handiger is) via een Bluetooth scanner op een laptop (zie Google: Bluecasing / Warnibbling / Bluediving etc.)
                      ------------------------------------------------
                      We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Bij mij is anderhalf jaar geleden een laptop uit de auto gejat. Op een onmogelijke plek (daar komt niemand, is verboden bedrijfsterrein in twente in een gebied waar sowieso niemand komt).

Nadien ga je even nadenken.

10 minuutjes ervoor (6:45 am) bij een druk shell station getankt. Staat bekend als truckers/oost europa station vlak aan de duitse grens naast de A-1. Naast me stond een rode hatch uit polen met daarin 4 moe uitziende jongens vaan 20-25 jaar oud. Tijdens dat ik tankte liepen ze beetje rond m'n auto en hebben zo vermoedelijk in m'n kofferbak gekeken toen ik daar iets uit haalde.

Dan moet ik gevolgd zijn (niets van gemerkt, maar ook, ze kunnen op 500 meter gevolgd zijn, zo veel verkeer is er niet rond die tijd in die buurt) en ze hebben nadat ik de auto geparkeerd heb de achterruit ingegooid en laptop uit kofferbak gepakt.

Kan zoiets ook niet met je collega gebeurd zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht

Dit lijstje klopt niet helemaal.
                          - leasebak: check -> Huurauto in buitenland
                          - man in pak: check -> man draagt altijd vrijetijdskleding en heeft een flinke paardestaart, als je īm niet kent, verwacht je niet dat het een zakenman met uitrusting is.

Gevolgd zal ie ook niet zijn, want hij kwam voor het etentje uit een parkeergarage van een bedrijf, zonder tussenstops.

Dus we houden het maar op een gunstige toevalstreffer voor de nieuwe eigenaar. :-)

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎