Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Virtueel vergaderen vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Virtueel vergaderen vraag

Hallo ik ben op zoek naar software (opensource of niet) waar je met collega's oa de volgende zaken kan doen:

-Videoconference
    -Chatten
    -Samen in documenten werken of whiteboard gebruiken
    -VOIPEN
    -Samen een agenda beheren
    -etc.

Ik heb al wat bij elkaar gegoogled maar ben benieuwd of jullie goede ervaring hebben met bepaalde oplossingen.

Tevens de vraag wat een goede verzamelnaam is voor de toepassing die ik zoek. (helpt bij het googlen).

Thanks!
    ----------------------------------------------------
    F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Als je in het hoger onderwijs werkt of studeert vind je bijna alles wat je zoekt in surfgroepen/surfmedia. Daarbuiten weet ik het niet.

Platform wat daar gebruikt wordt is Sharepoint (microsoft). Zou zoeken op "multimedia teamsite software".
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Plan team projects, schedule tasks, collaborate on documents, and track your team’s progress using integrated Kanban boards, Gantt charts, and communication tools.

Heb hier goede ervaringen mee.

Comment

iGoogle?
        fka v164

Comment

Algemene term hiervoor is 'collaboration'. Echter, of je software kan vinden die aan al jouw eisen zal voldoen betwijfel ik. Tenzij je MSN als video/voip-chat app zou zien.

Comment

A, ik zocht op collaboratories en kon niks zinnigs vinden :-)

Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Wordt hier op grote schaal toegepast, ICT dienstverlener.

Comment

@arthur, ik kan me niet voorstellen dat je alleen tot MSN veroordeeld bent? Is dit een gat in de markt dan ofzo?

Het lijkt me juist handig zeker als het voorstel van SP doorgaat dat mensen 1 dag in de week mogen 'thuiswerken' ;)

Thanks allen, ik ga jullie linkjes doorspitten! Mochten jullie meer hebben dan lees ik het graag..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht
                  @arthur, ik kan me niet voorstellen dat je alleen tot MSN veroordeeld bent? Is dit een gat in de markt dan ofzo?
                  Nah, ik bedoelde meer dat ik zo snel niet 1 product ken dat aan al jouw wensen voldoet.

Ik zelf gebruik MS Office Groove voor collaboration en het syncen van mijn files met mn laptop.

Comment

OCS kan dit allemaal. Live meeting en Microsoft Office Communicator erbij.

Als jullie al een Microsoft omgeving hebben (Exchange mailserver / Active Directory) integreert het ook nog eens mooi (inclusief presence informatie etc.)

Ik kan het ook nog voor de hoofdprijs implementeren indien gewenst ;-)

Zie ook: http://www.microsoft.com/uc/products/ocs2007.mspx

Comment

Dit is het lijstje zover, zitten ook wat opensource dingen bij.

Microsoft Live Meeting
                      Cisco Webex
                      Campfire
                      ! DimDim (Opensource)
                      ! Projectplace.nl
                      Google Talk
                      Microsoft communicator 2007
                      Agora (opensource)
                      HP Halo