Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bestanden op sd/kaart usb stick

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• bestanden op sd/kaart usb stick

heb een blaupunkt sd kaart autoradio gekocht
    zat wat muziek op de 2 gig sd kaart te kopieren bij 500 mb krijg ik er nix meer bijgekopieerd, krijg de melding "kan het bestand of map niet maken"
    computer geeft gewoon keurig aan dat er nog 1.5 gig vrij is
    wat is dit voor geleuter?
    had dit ook ooit met een usb stick van een mp3 speler die bij 500 mb ook begon te piepen terwijl er nog 500mb vrij was

moet de boel eerst geformarteerd worden ?
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

mmm zag op internet soortgelijke problemen gepost maar geen oplossingen

ik zag dat de kaart fat geformatterd was heb em opnieuw op fat32 geformatteerd en de mp3 eerst in een map gedaan en dan overkopieren lukt wel met meer dan 500 mb
    maar even kijken of de autoradio ook fat32 slikt
    mappenstrukturen konden wel gebruikt worden op de radio
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Ik zou niet meer dan een eenlaags mappenstructuur gebruiken (tenzij je visueel door de mappen kunt navigeren) Dus ieder album in een mapje, anders verlies je het overzicht en worden er sommige mappen gemist met het afspelen (bij mijn JVC is dat iig zo).

Wat je USB betreft: formatteren is de beste optie. Ik heb het ook weleens gehad met een stick en het probleem is dan dat de bestanden die je weggehaald hebt om er nieuwe op te zetten op de één of andere manier niet helemaal als 'weg' gezien worden. Gooi ook de prullenbak leeg nadat je de bestanden hebt gewist (of gebruikt SHIFT+DEL) en formatteer als het dan nog niet werkt. FAT32 is de normale formattering voor een USB.
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Als ik het goed heb onthouden zit er een max aan het aantal bestandsnamen in fat32 in de <root>.
        Door de bestanden in mapjes te zetten omzeil je dit.
        http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

standaard was de sd kaart in fat
          heb em nu in fat32 geformatteerd en muziek in mapje gedaan
          weet nu niet welke handeling de oplossing was.. het mapje of fat32
          ik vermoed het mapje
          ik kreeg het erop en de radio speelt het probleemloos af

@paco

volgens de gebruikshandleiding kon je ook onderliggende mappen gebruiken
          of het altijd praktisch is , is maar de vraag
          radio is trouwens super
          mooi strak zwart design zonder dat kitscherige zilver en kermisverlichting
          display kan in 4096 kleuren ingesteld worden zelfs met auto scan
          ding kan geen cd's afspelen alleen usb en sd
          geluid is is prachtig en met ontelbare opties aan te passen in elk tonengebied

Comment

Ja, ik kan met mijn JVC radio "Kenwood-miniset neon look" petjes-edition (haha, valt mee) ook door meerdere mapstructuren de diepte in bladeren, maar omdat ik de mapjes niet kan zien in een overzicht is het lastig navigeren, dus daarom ieder album als apart mapje, dan hoeft je alleen maar tussen de albums te flippen.

Ik heb trouwens wel CD erbij, maar voor het geluid maakt het weinig uit vind ik. Met een goeie MP3-rip versus een CD hoor amper verschil in de suboptimale akoestiek die een auto heeft plus de omgevingsherrie. Behalve als het echt hard gaat. Heb het ding nu meer dan een jaar en het is gewoon ideaal.
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

kon deze radio ook moeilijk vinden/bestellen
              wou er beslist 1 ZONDER cd speler en dit is vooralsnog de enige
              en dan gelukkig niet in de petjes editie
              een cd speler hoort vandaag de dag niet meer in een auto ,gezien de huidige techniek
              de praktijk is dat mensen de mp3,s op cd branden en dan afspelen (moet ook wel als je nog een iets oudere goed functionerende radio hebt zonder usb aansluiting)
              dat kan zonder die omweg met sd/usb
              zonder overslaan op hobbels/ kapotte wisselaars etc
              het rare is dat zowat elke radio zon cd speler nog heeft
              terwijl usb/sd zo gangbaar is geworden (al een tijdje)
              tuurlijk de purist die meer kwaliteit wil..kan altijd nog wma gebruiken of een hogere bit-rate voor de mp3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                terwijl usb/sd zo gangbaar is geworden
                Of gewoon je mp3-speler ergens inpluggen...
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                  Of gewoon je mp3-speler ergens inpluggen...
                  kan niet altijd..
                  had bij een oudere radio een aux ingang , heb daar eens een mp3 speler aangehangen...bedroevende geluidskwaliteit

Comment

Nou ja, integratie van mp3-spelers is iets dat de laatste paar jaar gangbaar is geworden voor de auto-industrie. Dus in nieuwe auto's met geïntegreerde audio. Die groep mensen (ongetwijfeld niet jouw soort :)) hoeft niet te goochelen met usb-sticks.

In iets oudere auto's kun je ook ice>pod met een houder in laten bouwen. Werkt via de aux- of wisselaarpoort, prima geluidskwaliteit. Meestal ook met volledige bediening vanaf de radio/het stuur.

Voordeel daarvan is natuurlijk dat je je muziek ook buiten de auto vanaf hetzelfde medium kunt afluisteren.

Om kort te gaan: usb/sd mag dan 'gangbaar' zijn in de ict-wereld, in de auto-industrie en de auto-hifi-wereld kijkt men volgens mij meer naar manieren om mp3-spelers te integreren. En dat kan een verklaring zijn voor het feit dat usb/sd meer als een afterthought wordt beschouwd.
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Nou ja, integratie van mp3-spelers is iets dat de laatste paar jaar gangbaar is geworden voor de auto-industrie. Dus in nieuwe auto's met geïntegreerde audio. Die groep mensen (ongetwijfeld niet jouw soort :)) hoeft niet te goochelen met usb-sticks.

In iets oudere auto's kun je ook ice>pod met een houder in laten bouwen. Werkt via de aux- of wisselaarpoort, prima geluidskwaliteit. Meestal ook met volledige bediening vanaf de radio/het stuur.

Voordeel daarvan is natuurlijk dat je je muziek ook buiten de auto vanaf hetzelfde medium kunt afluisteren.

Om kort te gaan: usb/sd mag dan 'gangbaar' zijn in de ict-wereld, in de auto-industrie en de auto-hifi-wereld kijkt men volgens mij meer naar manieren om mp3-spelers te integreren. En dat kan een verklaring zijn voor het feit dat usb/sd meer als een afterthought wordt beschouwd.
                      nou de autoindustrie heeft behoorlijk achter de feiten aangehobbeld hoor
                      kan me de geintegreerde radios met cassette spelers uit 2002 nog wel herinneren

als je deze radio ziet en hoort , ben je meteen om
                      en je hoeft helemaal niet te goochelen die sd kaart zie je niet meer als je em erin stopt en met in klik heb je em weer in handen
                      gaat zelfs zo handig dat als je op een verjaardag bent met rukmuziek
                      je even naar de auto loopt en die sd kaart daar in de pc stopt

punt is wel dat als ik een nieuwere auto zou kopen ik die radio waarschijnlijk niet over kan zetten
                      (vroeger deed ik dat niet vanwege het gedoe en verouderde radio)
                      maar dit is echt een fijn ding maar zal niet passen in die geintegreerde zooi

Comment

Wat is het nut van een draagbare MP3 speler als je hem alleen in je auto gebruikt?

Alles(bediening, display, etc) is ervoor bedoeld om vanuit de hand bediend te worden, dus zul je beide naar de auto-hifi door moeten sluizen om een prettige interface te krijgen. Ik denk dat een product dat vanuit de basis die functionaliteit biedt toch net iets praktischer werkt. Bovendien moet je de speler mee sjouwen als je niet wil dat ie gejat wordt(ook al is ie verstopt, dieven zat die de gok nemen). Was je net van dat frontje af met je mooie geïntegreerde confectie radio....

Dus het faciliteren van mensen die zo'n ding toch al hebben is prima, maar laat wat mij betreft dat CD-slot maar weg en zet er een SD(HC) en/of usb-interface voor in de plek. Lost ook meteen het standaarden probleem op, want ook al denken sommige mensen het, de iPod interface is geen standaard. And that's bad, hmmkay? En natuurlijk kan een mini-jack als fallback ook, maar waarom zo moeilijk doen als je alles op een postzegelformaat kaartje kan zetten?

De enige valide reden die ik kan verzinnen is dat de muziek-nazi's een deal met de autofabrikanten hebben, aangezien het met de SDHC/usb iets makkelijker is je Limewire collectie te kopiëren dan met een iPod(kan wel, moet je wel uitzoeken).
                        Last edited by MN-Power; 15-02-09, 01:32.
                        Every second of your life is a part of your song

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                          Wat is het nut van een draagbare MP3 speler als je hem alleen in je auto gebruikt?

Alles(bediening, display, etc) is ervoor bedoeld om vanuit de hand bediend te worden, dus zul je beide naar de auto-hifi door moeten sluizen om een prettige interface te krijgen. Ik denk dat een product dat vanuit de basis die functionaliteit biedt toch net iets praktischer werkt. Bovendien moet je de speler mee sjouwen als je niet wil dat ie gejat wordt(ook al is ie verstopt, dieven zat die de gok nemen). Was je net van dat frontje af met je mooie geïntegreerde confectie radio....

Dus het faciliteren van mensen die zo'n ding toch al hebben is prima, maar laat wat mij betreft dat CD-slot maar weg en zet er een SD(HC) en/of usb-interface voor in de plek. Lost ook meteen het standaarden probleem op, want ook al denken sommige mensen het, de iPod interface is geen standaard. And that's bad, hmmkay? En natuurlijk kan een mini-jack als fallback ook, maar waarom zo moeilijk doen als je alles op een postzegelformaat kaartje kan zetten?

De enige valide reden die ik kan verzinnen is dat de muziek-nazi's een deal met de autofabrikanten hebben, aangezien het met de SDHC/usb iets makkelijker is je Limewire collectie te kopiëren dan met een iPod(kan wel, moet je wel uitzoeken).
                          deze nemen :-)

display kan mooi in bmw oranje of MN roze ;-)

goed merk uitstekende geluidskwaliteit en niet duur (129euro) maar zal wellicht wel ergens een tientje goedkoper zijn

ligt nergens gewoon in de winkel om meteen mee te nemen
                          moet besteld worden ,levering duurde wel effetjes
                          Last edited by motroosje; 15-02-09, 06:45.

Comment

Alleen een slot voor SD-kaartjes?
                            Onhandig, want ik heb liever een USB-slot. USB-stickjes zijn wat handiger in het gebruik en minder kwetsbaar. Ik heb nog niet geprobeerd of ik een MP3-speler op mijn USB-ingang kan aansluiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                              Alleen een slot voor SD-kaartjes?
                              Onhandig, want ik heb liever een USB-slot. USB-stickjes zijn wat handiger in het gebruik en minder kwetsbaar. Ik heb nog niet geprobeerd of ik een MP3-speler op mijn USB-ingang kan aansluiten.
                              er zit aan de achter kant een ingang voor een kabel waar je een usb stick (of iets anders aan zou kunnen hangen) (usb kabeltje is er bijgegeleverd)
                              die blijft dan mooi uit zicht en je hebt geen risico als zon stick uit het frontje steekt dat het af kan breken bij een ongecontroleerde la tourette actie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                deze nemen :-)

display kan mooi in bmw oranje of MN roze ;-)

goed merk uitstekende geluidskwaliteit en niet duur (129euro) maar zal wellicht wel ergens een tientje goedkoper zijn

ligt nergens gewoon in de winkel om meteen mee te nemen
                                moet besteld worden ,levering duurde wel effetjes

Prima prijs, maar zoals Paco zei, een USB (ernaast)is ook handig. Grootste voordeel is dat als je boven een bepaalde grootte komt USB in verhouding veel goedkoper wordt, je kan namelijk gewoon een schijf aansluiten via USB. En je hele collectie mee kunnen sjouwen heeft wel zijn charmes.

Breaking news, soms loont het om zelf te lezen:

Via de front Aux Input sluit u dankzij Plug ’n Play gemakkelijk uw MP3-/WMAspeler aan. Of verbind een harde schijf via de USB aansluiting. Of steek een SD-/MMC-kaart met uw honderden hoogstpersoonlijke lievelingsliedjes in de ingebouwde kaartenlezer. Laat de fun beginnen.
                                Echt een ideaal ding :-). Zelfs de 'minijack' is aanwezig. en voor degenen die het graag willen kan je er ook nog je ShitePod op aansluiten. Nou ja, ik weet weer waarom ik een hekel heb aan overpriced standaard audio in auto's; gebrek aan keuze.

Overigens valt het volgens mij met de kwetsbaarheid van SDHC kaartjes wel mee. Het spul is niet zo bestendig als CF, maar voor dagelijks gebruik is het prima. En al helemaal als je het voor data gebruikt die je toch al ergens anders hebt, dan telt die eigenschap wat mij betreft wat minder.
                                Every second of your life is a part of your song

Comment

"Overigens valt het volgens mij met de kwetsbaarheid van SDHC kaartjes wel mee. Het spul is niet zo bestendig als CF, maar voor dagelijks gebruik is het prima. En al helemaal als je het voor data gebruikt die je toch al ergens anders hebt, dan telt die eigenschap wat mij betreft wat minder."

exact die muziek staat ook nog op mn pc , dus als dat kwijt of stuk gaat is dat geen probleem
                                  trouwens je kunt zulke grote data hoeveelheden op die sd kaartjes kwijt tegenwoordig
                                  met 8 gig mp3's kan je dat kaartje wel even laten zitten (waar het veilig zit) voor de muziek gaat vervelen

1 klein minpuntje: zo nauwkeurig als je de kleur van de display kan "tunen" het licht in de draaiknop blijft vrij "fel" blauw als een soort gimmick "blauwe punt "
                                  Last edited by motroosje; 15-02-09, 12:06.

Comment

Ik heb het iets duurdere broertje..
                                    Handsfree bellen, cd-speler, kabel met USB aansluiting en de AUX-in aan de voorkant.
                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die Motroos;

"je hebt geen risico als zon stick uit het frontje steekt dat het af kan breken bij een ongecontroleerde la tourette actie"

[werkt stalkfile bij]
                                      Last edited by Hansv; 15-02-09, 23:29.
                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                                      X
                                      😀
                                      🥰
                                      🤢
                                      😎
                                      😡
                                      👍