Maar even een nieuw draadje openen, in plaats van verder te gaan in dit niet helemaal relevant getitelde draadje:
Ik heb inmiddels aardig in de gaten hoe de lay-outprincipes van CSS werken, maar met een paar dingen zit ik nog te puzzelen. Ik zal ze hier wel posten zodra ik er weer tegenaan loop.
Maar nu alvast de eerste: ik heb een ontwerp met een sidebar aan de rechterkant, die netjes meekrimpt zodra het scherm kleiner wordt.
Maar hoe laat ik de plaatjes in die sidebar mooi meekrimpen? Op een breed scherm passen ze mooi in de sidebar, maar op een smal scherm lopen ze er rechts uit vanwege hun vaste breedte van 200 pixels. Toch maar een vaste breedte kiezen in plaats van een percentage? Of kan ik toch iets aan de plaatjesinstelling veranderen?
Dus, squadra, wooter en Tom, hoe fix ik dat? :)
Ik heb inmiddels aardig in de gaten hoe de lay-outprincipes van CSS werken, maar met een paar dingen zit ik nog te puzzelen. Ik zal ze hier wel posten zodra ik er weer tegenaan loop.
Maar nu alvast de eerste: ik heb een ontwerp met een sidebar aan de rechterkant, die netjes meekrimpt zodra het scherm kleiner wordt.
#sidebar {position:absolute;top:0;right:25px;width:20%;bord er-top: 10px solid #ccc;padding-top: 1px;padding-bottom: 40px}
Dus, squadra, wooter en Tom, hoe fix ik dat? :)
Comment