Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale Camera draadje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

hou er rekening meer dat PACO geen 400/450/1000d kan kopen. Er is 1 reden waarom hji daar niet mee kan werken. Dat MOET dus een 20/30/40d worden.
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
      hou er rekening meer dat PACO geen 400/450/1000d kan kopen. Er is 1 reden waarom hji daar niet mee kan werken. Dat MOET dus een 20/30/40d worden.
      Extra beeldstabilisatie i.c.m. chronische elipesie?
      ;-)

Ik neem aan dat je het formaat bedoelt, ofzo?
      Vond die 450 een prima toestel. Minstens zelfde formaat als mijn analoge SLR.
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
        dit verschilt per type Gijs.....een 450d is geen 50d en die is weer geen 1D.
        Een 450d gaat wellicht tot 40k, een 50d gaat echt wel verder. Ik schiet er soms 2000 op een dag.
        Daarom zei ik ook consumer dSLR, Dick. Jij doelt al op een prosumer, zoals men ze noemt, of zelf simpelweg pro. Ik weet dat de nieuwere/duurdere generatie(s) steeds meer kunnen. Mijn getal was louter een voorbeeld, ik ben ook geen (Canon-) kenner :)
        Last edited by Gijs; 10-12-08, 18:37.
        Oliestoken voor het goede doel

Comment

• dus je bent gewoon een grote vent met wijvenhandjes Paco? :-)
          De 450 is wel klein hoor.........

Comment

• 8 Mpixel telefoon zonder optische zoom, is dah wah?

Anders gezegd, met welke reflex kan ik ook bellen?
            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
              dus je bent gewoon een grote vent met wijvenhandjes Paco? :-)
              De 450 is wel klein hoor.........
              Wijvenhandjes?
              Weet niet... eens proberen bij dat wijvennekje van je?
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Ok, ik zit naar pockets te kijken.
                Ik neem aan dat je zoveel mogelijke optische zoom wil en dan valt deze op door 10x(!) optische zoom (Leicalens) met 9MP: Panasonic Lumix DMC-TZ5

Geen enkele pocket komt bij deze waarde in de buurt.
                Is dat wat?

Comment

• Voor iets meer heb je ook nog dit:

27mm, 18x optische zoom, 10MP.
                  Ik wed dat het niet zoveel scheelt in handzaamheid. Al vanaf €264.
                  Lijkt het ideale compromis tussen pocket en DSLR.

Comment

• ERG leuke camera PACO, op vakantie hadden een aantal dat ding. Prijs/kwaliteit is subliem.

Comment

• Ik neem aan dat je de laatste bedoelt?
                      Kunt er ook op hoge kwaliteit (HD) filmpjes mee schieten.

Lijkt me idd een knap toestel waar je weinig fout mee kan doen.

Comment

• maar wederom......erg klein apparaatje. Je moet 'm ff passen bij de MM.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                          maar wederom......erg klein apparaatje. Je moet 'm ff passen bij de MM.
                          Als je kunt schieten met een pocketcamera zal het hiermee ook gaan.
                          Tenzij je de motoriek hebt van een spast met ADHD ;)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                            Ok, ik zit naar pockets te kijken.
                            Ik neem aan dat je zoveel mogelijke optische zoom wil en dan valt deze op door 10x(!) optische zoom (Leicalens) met 9MP: Panasonic Lumix DMC-TZ5

Geen enkele pocket komt bij deze waarde in de buurt.
                            Is dat wat?
                            Wij hebben als kiekjescamera de TZ3. Prima ding. Flitser is niet super, mar dat verwacht ik ook niet van een kleine camera met een kleine flitser en de flitser dicht op de lens. Is bovendien vrij handzaam. Panasonic worden door de leek chronisch onderschat maar scoren goed in de test bijv. op dpreview.com (hetzelfde geldt trouwens voor Fuji-camera's; er is echt meer onder de zon dan Canon en Nikon).

De TZ5 is ook een stuk handzamer dan DMC10 (is dat die andere?; ik kon het niet goed zien). Dat is toch meer bijna formaat SLR, zonder de voordelen van SLR.

Groet
                            GJ

Comment

• Is de DMC-FZ28 en ik denk dat 'ie wat kleiner is dan een DSLR (12cm breed) en een ander voordeel is de prijs...

Comment

• Canon Ixus 90 IS gekocht inclusief leren tasje en 2x2GB SD kaarten in een pakketje voor 180 euro. Lijkt me wel een goeie deal als ik kijk naar de prijzen online. FS3 is goedkoper (zag je post later pas Dennis), maar deze kwam ik toevallig in de stad tegen en kon ik niet laten liggen. Voelde ook degelijker dan een Ixus 80 die ik eerder eens in mijn handen heb gehad. Ben tevreden iig.
                                Last edited by floris_s; 22-12-08, 19:17.
                                2015 VW Passat Variant 1.6 TDI Business Edition

Comment

• Kodak Z 8612 iS is my weapon of choice. Er zijn vast betere maar tis een flinke improvement na de Sony-Ericsson K75i. De handmatige analoge Pentax ligt al weer dik onder het stof uiteraard. Ik ben gegaan voor de in my opinion prettige handgreep en de optische zoom.
                                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

• Goh, ik lijk wel Cavallino zo besluiteloos als ik ben met het kopen van een andere camera ;-)

Heb nu toch ook de Powershot SX110 op de korrel:

Zo'n beetje dezelfde specs en prijs, maar wel met een paar voordelen voor de Canon:
                                    • ben redelijk bekend met dit type (heb nu ook een Powershot)
                                    • focus is handmatig in te stellen en fixed focus (één van de weinige functies die ik nu mis (Panasonic alleen auto) - belangrijk
                                    • AA-batterijen ipv battery pack voor de Pana
                                    • Heeft USB2 ipv USB voor de Pana
                                    Beiden hebben beeldstabilisatie, maar de Pana heeft een hogere resolutie bij film (beide hebben wel HD-stand), iets wat me ook wel aanspreekt. Verder heeft de Pana een 28-280mm lens versus een 36-360mm voor de Canon. Dan spreekt 28-280 me meer aan omdat je eerder een groothoekfunctie gebruikt dan een telefunctie.

De Pana ziet er mooier uit, is helemaal van metaal en compacter.
                                    Moeilijk, moeilijk....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                      [*]focus is handmatig in te stellen en fixed focus (één van de weinige functies die ik nu mis (Panasonic alleen auto) - belangrijk[*]AA-batterijen ipv battery pack voor de Pana[*]Heeft USB2 ipv USB voor de Pana
                                      FZ28 heeft weer wel handmatige focus, dus misschien toch net een stapje hoger doen? Heb zelf de voorganger FZ18 en vind 't inderdaad het ideale compromis tussen compact en DSLR, zoals je zelf al vermoedde. Het ding is echt kleiner dan je denkt.

De groothoek op de Panasonic (28-504 op de FZ18/28) is echt geweldig, heb ik heel veel plezier van.

Wat is eigenlijk het voordeel van AA-batterijen? Ik zie dat nooit zo.
                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Dutch, ik ben het met je eens dat dit soort camera's misschien wat meer bieden, maar ik vind ze dan weer niet compact genoeg. Het formaat is wel van belang anders kan ik net zo goed een DSLR kopen.

Het is op formaat dat de DMC TZ5 zo scoort: knap, plat dingetje.
                                        Alleen jammer van geen handmatige focus.

En AA-batterijen zijn handig omdat je geen extra back-up battery pack hoeft te kopen en AA-batterijen in geval van nood altijd voorhanden zijn (plus ik heb een zooi aan oplaadbare liggen).

Comment

• Mijn powershot A70 is ook overleden, krijg alleen nog bijzonder schimmig paars beeld te zien, dus tijd voor iets nieuws. Ik zit te twijfelen tussen een Panasonic tz-5 en de fx35. De FX35 is supercompact en heeft zelfs een 25mm lens en verder ongeveer dezelfde features en prijs, maar de zoom van de tz-5 is wel weer erg interessant. Verbaasde me trouwens dat de tz-5 bij de mm in Enschede maar iets van 211 euro kost, da's nauwelijks duurder dan de goedkoopste webshops!

Overigens staat er op het htforum nog wel een vrij goedkope nieuwe canon 110SX te koop http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=82379.0 Misschien interessant?

Comment

• Panasonic LZ-10 voor een leuk prijsje op www.ibood.nl vandaag! Jammer dat deze geen hd video ondersteund, verder wel een erg leuk toestel voor de prijs. Ik twijfel nog :-)

Comment

• Die Canon hierboven heeft de vriendin van een vriend gekocht. Schijnt wel een prettig toestel te zijn als je zoiets zoekt.

Comment

• Afgelopen weekend een nieuwe camera gekocht voor de vrouw, zit nu in Milan en wilde mijn dSLR niet meesleuren.
                                                Blijkt dat PACO hier al vragen had over gesteld ... kijkzie.

Het is de Panasonic LX3 geworden, mooie ding, beregoeie lens (f2.0-2.8, met een beperkte zoom) die lichtsterk en is mooi uitrenderd.

Hier meer.

Resultaten heb ik nog niet echt verwerkt, had niet echt veel tijd gisteren. Wel een paar dingen direct vanuit RAW naar JPEG gegooid via PS.

Hier zie je die lage Apertures goed werken, mooie scherptediepte. Heb nog zo'n paar mooie voorbeelden maar die komen later wel.

Hier zie je de Wide Angle aan het werk, op 16:9 beeldformaat met 9 megapixels heb je iets van 24mm. Wat zeer netjes is voor een digicam van dit formaat.

Paar punten tegen:
                                                * op dit moment ondersteunt Apple nog geen LX3 raw formaten (RW2 files), dus ik zet ze nu om naar DNG en dan bewerken in PS.
                                                * Je hebt best veel Barrel Distortion op 24mm, is ook normaal als je alle nummertjes optelt, wordt gecorrigeerd incam, maar is niet helemaal correc eigenlijk.

Al bij een erg gave camera, klein maar qua beeldkwaliteit up there met de instap dSLRs, zeker. Kijk er naar uit om er nog een beetje mee verder te spelen, als je de 'usual suspects' op internet erop naslaat dan is dit toch wel topnotch - besting the Canikon alternatieven.
                                                Last edited by rocketscience; 12-01-09, 11:51.
                                                Rock on. RS.

Comment

• Verder ondersteunt hij ook HD video, iets van 720 lijnen of zo, heb nog niet echt zwaar mee gespeeld, had niet veel tijd. Post hier wel een Vimeo-link als hij upgeload is.
                                                  Rock on. RS.

Comment

• Interessante test voor wie op zoek is naar een superzoom SLR-achtige camera
                                                    klikkerdeklik
                                                    When men were men

Comment

• Die LX3 doet het erg goed. Score van vandaag ;-)

Rock on. RS.

Comment

• The early bird gets the worm - but the second mouse gets the cheese. :)
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Van de week is mijn nieuwe camera binnengekomen: de Canon SX200 IS.

Mooi dingetje. 12,1 MP, 12x optisch zoom, een hoop andere gizmo's en je kunt er filmpjes in HD-kwaliteit mee opnemen (maar ik heb geen HD-TV).

Ben toch gegaan voor klein en compact. Heb nog even staan de kijken naar nep-DSLR's (Panasonic en Canon) maar besloot toen dat als ik toch voor minder handzaam zou gaan het dan maar een echte DSLR moest worden.

Moet er nog wat mee prutsen, maar hij zal goed getest worden straks op vakantie.
                                                          Foto doet hem trouwens geen recht, want het zilver is verchroomd (mooi) en de kleur van de aluminium casing is een chique chocoladebruin (wat volgens Canon "zwart" is).
                                                          Last edited by PACO; 07-05-09, 14:35.

Comment

• ah die had ik laatst al aangekondigd gezien....mooi ding.
                                                            .

Comment

• Vanmiddag een Panasonic Lumix DMC-RX37 gekocht met Leica lens.
                                                              10MP, 25mm groothoek, HD-filmopname. Mooi klein ding. €172,- incl. 8GB SDHC.
                                                              Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet 130 sport 2006
                                                              Lancia Thema 8.32 1988
                                                              Bimota SB6 1995
                                                              Suzuki GSX-R750 1985
                                                              Suzuki GSX-R750 1985
                                                              Suzuki GSX-R50 1987

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Bean Bekijk bericht
                                                                Vanmiddag een Panasonic Lumix DMC-RX37 gekocht met Leica lens.
                                                                10MP, 25mm groothoek, HD-filmopname. Mooi klein ding. €172,- incl. 8GB SDHC.
                                                                Bedoel je niet een FX37? Want een RX37 kan ik niet vinden. Maar een FX37 voor dat bedrag inc SDHC kaartje is heel erg netjes!

Comment

• Ja klopt... In Bangkok met wat afdingen.
                                                                  Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet 130 sport 2006
                                                                  Lancia Thema 8.32 1988
                                                                  Bimota SB6 1995
                                                                  Suzuki GSX-R750 1985
                                                                  Suzuki GSX-R750 1985
                                                                  Suzuki GSX-R50 1987

Comment

Working...
                                                                  X