Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vps

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vps

Iemand hier die een VPS accountje heeft/gebruikt? Zo ja, bij wie, waarvoor, bevalt het en wat doe je er mee?

Ik heb er niet eentje (nog) maar overweeg het wel sterk. Een server is me te prijzig is beyond mijn behoefte, maar ik wil wel meer vrijheid dan de meeste standaard hosting accounts bieden, qua tools. Tomcat zou behoorlijk wel zo aardig zijn, om eens wat te noemen.
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Gezien het overweldigende uitblijven van reacties maar een update:

Heb net VPS1 twee weken op proef gehad bij XLS Hosting. DirectAdmin erbij is wel handig, Installatron erbij kan ook aardig zijn. VPS1 betekent CentOS 5.2 met 128 Mb geheugen, 10 Gb schijfruimte en ik weet niet hoeveel bandbreedte.
    Dat laatste interesseert mij momenteel niet zo heel erg, omdat het mij om een test-faciliteit gaat. Testen kan natuurlijk ook met een simpel hosting accountje ergens, maar dan ben je niet flexibel in de configuratie van je server.
    Je kunt nattuurlijk ook je eigen servertje thuis inrichten, maar de upstream van je thuis-ISP-abo is dan een beperkende factor.

De dingen waarmee ik will ' rommelen', RoR en Tomcat vereisen ieder op zich meer geheugen dan een VPS1 heeft. 512 Mb is wel wenselijk. Dat loopt op naar minimaal 20 euro ex BTW per maand, meer dan ik begroot had.

Voorlopige conclusie is dat XLS me wel beviel qua snelheid en support, maar dat ik eerst even verder kijk wat de opties zijn.
    Last edited by slibbe; 03-04-09, 21:37.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
      Gezien het overweldigende uitblijven van reacties
      Misschien omdat de gemiddelde gummer geen idéé heeft waar je 't over hebt?

Geeft niks hoor, overkomt mij in De Ring ook regelmatig. :)
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Van een collega hoor ik dat hij een VPS bij 2u-hosting heeft, terwijl ik een vergelijkingssite tegen kom: http://www.ispgids.com/vps

Voor 512 Mb geheugen moet ik eigenlijk overal rond de 20 euro uittrekken, maar er zijn wel andere belangrijke verschillen.

Bij sommige aanbieders zit er voor die prijs een Control Panel (en Installer zoals Installatron of Fantastico) bij. Een aantal aanbieders werken met een contractduur en opzegtermijn van een maand terwijl anderen per jaar werken.
        Niet onbelangrijk voor een hobby/test-accountje.

Nog iets om op te letten: als ik kies voor Control Panel zus, welke Apache/PHP/database wordt er dan bij/vanuit het CP aangeboden? Ik kan natuurlijk alles zelf configureren, maar alles wat geautomatiseerd kan, scheelt mij een boel tijd.

Ook een aardige, doch internationale optie is http://grokthis.net . Bij deze aanbieder heb ik voor RoR niet eens een VPS nodig. En heel veel andere 'leuke' tools zitten er dan ook bij in. Of het ook nog een beetje performt, tja, dat is niet zo gemakkelijk te vinden.

Over de prijslimiet van 20 euro die ik blijkbaar kan stellen, als het meer gaat kosten, komt bij sommige aanbieders een fysieke eigen server in beeld. En dan zijn de opties nog veel talrijker.

Comment

Wat Duts zegt :-)
          Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
            Misschien omdat de gemiddelde gummer geen idéé heeft waar je 't over hebt?

Geeft niks hoor, overkomt mij in De Ring ook regelmatig. :)
            Zou best kunnen. Ik heb nooit zo het idee dat ik voorop loop qua techniek met mijn achterhaalde en reeds lang afgeschreven rommel, maar het kan zijn dat ik nu per ongeluk een koploper ben?!

Virtual Private Server. Zoiets als een eigen server, maar dan gevirtualiseerd zodat de aanbieder op dezelfde hardware meerdere VPS-en kan aanbieden, zonder dat dat beperkingen voor de klanten veroorzaakt.

Het is heel schaalbaar, wat betekent dat als ik mijn virtuele test-machien opeens heel erg wil uitbreiden, omdat de hele wereld op mijn virtuele server op de Google Adds wil clicken, dat met enkele muisclicken en een overschrijving geregeld is.

Vanwege dat gemak kun je er vaak ook weer erg gemakkelijk van af, zonder dat het contract nog x maanden betaald door loopt.

------
            Ik reageer niet zoveel in de Ring, maar ik lees bijna alles. Alleen de discussies over de nieuwe talenten in de Formel Sechs tot en met Formula Japan onder 12 en de Sonderklasse in Namibie die via de decoder te ontvangen zijn, dat is echt onleesbaar voor mij :)

Comment

Addendum:
              RoR staat voor Ruby-on-Rails, een populair framework voor web-applicatie ontwikkeling in de programmeertaal Ruby.
              Tomcat is een Java applicatie server.

usw :)

Comment

Okee, 't wordt al iets minder geheimtaal...
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎