Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn hier Apple kenners voor volgende probleem?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zijn hier Apple kenners voor volgende probleem?

(vraag staat ook al op onemorething.nl)
    Okay. Hij is binnen en spul ligt op mijn buro.

Toch even vooraf wat vragen;

Setting is zo:

1 Time Capsule 1TB met UTP gekoppeld aan Mac Pro (Intel)
    1 iMac (Intel) op zolder
    1 Apple TV met UTP aan de TC
    1 Airport Express met UTP aan de TC maar niet meer aan de praat gekregen.
    1 Airport (ligt te verstoffen)
    1 Speedtouch in de meterkast met UTP aan de TC
    1 Nieuw in de doos.....Fritz!Box Wlan 7170
    1 MacbookPro (Intel)

Problemen:

1 Geen verbinding meer met Airport Express
    2 Trage verbinding op de iMac van dochter op zolder. De TB ligt nu in de meterkast. Woning is van hout (vloeren). Oude Airport hing in trappengat.
    3 Zowiezo langzaam internet maar moet zijn opgelost met nieuwe modem.

Mijn idee;

Alles zo laten en TC met UTP verbinden aan modem.

Mijn vragen:

1 Ik zie geen software voor OSX van de FritzBox. Ook niet op hun site.
    2 Kan ik nu de TC zowel met UTP (mijn MacPro) als draadloos (Mac dochter en Macbook) gebruiken?
    3 Waarom kijg ik Airport Express niet meer aan de praat?

Is dit een beetje duidelijk?

Wat? 'Apple' en 'probleem' in één zin? ;S
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

waarom in godsnaam een airport express aan een TC aansluiten? een TC heeft toch ook wifi mogelijkheden.
      Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Omdat mijn "hardware" in de huiskamer staat en TC in de meterkast?

Nou ja....update was niet succesvol.

Had 4,28 Mb/s download snelheid en na instaleren van nieuw modem....4,65 Mb/s terwijl ik ADSL Fast heb van XS4ALL.

Heb TC er tussenuit gehaald dus Fritz hangt rechstreeks en met een draad aan mijn MacPro.

Apple en probleem in één zin kan....als de hardware ook niet van Apple is..... :(

Moet hebben....20 Mb/s (of wat er in de buurt ligt) en 1Mb/s upload.
        Last edited by Kleintje; 15-04-09, 20:35.

Comment

Gewoon even opnieuw beginnen. TimeMachine in de meterkast aan je internetkabeltje. Reset TM (harde, nieuwe setup). Zoek 'm op met je powerbook en stel 'm in als basisstation (airport hulpprogamma).

Prik de airport express even in een ander stopcontact ZONDER kabel bij je in de buurt (makkelijk met instellen). Reset 'm. Zoek 'm op met het hulpprogramma en stel 'm in zodat hij het signaal doorgeeft. Als dat is gelukt kun je hem willekeurig waar in je huis inprikken.

Indien afstand tussen TM en AP te groot: extra AP erbij kopen, instellen en op de tussenverdieping er in prikken.

Uiteindelijk met je hulpprogramma iets weergeven als bijgesloten afbeelding. Valkuil is dat je wellicht drie losse netwerken aanmaakt. Dan gaat het mis...

OK?
          Attached Files
          If you obey all the rules, you miss all the fun...

Comment

Eerst eens een macbook rechtstreeks aan het modem, hetzij de fritzbox ( die volgens mij webbased is, en dus geen software op de client computer behoeft ) en dan kijken wat je internet verbindng is.

Als je via UTP op het modem wel die 20mbit haalt ( is ca 2400 kb/s max in praktijk ) dan overschakelen op wireless ( indien 54g kan dat maximaal , bij ultieme verbinding zo'n 2700 kb/s zijn, in praktijk vaker rond de 1800 kb/s )

Dan je apple wireless spul ertussen, modem evt als dmz naar apple wireless spul instellen, zodat alles 1 op 1 doorgegeven wordt. Snelheid mag dan niet echt afnemen ( wel even de kanalen van de wireless spullen een eind uit elkaar leggen bij voorkeur kiezen voor kanelen 1/3/6/9/11 ) en snelheid testen.

Dan langzamerhand de andere spullen aansluiten.

Persoonlijk niet zulke fijne ervaringen met appel draadloos spul in combinatie met andere routers en modems, ze zijn nogal eigenwijs lijkt het wel, kom soms met mijn linux of windows computers niet op airport netwerken waarmee ik met mijn mac wel op kan komen zonder duidelijke oorzaak etc ... en soms ineens enorme snelheids verliezen etc

Houdt er ook rekening mee dat als er een 11mbit ( 802.11b ) wireless apparaat aangsloten is op een 802.11g/a/n router het hele netwerk terug kan zakken naar die 11mbit, wat in praktijk neerkomt op een maximale verbindingssnelheid van zo'n 700 kb/s )

goodluck ...

JPD
            VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

Comment

Nee nee....jullie snappen het niet. Mijn Mac hangt nu bedraad aan het modem. Zit helemaal niks tussen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                Nee nee....jullie snappen het niet. Mijn Mac hangt nu bedraad aan het modem. Zit helemaal niks tussen.
                Okay, sorry. Ik zou (ALLEEN!) mijn TM aan het modem hangen. Dat is je basis van je wifi netwerk. Verder stop je in geen enkel apparaat een kabeltje. Zorg dat je je TM op die manier als basisstation werkend heb. Daarna versterk je je TM signaal op verschillende plekken/verdiepingen met de extra twee airports die je hebt. Vervolgens heb je internet op je laptop én op je iMac-zolder, op je Playstation 3, op je iPhone, op je PS Portable, noem maar op. Je Apple TV is ook draadloos dus ook die pakt eea mooi op.

Volgens mij heb je verder helemaal niets nodig qua fritzboxen enzo. Helemaal niets... Dus die kan 'marktpats' op, niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPD Bekijk bericht
                  Houdt er ook rekening mee dat als er een 11mbit ( 802.11b ) wireless apparaat aangsloten is op een 802.11g/a/n router het hele netwerk terug kan zakken naar die 11mbit, wat in praktijk neerkomt op een maximale verbindingssnelheid van zo'n 700 kb/s )

goodluck ...

JPD
                  Nieuwste Airport kan in één apparaat beide type netwerken (gescheiden van elkaar) aan en op hun eigen snelheden laten werken.

Comment

Waarom niet alleen de Fritzbox bedraad aansluiten op je TC. Je kan dan het beste de WiFi van je Fritzbox uitzetten. Vervolgens ga je met de rest draadloos of misschien 1 Mac (je iMac) eventueel bedraad aanleggen. Je TC is dus de hb van je netwerk. Bedenk wel dat je max. 10 (dacht ik) apparaten op je TC kan aansluiten. Maar dat weet ik niet zeker. De AE moet je via Airport Utility op het TC netwerk aansluiten als verlengstuk zeg maar.

Of is dit hierboven ook al allemaal aangegeven?
                    Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McTAR Bekijk bericht
                      Nieuwste Airport kan in één apparaat beide type netwerken (gescheiden van elkaar) aan en op hun eigen snelheden laten werken.
                      Maar kan de TC dat ook al???
                      Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                        1 Nieuw in de doos.....Fritz!Box Wlan 7170
                        Fritzl box?

Is dat een router speciaal voor kelders?

[/nutteloze bijdrage zonder Apple kennis]
                        Forza!

Comment

Working...
                        X