Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Einde van het Torrent-tijdperk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Einde van het Torrent-tijdperk?

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pir..._trial#Verdict

De oprichters van The Pirate Bay gaan wellicht voor een jaar de bak in, tenzij het beroep anders uitwijst. Spannende tijden voor de downloaders.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Ik verwacht vrijspraak in hoger beroep. Dit vonnis is niet te handhaven imo.
    http://zaplog.nl/zaplog/article/the_pirate_bay_vonnis_is_bizar
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Het einde van het vrije internet. De grote corporaties krijgen langzamerhand de zeggenschap over welke informatie er verspreid mag worden op internet. Allemaal onder het mom van auteursrecht of wat er wel ethisch verantwoord aan ons getoond mag worden.
      ---------------------------
      Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Dit zijn de laatste reutelende ademtochten van een industrie die gewoon de boot gemist heeft als het op innovatie en nieuwe markten aanboren aankomt. Oude business model van de entertainmentindustrie is niet meer te handhaven; zou ook erg dom zijn.

Als ik voor 40 euro per maand de beschikking kon hebben over ALLE muziek en film die ik wil in hoge kwaliteit en supersnel (al dan niet gebundeld in een multiplay pakket), dan zou ik daar best bereid toe zijn. Maar met dit soort nazipraktijken wordt downloaden voor mij een principekwestie.
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Businessmodellen komen en gaan. Het is enkel door de kapitalen die de muziek- en filmindustrie op kap van de consumenten heeft vergaard, dat ze zo vechten tegen hun ondergang.

Besef zeer goed dat je bij elke link die je klikt op internet, je auteursrechtelijke beschermde werken download. De ene keer is dat een film, maar de andere keer is dat een pagina van nu.nl en daarnet was dat zelfs een link op Gummen. Of dacht je dat op deze post geen auteursrecht van kracht was?

Oh, en typ voor de lol eens "filetype:torrent wolverine" in in Google.
          2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
            Besef zeer goed dat je bij elke link die je klikt op internet, je auteursrechtelijke beschermde werken download. De ene keer is dat een film, maar de andere keer is dat een pagina van nu.nl en daarnet was dat zelfs een link op Gummen. Of dacht je dat op deze post geen auteursrecht van kracht was?
            Ik snap je punt, maar zo werkt het niet helemaal.
            Jij kunt je niet op het auteursrecht beroepen middels een simpele forumpost. Daar geleden de CC-rechten voor.

Comment

Enkel de auteur kan bepalen welke rechten er op zijn werken liggen. Een forumbeheerder kan als voorwaarde tot het plaatsen van postings op een forum opleggen aan auteurs dat zij hun werken beschikbaar stellen onder die Creative Commons, maar het staat de auteurs dan ook vrij om geen werken te publiceren op een forum als zij zich niet vinden in die voorwaarden.

Van de CC site:
              Generally, works that are protected by copyright are: books, scripts, websites, lesson plans, blogs and any other forms of writings; photographs and other visual images; films, video games and other visual materials; musical compositions, sound recordings and other audio works.

Comment

Ja, maar er gelden minimum eisen aan tekst en lengte is daar één van. Ook het quotatierecht en het gebruik van foto's - mits niet groter dan een bepaalde grootte (150x150, meen ik) - is geoorloofd. Als je het zou hebben over de blog-entries op dit forum dan is het al wat anders, tenzij Harry&Co hebben besloten dat alle rechten van posts en blogs toevallen aan de stichting.

En dan heb je nog de praktijk versus theorie; je gelijk halen en krijgen in dit soort kwesties is nog niet zo simpel. Wel is het zo dat er nog veel werk moet verzet worden op het gebied van het auteursrecht, want met de opkomst van internet moet dat goed herzien worden.

Comment

Ach, via FTD en NewsBin is er nog genoeg te halen.....
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Leuk verhaaltje

Comment

http://www.spitsnieuws.nl/archives/t..._partij_i.html
                      You know that reality is immaterial

Comment

De rechter die de Piratebay schuldig verklaarde blijkt onderdeel uit te maken van de copyright-lobby:

http://webwereld.nl/nieuws/57257/-pi...artijdig-.html

Dit zaakje stinkt...
                        Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Wat zijn tegenwoordig eigenlijk de goede torrentsites? Ik gebruik altijd trouw mininova, maar ze hebben daar wat veranderd aan het beleid en nu is er veel minder te vinden. De Simpsons en Southpark zijn er bijvoorbeeld niet meer bij.

Comment

Sowieso zijn er steeds minder goeie torrentsites.
                            Alle private torrentsites waar ik een account had zijn nu weg, op Bitsoup na (meteen ook de beste). Voor de rest vind ik alles via isohunt.

Comment

Ben niet zo'n torrenter, geef mij maar Usenet. Prima om af en toe iets vanaf te halen. Snel en geen gezeur.

Comment

Demonoid en torrentleech vind ik het beste.
                                Bitsoup is wat trager in de nieuwste dingen (scheelt een paar uur tov torrenleech, die echt heel vlot is). Demonoid heeft veel nederlandse (dus met nederlandstalige subs, of nederlandstalige geluidsporen). Demonoid is trouwens ook snel.
                                Er zijn nog wel goede sites, maar allemaal private.
                                When men were men

Comment

Zoek via www.torrentz.com

Vind tot nu toe bijna alles wat ik wil hebben.

Comment

Bedankt :)

Comment

isohunt punt com.

Comment

In Frankrijk is de wet inmiddels alweer gekraakt, maar in Nederland (where else) probeert men het toch:
                                        http://zaplog.nl/zaplog/article/kamercommissie_illegale_downloads_verbieden

Ik begin de huidige regering inmiddels ZO zat te worden. Serieus de meest trieste, vrijheid-ontnemende en intellectueel verdroogde zooi navelstaarders en waan-van-de-dag opportunisten die ik me kan herinneren. Hier was Paars nog goed bij.
                                        OPZOUTEN!!

Comment

wat moet je met torrent als FTD er is?
                                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                            s de meest trieste, vrijheid-ontnemende en intellectueel verdroogde zooi navelstaarders en waan-van-de-dag opportunisten die ik me kan herinneren. Hier was Paars nog goed bij.
                                            Daar kan ik het wel mee eens zijn. Maar ja, we hebben deze gasten zelf via indirecte verkiezingen aan de macht geholpen, niet?

Vraagje: handhaven we de status quo in Den haag meer door te stemmen of door niet te stemmen? Tis nog geen vrijdag, maar toch.
                                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
                                              Vraagje: handhaven we de status quo in Den haag meer door te stemmen of door niet te stemmen? Tis nog geen vrijdag, maar toch.
                                              Je kan stemmen, niet stemmen, of blanco stemmen. Bij het laatste wordt met je stem niets gedaan, bij niet stemmen gaat je stem (correct me if wrong) naar de grootste partij. En die andere snap je wel :)

Maar mijn mening is dat je beter wel kan stemmen bij deze poppenkast dan niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                wat moet je met torrent als FTD er is?
                                                FTD?
                                                http://www.ftd.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeneas Bekijk bericht
                                                  http://forum.ftd.nu/

Comment

Oh no...

Gelukkig hebben we mininova nog!
                                                    '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                                                      Oh no...

Gelukkig hebben we mininova nog!
                                                      En genoeg andere sites.

Meestal is het van 1 down, 10 up.

Comment

Als ze 't systeem van de single tracker en het hosten van de torrents oplossen, bijvoorbeeld door een gedecentraliseerd zoeksysteem te maken wat (beetje zoals kazaa vroeger afaik) zoekt naar op dat moment actieve nodes (zowel seeders als leechers) die elk zo nu en dan op een request reageren (zodat je individuele uplink niet wordt overspoeld met 10.000 zoekopdracht per minuut) ; waarbij je ook van die losse nodes brokjes van de "torrent" kan binnenhalen, dan is er geen contact meer nodig met een enkele centrale server, na eenmaal in contact gekomen te zijn met een 'zwerm' van computers die allemaal een bestand ABC willen verspreiden/downloaden.

't Idee is dat de applicatie zich aanmeldt op een of meer servers. Die onthouden IP adressen en poorten (van je "torrent" applicatie). Indien een client in het netwerk een bestand zoekt (te vergl. met de search van de huidige piratebay) dan stuurt de server naar een klein random aantal aangesloten clients een request voor dat bestand. Als applicatie dat bestand kent geeft het dat terug aan de server en de server geeft het ip van de hoster aan de zoeker. De zoeker maakt contact met de hoster en begint aan de filesharing.

Als meer hosters reageren zal de zoeker met meer hosters in contact komen. De hosters wisselen uit wie allemaal op zoek is naar dat specifieke bestand en zo onstaat de zwerm, buiten de centrale "contact" server om. De contact server fungeert alleen maar als een hulpmiddel om vraag en aanbod bij elkaar te brengen.

Dit is niet ideaal voor hele specifieke bestanden (waar maar 1 seeder is bv) maar die zou weer een broadcast kunnen doen naar andere zwermen en aangeven "he jongens ik heb dit en dit bestand in de aanbieding".

Indien een nieuwe zoeker dan gaat zoeken reageren meer hosters in de zwem met "dat kun je op die hoster vinden" en de filesharing kan beginnen.

De lol van zo'n netwerk is dat het heel moeilijk op te sporen is ; er kunnen meer zoekservers worden opgestart die met elkaar informatie uitwisselen en individuele machines kunnen worden gestopt zonder dat het hele netwerk plat gaat. Gaan er 3 uit in Zweden dan kunnen er 16 bij komen op allerlei plaatsen in de wereld. Met een slimme aanpak van de verdeling van aanvragen kun je zo een decentrale piratebay bouwen die geen sporen achterlaat, juridisch van niemand is en echt alleen maar als "verwijsservice" dient van zoekopdrachten naar hosters.

Zo'n systeem kan al werken als er maar een paar superservers zijn. Die kunnen dus wisselen, kwestie van "ergens" een bestandje downloaden met IP-adressen om te kunnen beginnen. Zelfs al is dat bestandje een paar maanden oud dan zal misschien nog maar 1 van die servers werken. Maar als je daar eenmaal contact mee hebt krijgt je applicatie meteen de nieuwste up to date lijst door. Vanaf dat moment hoef je alleen maar regelmat verbinding te maken (zeg minimaal eens per week) om te leren welke zoekservers er zijn.

Ik ruik een redundant netwerk, a la konijnen op een akker met plantjes ; onmogelijk om tegen te houden zonder het plat te bombarderen. Schiet je ze af in de hoek om dan duiken ze aan de andere kant weer op. Schrik je er een af (dreigbrieven, kort geding, zo moet dat in nederland) dan duikt ie gewoon onder/stopt.

Comment

't Is me zelf gelukt om van de Experia box (modem) van KPN een poort te 'forwarden' voor utorrent. Small step voor mankind, giant leap voor digibeet. :)

Comment

Zeker via dit handige linkje?

Comment

Ja. En da's voor mij een hele opgave hoor. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                                Ja. En da's voor mij een hele opgave hoor. :)
                                                                We blijven ons verbazen dat je nog steeds de weg naar die forum kan vinden zonder alle vliegtuigen op schiphol om te leiden.

Ohnee, dat was weer iemand anders :D

Comment

Working...
                                                                X