Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Terug naar XP lukt niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Terug naar XP lukt niet?

De PC die nu met bij mijn zoontje staat is een Dell met Vista er op geinstalleerd. Gezien de vele problemen met netwerken (zie ook dit topic: http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=2602, wil ik XP op deze pc zetten. als ik de pc boot met een installatie cd van XP, dan krijg ik, nadat al de loadbestanden zijn ingeladen, elke keer een blue screen met de melding:
    Probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
    Controleer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers. Controleer of vaste schijn op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten. Voor CHKDSK /F uit om te controleren of de harde schijf is beschadigd en start de computer opnieuw op.
    Techische informatie:
    ***STOP: 0x00000007B (0xF78DA63C, 0xC000034, 0x00000000, 0x0000000)

Hard disk gecontroleerd maar niet gevonden.

Ik heb er ook al een andere lege harddisk ingezet (en de hd met Vista even disabled in de bios) maar het probleem blijft.

Wat kan er mis zijn en wat is de oplossing?
    Je gaat het pas zien als je het door hebt

You know that reality is immaterial

Comment

Herkenbaar. Mijn vrouw heeft een Acer laptop (wat een kutding trouwens) die destijds eind 2006 werd verkocht als "Vista ready". Dus met XP erop, maar toen Vista uitkwam kregen we een update-DVD gestuurd.

Het kreng deed echter niets dan BSOD'en en uitschakelen. Toen we wilden terugrollen naar XP kregen we allerlei shit (weet niet meer of het ook virusmeldingen waren), waardoor het kreng uiteindelijk naar Acer Duitsland moest voor een cleane reinstall. Te absurd voor woorden. Combinatie kutlaptop en Microsoft-kwaliteit denk ik...
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
      X